تفنگ تروریزم بر شقیقه امریکا
تروریزم برای هیچ قدرتی حتی در آن سوی جهان و چه پاکستان تروریست پرور منفعتی مدام نخواهد بود و حال ترامپ وامدار سیاست تامین خزانه های پاکستان برای تغذیه طالبان خواهد بود؟ 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۰۶    ۱۳۹۶/۱۱/۱۶ کد خبر: 146145 منبع: پرینت

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان(afghanpaper)، پانزده سال زمانی بس طولانی برای امیدهای به یاس بدل شده و تداوم کشتار در جنگ بوده است و این امریکای به ظاهر شکست خورده جنگ افغانستان نه تنها تضمین کننده بقای طالبان بوده بلکه در راه رسیدن به منافع خود با برقراری حکومتی به دست شخصی گمنام و طالب دوست، افغانستان را در ناامنی و هرج و مرج دیگری فرو برد.

اگر امریکا خواهان پایان دادن به حیات طالبان و برقراری امنیت برای افغانستان بود باید سیاستی خلاف عملکرد یک و نیم دهه گذشته خود اعمال می کرد و به جای تضعیف چهره های ضد طالبانی و به قدرت رساندن کرزیِ طالب دوست و قومگرا بر اجماع قومیت ها در قدرت علیه تروریزم تلاش می کرد.

از سوی دیگر صلح افغانستان گره خورده با پاکستان و طالبان است، حکومت نمی تواند با نادیده گرفتن اسلام آباد سعی در کشاندن طالبان به میز مذاکره کند زیرا با چند دستگی که در میان این گروه تروریستی رخ داده و مشخص نیست رهبر چه کسی و چه میزان اختیار دارد، زیر نفوذ مالی و معنوی اسلام آباد می باشد.

امریکا با حمایت های مالی هنگفت به حکومت اسلام آباد از سویی منابع تغذیه طالبان را تامین می کند و از جانب دیگر در افغانستان علیه آنان می جنگد که نشان می دهد بقای این گروه تروریستی همان منفعت واشنگتن و اسلام آباد است.

کشور پاکستان دومین دریافت کننده بزرگ کمک های امریکا پس از اسراییل در منطقه می باشد و با سیاست خصمانه علیه افغانستان و سلاح تروریزم به یکی از قدرت های منطقه ای بدل شد، در این میان، حکومت ریاستی و تمرکزی گرای ارگ بهترین فرصت را به طالبان و بخصوص پاکستان برای اجرای اهداف خود داده است، این حکومت با سیاست قبیله ای طی 15 سال گذشته به جابه جایی های عظیم قوم های رانده شده پاکستان در مناطق مختلف غیر پشتون نشین افغانستان دست زده و به آنان به مانند طالب نگاه قومیتی دارد.

دوست و دشمن در افغانستان از سوی تمامی طرف های درگیر جنگ علیه گروه های تروریستی مبهم است، امریکا نه طالبان بلکه تنها چند رهبر آنان را شامل لیست سیاه کرده و اشرف غنی تنها گروهی از طالبان را دشمن خطاب می کند و دوستی دیرینه کرزی که بر همگان آشکار می باشد اما طالبان دیگر نه یک گروه چریکی و پراکنده بلکه اکنون دارای استراتژی و برنامه های هدفمند در کنار سازمان اطلاعات گسترده و برخوردار از سلاح های پیشرفته شده اند.
هر چند امریکا نیز در پی حکومتی قومیتی بر افغانستان است و مدعی مبارزه با تروریستان و از سوی دیگر حامی منافع پاکستان که این جنگ را به کلافی سردرگم بدل کرده باید گفت که رشد تروریزم برای هیچ قدرتی حتی در آن سوی جهان، منفعتی مدام نخواهد بود و حتی کشوری چون پاکستان که برمبنای تروریست پروری بنا شده تاوانی بس گران را در این راه پرداخت می کند و حال با تجربه های تلخ و تکان دهنده ای که در سوریه و عراق رخ داده و افغانستان را تهدید می کند باز هم واشنگتن و دولت ترامپ بر سیاست دوگانه خود ادامه خواهد داد؟

وجدان جهان که با دیدن جنایت های فجیع تروریستان و افراط گرایان در خاورمیانه، تکانی خورده نسبت به عملکرد غرب و بخصوص امریکا حساس شده و بیم آن می رود که با تداوم سیاست کشورهای خارجی در افغانستان و چشم پوشی بر تروریست پروری پاکستان، باید نظاره گر بعدی دیگر از جنایت ها در کشور باشیم، کشوری که اکنون نیز نیمی از خاک آن در اشغال طالبان است و نیمی دیگر در اختیار حکومت قوم گرا و اختلاف برانگیز.

