کارمندان مدیریتی وزارت صحت عامه بی‎ سوادند
 
تاریخ انتشار:   ۲۰:۱۵    ۱۳۹۶/۱۱/۲۳ کد خبر: 146541 منبع: پرینت

یافته های گزارش تازۀ کمیسیون کمیسیون اصلاحات اداری و خدمات ملکی که در درازای پنج ماه از فعالیت های شفاخانه ها، مرکزهای بهداشتی و نهادهای مربوط به وزارت صحت عامه در کابل و هفت حوزۀ کشور آماده شده است، نشان می دهند که با وجود پیشرفت ها در برخی از بخش ها به ویژه در کار عملی سازی برنامه ها، مشکلات فراوانی در این وزارت وجود دارند.

در بخشی از این گزارش آمده است که بیست و سه تن بی سواد در بخش های مدیریتی در وزارت صحت عامه، گماشته شده اند.
بربنیاد این گزارش، در میان ۱۳۵۶۲کارمند وزارت صحت عامه، ۳۴۸۵ تن فارغان صنف دوازه هم استند و ۲۳ تن بیسواد در بست های مدیریتی و ۴۴تن با تحصیلات میانه در بست های ۵ و ۶ استخدام شده اند.

به گزارش طلوع، روح الله امین، رییس بورد رسیدگی به شکایت های کمیسیون اصلاحات اداری در این باره می گوید: «یک جاهایی بوده است که استثنأ در آن جا نتوانستیم کاملأ به تمام معلوماتی که نیاز داشتیم دسترسی پیدا کنیم؛ بعضأ به دلیل امنیت و در مواردی هم که شماری از ادارات همکار نبوده اند.»
تداخل وظیفه یی میان ریاست ها، کمبود کارمندان نظارتی برای نظارت از کارکردهای شفاخانه ها و کمبود کارمندان زن از چالش های دیگر در وزارت صحت عامه گفته شده اند.

ناصر تیموری، پژوهشگر دیده بان شفافیت افغانستان گفت: «اصلاحات در سکتور صحت افغانستان، از جمله ستکورهایی بوده که توجه بسیار کم و در مواردی، اصلأ توجهی در ایجاد اصلاحات در سکتور منابع بشری اش، در نظارت داخلی آن و... نشده است.»

کمبود کارمندان نظارتی، مقطعی بودن نظارت از چگونگی مدیریت اجرأت شفاخانه ها و عرضۀ خدمات صحی، پاکی و نظافت شفاخانه ها در مرکز و ولایت ها و رسیدگی نشدن به مشکلات کارمندان شفاخانه ها و بیماران، از چالش های دیگر در این وزارت گفته شده اند.

کد (4)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
صحت
کارمندان
بی سواد
نظرات بینندگان:

>>>   Mutaref
شخصي كه به عنوان رييس مواد نفتي وزارت تجارت تعيين شده، خودش ٣٤ ساله اما تجارب كاري اش در فرمان ٢٥ سال قيد شده. يعني ٩ ساله بوده كه كارشناسي نفت و مواد سوخت را آغاز كرده:)
#وحشت_ملي دگه

>>>   از ریاست جمهوری گرفته تا شاروالی همین قصه است.
باید همه وزارت خانه ها و نهاد های مستقل از چلوصاف بگورد.
نادر نادری کدام امتحان رقابتی را سپری کرده؟
اتمر خپلواک و تمام والی ها و تمام پرسونل ارگ و سپیدار در کدام امتحان شرکت کرده اند؟

>>>   این تنها یک نمونه است که از وزارت صحت عامه بدست آمده است، در واقع سراسر نظام همینگونه است! از ارگ ریاست جمهوری گرفته تا نظامهای اداری ولایات از بیسوادان تشکیل شده است، افراد کارفهم و باسواد به آشیه رانده شده و آنانیکه در رأس نظام مدارک لسانس، ماستر و دوکتورا را با خود دارند، همه اش تقلبی است، دلیل جمع آمدن این همه بیسواد در رأس نظام این است که معیار رسیدن به کرسی و مقام جهاد میباشد. همه بیسوادانی که در قدرت لمیده اند از مجاهدین میباشند.
اگر باری یک پژوهش سراسزری انجام پذیرید، معلوم خواهد شد که چند فیصد دستگاه مدیریتی این نظام با سواد است.
شرم و ننگ باد بر چنین نظام
میهن زرغون

>>>   همان نفرهای بسیواد که مدید هم است جواب مکتبوب ها چطور نوشته میکنند . یا این هم یک کپ است بخاطر اینکه وزیر یک تاجک است .

>>>   این تمامآ یک دسیسه است تا از این طریق بتوانند اشخاص وافراد بیسوادودل خواه خود را دراین پست ها بگمارند
مشاور وزارت صحت عامه

>>>   بجز وزیر مخابرات دیگر هیچ کدامش سواد ندارند


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است