آیا خراسان اسراییل دوم می شود؟
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۳۳    ۱۳۹۶/۱۱/۲۶ کد خبر: 146715 منبع: پرینت

قبيله گمشده يهود سر از كوهای سليمان بيرون زده و به نابودی فرهنگ خراسان و مردمان آن می كوشد.

اگر نقش اتمر نماينده برنامه های انگليس، استانكزی و كرزی نماينده آمريكا را در افغانستان با كاركرد انگليسي ها در زمان اشغال فلسطين مقايسه كرد شباهت زيادی به هم دارند انگليسي ها اولين بار با تبليغات در ذهن يهوديان تزريق كردند که داراي كشوري مستقل باشند بعد با حمايت همه جانبه شتافتند و يهوديان برخي زمين ها را خريداري كردند و در آنجا ساكن شدند بعد هر چند مدت حملاتي را در مناطق همجواری كه فلسطيني ها زندگي مي كردند آغاز كردند.

با رعب و وحشتی كه ايجاد مي كردند باعث كوچ اجباري فلسطيني ها و جايگزين كردن يهوديان در آنجا مي شدند در نتيجه سرزمين هاي فلسطين غصب و دولت اسرایيل درسال 1948 شكل گرفت امروزه پشتون هاي آنسوي ديورند در قالب داعش، طالب، اسلام، بازرگان و... بطرف شمال در حركت و جايگزين فارسي زبانان در شمال افغانستان مي شوند اين برنامه مخرب شايد چند دهه طول بكشد ولی نشانه ها و حوادث غيرطبيعي همه حكايت از همان داستان اشغال فلسطين توسط يهوديان را دارد.

جنگ در وزيرستان، انتقال جنگجويان به شمال، اخراج اجباري مهاجرين پشتون و انتقال بيشتر آنها به هرات، انتصاب هاي قوم گرايانه، ترور فرماندهان غيرپشتون، زدودن زبان فارسي در مناطق جنوبي از ادارات، ترويج فرهنگ افتخار و انتحاري در ميان پشتون ها، به حاشيه راندن همه اقوام از دستگاه هاي امنيتي اطلاعاتي، وحشت تبعيد و پرونده سازي عليه بزرگان شمال همه و همه يادآور داستان تلخ مردمان فلسطين است كه عليه مردم ما پياده مي شود. اشرف غني استمرار همان راه كرزي است با اين تفاوت که بيش از حد عجولانه گام برمي دارد تا آن روياي فاشيستي پشتونيزم خود را در قيد حيات ببيند كه خراسان زمين همه افغان شوند.

بخواهیم یا نخواهیم اين برنامه افغان ملتي فاشيست ها است شايد باور اش سخت باشد برايتان اما همان مهاجران ديروز پشتون چگونه شهرهاي جنوبي پارسي نشين را پشتون نشين كردند مثل قندهار، هلمند، جلال آباد و...حتي در قندهار که الفباي پشتو را نمي دانستند امروزه چطور به مركز پشتون ها تبديل شده؟ قدرت اعاده فرهنگ اعتبار اعتماد يک ملت است پس بياييد زير يک پرچم جمع شويد تا مانع تحقق اهداف پليد آنها گرديد. ما نيروها و امكانات بسيار زيادی داريم اما فاقد رهبران آگاه در قالب گروه های كوچک و متلاشي شده هستيم.

گل امیری


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
افغانستان
پشتون ها
نظرات بینندگان:

>>>   چــــرا رهبران تاجک ها ....هستند ؟؟

>>>   امیری شما از کدام خراسان هستید از خراسانی که بخاطر قرت و پول. در چهاراه خواب و سوته سرخک هر کس در ان داخل و خارج میشود باور کنید که یکصدهزار سال دیګر هم به نام خراسان چیزی را در نقشه پیدا نخواهید کرد به جز خراسان درون سرخ لب سیاه که هزار نفر انرا خط کشی نموده و همه میداند که این خراسان ها نیز دیگر لذت خود را از دست داده است

>>>   پشتونها دشمنان درجه یک فارسی زبانها است. جلوی پشتون سازی شمال باید گرفته است.

