عبدالله، يک آدم با دو رو و دو گونه رفتار
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۲۷    ۱۳۹۶/۱۱/۱۹ کد خبر: 146331 منبع: پرینت

اخيرا بر بنياد اعلاميه حكومت توافقى ع و غ رحمت الله نبيل رييس روند محور و رييس پيشين امنيت ملى بنا بر عوامل سياسى و افشاگرى هاى پيرامون تقلب هاى گسترده و مهندسى انتخابات 1394 از سوى اشرف غنى احمدزى با صدور فرمانى ممنوع الخروج قرار گرفت اما بى درنگ پس از 24 ساعت با اعلاميه رسانه اى و مخالفت از سوى داكتر عبدالله دوباره قيودات و موانع از راه رحمت الله نبيل برداشته شد.

چنين رفتارهاى دوگانه نشانگر گستره اى از بى اعتمادى در ميان سران حكومت پنداشته مي شود اما برعكس در قضایای جنرال دوستم معاون اول رياست جمهورى و جنرال عطامحمد نور والى بلخ، عبدالله در برابر تصاميم ارگ سكوت و همسويى نشان داد.

نخست، هواپيماى حامل جنرال دوستم از تركيه به مزار شريف اجازه نشست داده نشد و با توهين و تحقير دوباره برگشتانيده شد و تاكنون دوستم با موانع ورود به افغانستان و در تبعيد بسر می برد.

دوم، پس از ایتلاف ملى نجات از شركت جنرال عطامحمد نور والى بلخ به نشست قندهار با تصميم از سوى ارگ و تبانى سپيدار جلوگيرى صورت گرفت.

سوم، پس از اظهارات دو ماه پيش محمد محقق در كنفرانس تهران پيرامون پيروزى ايران بر داعش در سوريه عضويت محقق از غنى به تعليق افتاد و باز هم عبدالله از خود واكنشى نشان نداد.

يعنى داكتر عبدالله در تبانى با غنى با دوگانگى و دورويى تمام رفتار سياسى در برابر همسنگران استراتژيک و حوزه مقاومت از خود هيچگونه مخالفت نشان نداد بلکه تلميحا و حتى صريحا از تصاميم ديكتاتور مابانه و سركوبگرايانه غنى حمايت هم نمود كه اين خود نمايانگر به شدت سرمستى و شيفتگى قدرت را در ميان رهبران حكومت توافقى ع و غ و مخصوصا تغيير بنيادى در اخلاق و نگرش سياسى و استراتژيک داكتر عبدالله مي تواند تلقى شود.

بها بقايى


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
عبدالله
غنی
رفتارهای دوگانه
نظرات بینندگان:

>>>   نه اینطور نیست کار خوبی کرده اگر باعث رفع محدودیت نبیل شده ، همان دوستم بود که هیچگاه به نظر اعتماد طرف عبدالله ندید

>>>   Dagh
عبدالله رنگ باخته دگر محبوبيتى ندارد و در ضمن آزموده را آزمودن خطاست هـركى از اين قندهـارى حمايت كند حماقت ميكند

>>>   Ayendagan
درود!
افراد گلبدین شامل ارگانهای امنیتی میشوند....
به گفته یک منبع از پیژنتون وزارت دفاع قرار است به تعداد ۸۰۰ تن از جنگجویا ن حزب اسلامی تثبیت رتبه شده در ارگانهای امنیتی گماشته شوند ، به گفته این منبع حتا تعدادی از این افراد تازه از زندان رهاشده اند ، البته دولت بخاطر این که مورد انتقاد قرار نگیرد نمیخواهد تا این موضوع رسانه یی شود ، گفتنی است این روند بخشی از توافق سری بین شورای امنیت و گلبدین بوده.

>>>   همین عبدالله را که من میشناسم صد رو دارد دو را برای یک همچو زرنگ وغدار خیلی کم است دورو هرکه دارد اما او بیش از هزار رو را دارا است
اوریا خیل


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است