و حال دشمن این سرزمین نه طالب بلکه جنگی است که از سوی امریکا به دست پاکستان بر افغانستان تحمیل شده تا رقبای خود را به انزوا کشاند و در این میان سرنوشت مردم چه خواهد شد؟ موضوعی که نه دغدغه حکومت وحدت ملی است و نه سدی در برابر اهداف واشنگتن.

کد (18)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
پاکستان
آمریکا
نظرات بینندگان:

>>>   همی ترامپ چندان درگفته هایش صادق وآدم عادی نیست نشود که فردا به عوض پاکستان افغانستان را هدف قراردهد

>>>   کسی میداند چرا تاریخ افغانستانر ا یخ زده است از 5000 یک روز نه زیاد میشود نه کم ؟؟؟
ر

>>>   Abdul Hai Khurasani
شعار " اسلاميت- افغانيت"؛ شعار فاشيستى، تقليد از صهيونيسم، خلاف قانون اساسى و ناقض اعلاميه جهانى حقوق بشر ميباشد.
شعار "افغانيت- اسلاميت " كه توسط رهبران سیاسی افغان مانند: محمد اشرف غنى، حامدكرزى و قصاب كابل همواره مورد تأكيد قرار ميگيرد، كاپى بردارى از شعار " يهوديت - اسراییل- صهيونيسم " است كه توسط جنبش جهانى صهيونيسم بعد از اعلاميه بالفور به عنوان سياست راهبردى صهيونيست ها در دستور كار آنها قرار گرفت.
شعار « افغانیت - اسلامیت» یک شعار غیر علمی ، پوپولیستی و در جهت تثبيت و تحكيم فاشيسم افغانى به عنوان يك راهكار بكار می رود.
این شعار مغاير قانون اساسى، يك مفهوم تبعيض آميز و مغاير اعلاميه جهانى حقوق بشر ميباشد كه افغانستان مطابق ماده هفتم قانون اساسى متعهد به رعایت آن است.
شعار افغانيت و اسلاميت نه تنها يك شعار نژاد پرستانه و معرف استبداد دينى است بلكه با تاريخ و تمدن طلایی ما در ستيز كامل قرار دارد.
سپهر جهان بينى ما كه مبتنى بر فرهنگ و تمدن باستانى ماست و خرد زيربناى آنرا تشكيل ميدهد به هيچ وجه نميتواند با اين شعار تبعيض آميز و فاشيستى مدارا كند.

>>>   چرا خودامریکایهادرجنگ باتروریزم شرکت نمیکنندکه ازمردم خودکشورافغانستان سربازمیگیرند و استفاده میکنند درحالیکه خوب میدانندکه نیروهای خودافغانها توانایی رویارویی بادشمن راندارند چراامریکا میخواهد که جنگ افغانستان طول بکشد چراخودشان فقط به آموزش ومشوره اکتفا کرده اند جنگ باتروریزم را امریکایها شروع کردند وباید درهمه جبهات جنگ درکنارنیروهای افغان شرکت کنند ۲۰هزارنیروی امریکایی و۶هزارنیروی ناتو مصروف چی کاری درافغانستان هستند امریکایها نمیخواهندکه این جنگ درافغانستان تمام شود وانها ازافغانستان بروند پس اگر تلفات جنگ درافغانستان متوجه خودامریکایهاومتحدانش میبود حالا خیلی وقت پیش این جنگ بپایان رسیده بود ولی حالا خودشان بالاسرنشسته اند فقط نگاه میکنند وجنگ راشعله ور میسازند وخودشان چپاول وغارت میکنند هوشیارشوید ای مردم هوشیارشوید ای کسانیکه مفت کشته میشوید چی خوب گفته اند بزرگان که (پیروزجنگ کسی است که بعد ازجنگ زنده بماند نه مرده گان قبر)هموطن

>>>   اینکه کشور پاکستان دومین دریافت کننده بزرگ کمک های امریکا پس از اسراییل در منطقه می باشد حقیقت است .