>>>   باز هم معلوم شد وقتی یک پشتون حروف کامپیوتری را داخل میکند دیګر (دیگر

>>>   پشتون ها را به هرات راه ندهید... هرات باید برای روزی که به مام اصلی خود میپیوندد آماده باشد... هرات جزو لاینفک ایران است و به دامن پر مهر میهن بازمیگردد

>>>   برادران مشکل کشور امروز قوم گرایی شدید است به نظر من برای رفع این مشکل باید در مناطق شهری هر پشتون با یک تاجیک ازدواج کند و هر تاجیک با یک پشتون و بعد فرزندانشان خراسانی میشوند نه تاجیک و نه پشتون در واقع خوب است ملیت خراسانی ساخته شود چون ملیت افغانی به علت مسئله قومی در بین مردم مقبول واقع نشده است خوب چه اشکال دارد؟ هزاره ها هم با سادات و قزلباش و شیعیان فارسیوان مزار و هرات ازدواج کنند و همه خود را خراسانی اعلام کنند تعصب را از روی قومیت بردارند مساله عقلانی این است که بالاخره هرچند مدت کم یا زیاد قومیت ها یک روز بوجود آمده و روزی هم از ترکیب قومیت ها قومیت و ملیت جدید ساخته شده است اگر میخواهید این کشور ما نمونه بی نظیر در ملت سازی شود این روش است عامل پیروزی کشورهای متمدن امروز حذف قوم گرایی و انحلال در ملت سازی میباشد اولین تهدیدی که برای اسلام بود قوم پرستی اعراب بود که همین باعث جاهلیت اولی بود و مانع از آزاد اندیشی و تفکر و تعقل از امروز بیایید نه تاجیک بگویید نه پشتون نه بلوچ بلکه همه خراسانی شویم خراسان یک نام مربوط به منطقه است و هیچ قوم گرایی در آن نقش ندارد و مبتواند باعث فرو افتادن عصبیت ها و قبیله پرستیها و تند مزاجی ها شود.
اگر موافق استید نظر خود را نشر نمایید
امیدوارم افغان پیپر که واقعا جز رسانه های اندک حامی آزادی اندیشه و بیان است نظر مرا نشر نماید
عبدالحمید خوشحال

>>>   عبدالحمید جان من در نظرت خیلی فکر کردم در نهایت میتواند این نظر شما مورد پسند واقع شود چون ما بالاخره از هر قومیت باشیم همه از یک زن و مرد آفریده شده ایم و خداوند میگوید ما شما را از یک جفت آفریدیم همه فرزندان آدم ابوالبشر هستیم پس میتوانیم برای رسیدن به یک جامعه متعالی و پیشرفته از تعصبات خود دست برداریم و همه مانند برادر کنار هم شویم وقتی یک کلمه همچو افغان بالای مردم قبولانده نمیشود اصرار برای چیست؟ خوب شواهد برای نام خراسان زیاد است و هم در منابع عربی و و رومی تاریخ آن ذکر شده است و هم در آثار شاعران و نیاکان و دانشمندان ما وجود دارد و یک نام باستانی تا قرون اخیر بوده است هیچ رنگ و بوی قومی هم در آن یافت نمیشود حتی تا زمان احمدخان ابدالی و بسیاری از حاکمان پشتون هم نام مملکت هنوز خراسان بود من فکر نمیکنم پشتونهای روشنفکر و ازاداندیش هم با این نام معارضه داشته باشند البته شاید اندکی با تفکر شوونیستی مانع ایجاد همبستگی ملی روی این نام شوند اما این قضیه با روشنگری و ایجاد جنبش ملی بازگشت به مفاخر سرزمینی حل خواهد شد.
منصور

