امکانات مادی نمی تواند دلیل ساختار با هدف باشد
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۲۰    ۱۳۹۶/۱۱/۲۶ کد خبر: 146709 منبع: پرینت

ریاست اس کتابی از ستیف کول که قبلا "جنگ اشباح" را عرضه کرده بود در نوع خود یک شاهکار است.

این کتاب یکبار دیگر نشان می دهد که چگونه احمدشاه مسعود قهرمان ملی افغانستان با بودیجه نزدیک به شصت میلیون دالر در طول پنج سال (یعنی دوازده میلیون دالر در سال) در برابر تهاجم تروریزم با حمایت مستقیم ارتش پاکستان کشوری با مصارف نظامی سالانه ده میلیارد دالر از عزت افغانستان دفاع نمود.

امروز جنگ در برابر همان دشمن که به مراتب ضعیف تر از آن سال ها است با هزینه سالانه حداقل 20 میلیارد دالر ادامه دارد. احمدشاه مسعود وزیر دفاع و فرمانده مقاومتی بود که غیر از سه کشور حامی طالب و تروریزم دیگر تمام دنیا آن را به رسمیت می شناخت. او هیچ حساب بانکی به اسم و نام خود نداشت و انتقال پول از لندن برای تدارکات جبهه مقاومت موضوع واضح و معلوم برای تمام رهبری جبهه بود.

سازمان اطلاعاتی آمریکا یا سی آی ای وقتی با جبهه مقاومت در تماس شد که القاعده بر کشتی های جنگی آمریکا در بحر یمن در سال 1998 حمله نمود. آن زمان مقاومت جایگاه اش را تثبیت کرده بود و تهاجم پاکستان و تروریستان را به خاک ما به بن بست کشانیده بود. نطفه های مقاومت و ایجاد بن بست نظامی هیچ ربطی به کمک های آمریکا ندارد زیرا تا آن زمان آمریکا سیاست واضح برای حمایت مقاومت نداشت و حتی لابیگرانی مانند خلیلزاد منتظر بودند که طالبان بر کل خاک افغانستان تسلط یابند.

این کتاب یکبار دیگر نشان می دهد که هیچ مقدار امکانات مادی نمی تواند دلیلی برای یک ساختار با هدف با رهبری متعهد، با دیدگاه و با برنامه باشد.

امرالله صالح


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
احمدشاه مسعود
امکانات مادی
ریاست اس
نظرات بینندگان:

>>>   چرا جمعیت همیشه در میدان سیاست پردازی می بازد ؟ صرف به خاطر اینکه سیاستگذار اندیشمند که بتواند پدیده های سباسی را دقیق محاسبه کند ندارند . جمعیت اسلامی تا هنوز در چوکات سیاست امروز جهانی خود را نتوانسته عیار نماید . اما برای افاغنه غنی سکولار بابا می شود و گلبدین مفعول رهبر قوم . اگر این دو نفر را مقایسه کنی ، هیچ وجهه مشترک برایشان پیدا نمی کنی جز اوغانوالی

>>>   ما تاجیک ها تا هنوز سیاستمدار نشده ایم و هر جنبش سیاسی را با نعره تکبیر وزن و مقیاس می کنیم .

>>>   باور کو عزیز که ما تاجیک ها چنان خرافه پرست و خواب برده ایم که هیچ مسئولیتی را در برابر آینده گان خود نمی پذیریم . افاغنه خوب می دانند که گلبدین کیست ولی برای هدف بزرگ خود او را در کنار خود گرفته اند .

>>>   Zahir Ariaie
تو خود زمين هاى دولتى را دارى چور ميكنى به كوچيان ميدهى تو خود يك غارت گر هستى، تو خود حامى دزدان و چپاول گران هستى، تو مردم فريب دروغ گو به اعمال و أطراف خود تظر بنداز ، تو فاشيست مريض، متعصب، قبيله گرا، مزدور و جنايتكار حامى همه هرچه فاسد، متعصب، غاصب زمين، تروريست، نفاق افگن ، قوم گرا... هستى. بهترين خدمت به اين ملت اين است كه گور خود را گم كنيد و شر خود را از سر ملت كم كنيد. از روزى كه پاى نحس شما عقده يى ها، قوم و قدرت پرست ها، در كشور باز شد هزاران جوان زير خاك رفتند و نفاق به أوج خود رسيد، مردم امنيت سياسى ، اقتصادى و اجتماعى خود را بيشتر از پيش از دست دادند.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است