>>>   وقتی تکنوکرات ها اندیوالان غربی شانرا می آورند ومی گمارند چرا پاکستانی های داخلی پنجابی هارا نیاورند واستخدام نکنند یک ورق تذکره چی است که جور نشود مردم سند دکترا وماستری میسازند:
رییس شورای ولایتی زابل ضمن تایید این‌که در روز چهارشنبه انجنیر طیب مبلغ 17040000افغانی شهرداری زابل را گرفته و فرار گرده می‌گوید: « روز چهارشنبه انجنیر طیب فامیل خود را گرفته و به گویته رفته است.»

در ادامه گفت که انجنیر طیب از قبل هم زیاد به کویته می‌رفته و خانه اش همانجا بود و حال هم شهرداری کابل را چور کرده و به کویته رفت.

رییس شورای ولایتی زابل تاکید کرده گفت که این شخص اصلن پاکستانی بود که در شهردارد زابل فعالیت می‌کرد.

در این مورد یک منبع دیگر نیز گفته است که انجنیر طیب به نام مستعار در پست سرپرست شهرداری کابل کار می‌کرد و برای خود تذکره جعلی جور کرده بود.

همچنان مقامات ولایت زابل می‌گویند که انجنیر طیب از سوی افغان‌مل والی اسبق زابل به حیث سرپرست شهرداری زابل تعیین شده بود
( ر )

>>>   وزارت دفاع میگوید 164 جنرال راگه در بست احتیاط قرار داشتند تقاعد داده اند تابرای نسل جوان زمینه کار ورشد مساعد گردد !
آیا نسل جوان را درجای اینهابه احتیاط جذب میکنند ؟
ر

>>>   استاد عطا با صدور فرمانی ولسوال شولگره را برکنار نمود

>>>   Hanif
باورم نمی آید که‌ غنی گک برادران خود و کرزی را اعدام کند .این ها همه شان با گلب الدین راکتیار پلان های شوم دیگر دارند که مردم بعدا خواهد فهمید .روز به روز راه برای عملی ساختن پلان های شوم شان وان هم دوره عبدالرحمن سازی وطن هموار شده روان است باقیمانده اش را خودتان می دانید.

>>>   Jahed
این کار از قبل حتی در زمان کرزی اجرا شدنی بود.
اما بدبختانه که سیاست شوم پشتونیزم اجازه نمیدهد تا این تروریستان نابود شوند.

>>>   Ashkani
ترکیه و دزد فرهنگ و قبیله بی‌ فرهنگ ...!
ترکیه در بانک نوت (اسکناس )‌هایش از فرتور ( تصویر) مولانا جلال اندین بلخی بکار میبرد اما اوغان‌ها در بانک نوت‌ها و شناسنامه‌ها فرتور‌های شتر بکار میبرند
مولانا از بلخ اما فرتورش در بانکنوت‌های ترکیه ...!
آنوقت بجای فرتور مولانا فرتور شتر که نماد عرب‌ها و قبایل بادیه نشین اسرائیلی است در شناسنامه‌های ما چاپ میشود ....!