>>>   عبدالحمید جان من در نظرت خیلی فکر کردم در نهایت میتواند این نظر شما مورد پسند واقع شود چون ما بالاخره از هر قومیت باشیم همه از یک زن و مرد آفریده شده ایم و خداوند میگوید ما شما را از یک جفت آفریدیم همه فرزندان آدم ابوالبشر هستیم پس میتوانیم برای رسیدن به یک جامعه متعالی و پیشرفته از تعصبات خود دست برداریم و همه مانند برادر کنار هم شویم وقتی یک کلمه همچو افغان بالای مردم قبولانده نمیشود اصرار برای چیست؟ خوب شواهد برای نام خراسان زیاد است و هم در منابع عربی و و رومی تاریخ آن ذکر شده است و هم در آثار شاعران و نیاکان و دانشمندان ما وجود دارد و یک نام باستانی تا قرون اخیر بوده است هیچ رنگ و بوی قومی هم در آن یافت نمیشود حتی تا زمان احمدخان ابدالی و بسیاری از حاکمان پشتون هم نام مملکت هنوز خراسان بود من فکر نمیکنم پشتونهای روشنفکر و ازاداندیش هم با این نام معارضه داشته باشند البته شاید اندکی با تفکر شوونیستی مانع ایجاد همبستگی ملی روی این نام شوند اما این قضیه با روشنگری و ایجاد جنبش ملی بازگشت به مفاخر سرزمینی حل خواهد شد.
منصور

>>>   من از پشتون پرست ها سوال دارم آیا شما که خودتان وجدانتان را قاضی کنید باور دارید با خراسان گلزار میهن آباد ما چه کردید و امروز به چه بدبختی افتادیم؟
ای کاش یکی از برادران پشتون ما تعصب را کنار میگذاشت و این امر تلخ را اعتراف میکرد.

>>>   برادران عزیزم وهم وطنانی گرامیم وملت غیور و مجاهد افغانستان از همه شما تقاضا میکنم بث های جاهلیت نادانی را بگذارید کنار این استعمار انگلیس است هر نقطه که میخاهد نفوس کند یاحاکمیت کند اول جنگ های نیابتی را شروع می‌کند مثلا جنگ فرقهی جنگ مذهبی ودیگرجنگ ها به خاطر چه؟افکار شیطانی که دارن ملت را جنگ می اندازد با هم دیگر :قدرت ملت و دولت کم می‌شود آن وقت می تواند به همان جا حکومت کند(کلمه مجاهد)مجاهد یعنی مبارز یعنی جنگجو حالا از برای رضای خداوند :یااز برای ریا آن به قلبی طرف بستگی داره این بود کلمه از جهاد که ذکر شد
ملت مجاهد افغانستان بیدار شوید خابی غفلت بس است خود را به جهان مقایسه کنید عزیزانی من. افغانستان یک سرزمین فناوری وقدرت های جهان روی آن سرمایه گذاری می کنند حالا به هر دلیلو منطقی. خاک حکمی ناموس را میدهد کسیکه افغان است خاک را نمی فرشد. افغانستان نه با پشتون محافظت میشه نه با تاجیک پس همه با هم برادر باشیم تا افغانستان را به سازیم
به جهان توجه کنید هر کشوری دارای چند مذهب و قوم است در رابطه به ملت سازی ریزبین نباش تیزبین باش
اگر شما ملت مجاهد از خود ایستادهگی نشان می‌دهد چرا درمقابل دشمنان سری تعظیم فرود آوردهید
همه روزه در سراسر افغانستان عزیزانی ما قتل عام می شود ما انگشت هیرت به داهن نگاه می کنم به خاطر چه چون جیره خوار غربی ها شدیم :
میرویم دروازه پکستانی ها میزنیم چرا مارا موشک باران میکنی چرا انتهاروانفجارمیفرستی پکستان رویش نمیشود بگوید من یک استعمار ناتو صلاحیت کمو زیاد را ندارم فرمان چینین است :
وملت بی چاره و بازی ما خودرا می خورد ازفرهنگی نابود شده که دارن :پشتون تاجیک ازبک ازاره:
قیرت کنید دشمن را از خاک بیرون گنید
من یک استعمار

