آمریکا مهمترین حامی جنگ های نیابتی و استخباراتی
 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۳۲    ۱۳۹۶/۱۱/۱۹ کد خبر: 146341 منبع: پرینت

جنگ های استخباراتی و نیابتی هر کدام از جانب کشوری مورد حمایت قرار می گیرند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper)، معین معین استاد دانشگاه در برنامه «بازنگاه» آمریکا را از مهم ترین حامیان گروه های دهشت افکن و جنگ نیابتی می داند و می گوید: آمریکا به عنوان بزرگترین کشور که در همسویی قرار دارد و در یک پیمان استراتژیک با افغانستان از جانبی قرار دارد همواره از جانب قدرت های منطقه مورد حمله قرار گرفته است و متهم شده است که گویا از گروه های افراطی مانند داعش و طالبان و القاعده در پس پرده حمایت می کند.

وی افزود: چرا که می خواهد رقبای منطقه ای را از بین ببرد. این نگرانی را بارها روسیه، ایران و چین اعلام کرده اند اما جالب این است که خود این کشورها هم در جنگ های نیابتی دخیل هستند. در این میان قربانی این جنگ ها فقط مردم افغانستان هستند.

استاد دانشگاه گفت:این جنگ های استخباراتی هر کدام از جانبی مورد حمایت قرار می گیرند. آمریکایی ها منافع خود را در منطقه تعریف می کنند. روس ها به عنوان قدرت دیروز و قدرتی که امروز می خواهد پرستیژ جهانی خود را بازیابد و بازیافت کند واکنش نشان می دهد و به نحوی از گروه های افراطی حمایت می کند تا بتوانند جنگ را و ادامه جنگ را در درون افغانستان مدیریت کند. هیچ یک از این کشورها علاقمند نیستند که پای این گروه ها توسط کشور دیگری به خاک شان برسد.

کد (30)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
آمریکا
افغانستان
نظرات بینندگان:

>>>   اگر رئیس صاحب جمهور توانست عطارا از ولایت دورسازد دوباره هیچوقت نباید اورا درجائی والی بسازد چون دوباره چوکی را از او گرفتنش جنجال بپا میکند
ر

>>>   ولا که آمریکا بلا می کنه ، ده یک مملکتی که یک عمر جهاد کردن برای اعتلای کلمه الله ، کسی رئیس جمهور ساخته که از دین و شریعت الف ده جیگرش نیست . ههه این را گویند معجزه !


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است