>>>   این همه جنایت را در برابر خود پذیرفته ایم!؟

به این اندازه استبداد،زورگویی،حق تلفی در برابر اقوام غیر افغان انحصارگرایی قدرت،ثروت،فرصت و... به نفع یک قوم، در تاریخ بشریت انجام نشده بود که اکنون من و شما بنیانگذاران این جنایت و خیانت بزرگ را در قلمرو و خاک خود به چشم سر مشاهده میکنیم، حال که خود دروازه خود را برای شان باز کرده ایم و
تام الاختیاری را برایش داده ایم، خود ما میتوانیم دوباره سرنگونش کنیم و خاک.
اکنون شاید برخی ها بگویند ما چرا به آنها تام الختیاری داده باشیم؟ آنها با به گردن انداختن حلقه های غلامی کشورهای مشخص با کمک آنها؛ این زمینه(تداوم سلطه رانی) را بر خود مساعد ساخته اند؛
بی خبر! اگر تو نخواهی لحظه ی هم نخواهند توانست بر تو حکم رانی کنند و هر آنچه خواهند را بر تو گویند و جویند و خواهند؛ این تو هستی که بر خود پذیرفته یی که بایسته تا ابدالابد برده و فرمانبردار دو پاچه کشال خشتک کلان باشی، نه اینکه آنان توانند با مخالفت و ایستاد گی تو این جنایت و خیانت و نسل کشی تو را ادامه دهند.
پس به هوش آی و ب ایست!

Edris Khurasani

>>>   Noor
به درستی و از نزدیک می شناسم
فقط جانشین داعش !
یعنی داعش جانشین طالب، حزب التحریر جانشین داعش، جمعیت اصلاح جانشین تحریر و . . .
استخبارات کشورهای قدرتمند جهان در میان امت اسلامی، با استفاده از جهل مسلمان نماهای جاهل، هر تنابی را در هر زمانی و در هر جایی میتوانند در گردن جهال بیندازند و لگام شان هم دست خودشان.

>>>   Ayoubi
ای حزب های ............دیگر زیر نام اسلام در خطر است مردم ساده لومارا بازی داده خودیشان در پاکستان ایران عربستان با فامیل های خود عیش نوش میکردن اولادهایشان از پیسه جهاد به بیترین مکتب ها می رفتن مردم را استفاده می کردن کی اسلام در خطر است هزارها مردم زیرفیر راکت کشته شدن باقی شام کی در کابل در آمدن چور کردن شما بگوید کی کدام اسلام در خطر بود آیا ما مسجد نداشتیم پینچ وقت نماز نبود از وقت کرده مردم خو حالی میترسد کی مسجد برود مردم ما حالی هوشیار شده فریبی شما کفار های اسلام نما را نمیخورد

>>>   با « کبر سن‌ » یا بی « کبرسن» رخصت تان میکنند!
این دوستان تاجیک ما هیچ بیدار شدنی نیستند. هنوز هم با ناباوری و حیرت می پرسند که : چرا تاجیکها را از اردوی ملی به بهانه کبرسن سبکدوش می کنند؟!
برادرجان ، عزیزدلم ، یک چیزی به نام فاشیزم پشتون داریم در اوغانستان که بر همه امور آن کشور حاکم است. افغان ملتی ها ، کرزیی ها ، اشرف غنی ، اتمر، استانکزی، سورخلقی ها، گلبدینی ها ، طالبها ، داعشی ها و دیگران و دیگران شان، دست در دست هم داده اند، میخواهند قدرت ، حاکمیت ، فرمانروایی ، دولت و همه چیزدیگر در دست و در اختیار خود شان باشد. اینها ، از رنگ و از نام تاجیک بیزار بیزارند. میخواهند از تمامی رده های قدرت ، از تمامی عرصه های مهم زندگی ، تاجیکان را و شاید هم بعضی از دیگر اقوام را بکلی دور و محروم سازند و خود شان با دست باز ، با دل بیغم ، باداری کنند، حکمروایی کنند ، برای تاجیکان و دیگران هویت بسازند ، زبان بسازند ، مسیر زندگی شان را تعیین کنند. از همین خاطر، با کبر سن ، بی کبرسن ، پیرتان را ، جوان تان را ، با بهانه و بی بهانه از همه جا می رانند. شما چه وقت هشیار می شویید که همین قدر یک گپ روشن و ساده را درک کنید و از این نظام و رژیم و دستگاه فاشیستی دل ببرید و در فکر یک راه جویی و چاره اندیشی درست شویید ؟! اشرف غنی بسیار واضح و آشکار میگوید که تنها و تنها و تنها « افغانیت» میخواهد و دیگر هیچ . معنای این گپ او را میدانید که چیست ؟! با سپاس . تاجیکم با تاجیکانم زنده ام .
عمر راوی .


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است