>>>   افسوس که در این برگ تصویر های نقشه ها پدید نمی شود. ولی شما میتوانید نقشه های خراسان را از رودکی زمان سامانی و دیگر شاعران بلخ و شاعران پارسی از غزنه تا گنجه و از پارسه تا آریا و یا هرات و از سمرقند تا شاعران پارسی گو بخوانید.
نقشه ایکه در واقعیت امر وجود ندارد آن نقشه افغانستان پیش از سال 1840 است.
نام افعانستان تقلب شد
ملالی و یا ملالی میوندی تقلب شد
پته خرانه تقلب شد
پورچم سه رنگه تقلب شد
ایندیا افغانستان، دختر شاه امان الله خان در باره سه رنگه گفت "سه رنگ پرچم افغانستان را پدرم انتخاب کردند. رنگ قبلی پرچم رنگ سیاه بود در زمان حبیب الله خان، اما دو رنگ دیگر را شاه امان الله خان اضافه کردند
آیا می دانستیند که دلیل و انگیزه سه رنگه شدن بیرق امان اله خان چه بود؟
چادر ملالی و یا ملال میودندی نبود.
بیرق احمد خان ابدالی که از سال 1736 تا سال 1747 ميلادى سرباز و سپس سردار سپاه شاهنشاهى نادر افشار صاحب قران ايران زمين- آن شاه خراسان بیرق نادر افشار رنگ بود.
احمد خان ابدالی که قده کوچک نادر افشار٬ (دو شهربانو تيمورشاه نواده نادر افشار بود دُر يا الماس "کوه نور" خوشدامن بزرگ يا خشوکلان تيمور شاه به شاهنشاه خراسان کبير احمد شاه درانى افغانتبار تحفه بخشيده بود )
پس از مرگ احمد خان ابدالی (اکنون درانى = صاحب دُر يا الماس "کوه نور") شد. (1) درفش هفت رنگه آريا خراسان
بیرق باریکزی ها تا زمان دولت امان الله خان سیاه رنگ بود.
اگرچه که از حاکمان پشتون یا افغان سخت نفرت دارم اما جنبش های آزادیبخش با حرکت‌هایی مدنی اهل قلم در کابلستان که زمان نام کل کشور بود برای استقلالیت و صلح و صفا و صمیمیت باهمی و تمدنی و شکوفا یی کشور وجود داست مانند حرکت اصلاحات فراموشخانه ای و نقابپوشان یا جنبش نقابداران و یا درویشان و ویش زلمییان. ویش در پشتو بیدار را می گویند و درویش که از در و ویش مرکب شده آن درویشان عرفانی بودند که به در خانه ها می آمدند و مردم را بیدار می کردند.
ویش واژه ژند اویستا است به معنى بيدارى و روشنگرى آمده است
رنسانس یا دورهٔ نوزایی یا دورهٔ نوزایش، یا بهاران و يا نوبهار و تولدى نو معنى مى دهد.
يعنى ازدواج دو عصر و پديد عصر نو
جنبش هاى فرهنگیِ و سياسى مهمی در همين "افغانستان" وجود داشت و که واقعا پيشوند افغان نتوانست حيثيت ملى برايش بدهد اما مردمان از هرتبار و زبان در مبارزات ضد کلونياليستى و آزاديبخش آغازگر دورانی از اصلاحات (رفورمها ) و نوآورىهاى آموزشى و تمدنى براى پیشرفت و به سوى تکامل کشور و مهمتر به شهروندان بياورد. در ضمن سمبولهاى پيشنه فرهنگى و نماد هاى وحدت دورانهاى تاريخى را پيش زمينه هاى براى تهدابگزارى دولت اکثرالملت افغانستان عصرنو کند.
کسى نام "افغان" را در آنزمان باوجود آنکه پشتون معنى مى داد در عقب گذاشته بود و نه در پيش رو بخاطرايکه در مبارزات ضد برتانيوى همه ملتها آزاد شدند ( جزيه هندوان و يهوديان نمى پرداخت تاجيک و اوزبيک و هزاره که در زمان پدرکلان زير ستم و فشار بود از مبارزات آزاديخوانه دوران پيش ده دوم قرن به پيروزى دولت امانى انجاميد. غلامى هزاره و
اوزبيک و کنيزى دوران عبدالرحمان خان ممنوع شد
وحت و اتحاد همه تباررن و زبانها بسته شد و در پيوند بدون رنگ و نژاد شد زير درفش سه رنگه امانى با نشان خورشيد تابيد.
روشنفکران دوران امانى خواستند سه مرحله تاريخى اين سرزمين را باهم جوش دهند براى ملت سازى ضرورت به زمينه هاى مورد پزيرش آزادانه براى دوخل مليتها و اقوام ست . زيرا قبول نمودن تحميلى ناپايه داراست.
اين سه دوران تاريخى کدام دورانهاست

I. دوران هندوايرانى باستانى ميترايى
1. ريکويداى با يما راجا هندى
2- جمشيد ى و اويستاي ايرانى باستان يا آريانا جام جم (نيمه کره جم(خور)شيدى > جمشيد
II. رنساس اول : جوش اسلام جمع آريانا يا ايران ميانه > خراسان در قلب

III. تاريخ بدست گرفتن قدرت توسط پشتونها در بهار هند و ايران بدون تغير نام هندو ايران
1. فرید خان شیرشاه سوری ( 1486- 1545 ميلادى) هم‌چنین معروف به شیرخان، بنیان‌گذار پادشاهی کوتاه‌مدت سوری در شمال هند بود.
شيرشاه سورى در قرن شانزده در شهر بهار هند جایی که هماجا بودا بنیانگذار بودیسم در قرن ششم قبل از میلاد ابتدا تدریس خود را ارائه کرد.او از تبار پشتون بود پایتخت خود را دهلی قرار داد.
2. دودمان هوتکيان غلزایی یا غلجایی بنيانگزار محمد اسماعیل میرویس خان دودمان هوتکیان سپس محمود افغان و پسرعمو (کاکا از چاچه هندى گرفته شده) اشرف افغان نقش مهمدر سرنگونی صفویان داشتند. شاه سلطان حسین صفوی سلطنت خود را به او تقدیم کرد شاه سلطان حسین صفوی سلطنت خود را به او تقدیم کرد و تاج ايران را بر سراش گذاشت. ولى شاهنشا هى ايران تا سال 1729 ميلادى تمام شد.
پس از اشرف خان هوتکى نادر شاه افشار شاهنشاه ايران شد.
احمدخان ابدالى در هرات سال 1722 ميلادى تولد شد پدر اش زمان خان از ملتان بود.
در زمان نادر افشار آزادخان سلیمانخیل هوتکی غلجایی ملقب بهآزادخان افغان، ، که پس از فتح این شهر توسط نادر شاه به سپاه او پیوست و در لشکرکشی به هندوستان شرکت کرد و تا پایان کار پادشاه افشار در خدمت وی به سر می‌برد و شاه مازندران بود و ديگر اش احمدخان ابدالى بود که فرماند سپاه شاهنشاهى ايران درمشهد.
پس از قتل نادر افشار چار هزار سپاه شاهنشاهى را باخود به قندهار آورد و قدرت خراسان بدست دودمان درانى قرار گرفت ولى نام "افغانستان" اولين بار در نقشه 1843 ميلادى ظاهر شد. پيش از آن کدام نقشه که کليه ممالک محروسه رادربر داشته باشد وجود ندارد .
جنگ اول خراسان (که دولت در دست افغان) و برتانيه( 1839– 1842 ميلادى ) در بخش جنوبی درهٔ هلمند روی داد. این جنگ که میان نیروهای کمپانی هند شرقی بریتانیا و مردمان اين سرزمين رخ داد.
دومین جنگ انگلیس و افغانستان از 1878 تا 1880 ميلادى (ميوند قندهار) یکی از سه مداخله نظامی توسط امپراتوری بریتانیا بود نام افغانستان و نقشه اش وجود داشت
سومين جنگ انگلیس و افغانستان در کابلستان و ننگرهار بود
3- سلطنت درانى

اول درفش ژند اويستا هفت رنگ بود مانند "کمان رستم" (رنگين کمان) رنگ سياه و خاکسترى ندارد. سمبول آريانا خورشيد بود. و آذر و اسفند و درفش ريگودايى هند خورشيد وآذر و در پرچم ملى هند خورشيد تابان مى کنند. در درفش ايران زمين تا سرنگونى دودمان محمدرضا شاه آريامهر در درفش شاهنشاهى ايران زمين خورشيد تابان مى کرد.و امپراطوران ايران زمين مانند غزنويان سرخ رنگ بود.
درفش شاهان ايران در قرون ميانه از و سپس تا ظاهرشاه سرخ رنگ بود. همه درفش خراسانيان مانند خورشيد سرخ رنگ بود.درفش هاى دودمانهاى پشتونى افغانستان سياه رنگ بود تا به امان اله خان. اين بيرقها همه در انترنت يافت مى شود.
مگر بيرق هاى طالبان و داعش سياه و سفيد و سفيد وسياه بودند.
اين بود تفکر علمى با منابع تاريخ نويسان علمى ما مانند غبار وفرهنگ
و نه آن دخترک بنام ملالى ميوندى وداستان چادراش به بيرق افغان
چرا طالبان که از قندهار مانند سمارق پديد شدن و يا پشتونهاى آنطرف خط (ديو رند = غول پيکر چالاک)
سمبول سه رنگه ملال را قبول ندارند
طالبان بينى ملالى ها را بريد و ملاله پشاورى را سر فرق اش زد و در تاريخ اسناد اش جاويدا شد ونه مانند ملال ميوندى داستان اش تقلب شد از دوشيزه ژاندارک يا سنبله فرانسه.
(1) جريان دريافت آلماسا!
نادر افشار با لنگى يا دستدار يا عمامه تبديل کردن در ضيافت با ماراجا هند دو الماس "دریای نور" و "کوه نور" گرديد. هر دو دُرران از کهن‌ترین جواهرات شناخته شده جهان می‌باشند. الماس "دریای نور" هم‌اکنون در موزه جواهرات ملی ایران در خیابان فردوسی تهران قرار دارد. و آلماس کوه نور که به شاه شجاع شاه افغانتبار خراسان که به زور انگليس به تخت سلطنت کابل رسيد .
وى را رنجيت سنگھ زندانى کرد ودرمقابل پرداخت کوه نور اززندان آزاد شد. انگلستان که با هند امپراطورى ساخت کوه نور را براى ملکه ويکتوريا داد. کوه نور در جواهرات خانه ملکه اليزابت دوم در "تاور" (برج) لندن اما دوپارچه به نمايش است
ملک الشعرا استاد خيل ا له خليلى در پشاور درباه کوه نور شعرى سرود.

>>>   خـراســان، گـوهــرِ من، گـوهـرستان
ســرایـت جلـــوه گـاهِ عشــق و ایمان
زِهــجــرت ای بـلــنـد آوازه ی دهـــر
دریــدم ســال هـــا از غـــم گـــریـبان
به مژگان گر غبــاری نقره گون است
مــرا خـونِ جگــر دیده سـت مـژگـان
اگـر نـی نالــه ای دارد عجـب نـیـست
جـدایـش کـــرده دســتـی از نـیســتـان
پــریـشــــانـی ز خــاکَت دور بـــادا
اگـر چـه بی تــو هسـتم بس پریشــان

>>>   ‎دموکراسی،مردم سالاری و عدالت اجتماعی!

‎نظر به اینکه واژه ی افغانستان از جانب نماینده انگلیس مقیم هند بریتانیای در دوره شاه شجاع بالای مردم ما بدون هیچ ریفرندوم و همه پرسی تحمیل شده است و همچنان نأص قرانکریم نیز نیست که ما نتوانیم روی آن بحث کنیم!
‎بنأ ما می‌توانم این نام را مورد بحث قرار داده و در یک فضای دموکراتیک و عادلانه تحت نظر یک کمیسیون مستقیل و صادق به همه پرسی بگذاریم.
‎ما بعنوان انسان‌های آزاد و مردم سالار به حاصل این همه پرسی هر چیزیکه باشد قلبأ احترام کرده و آنرا با دل و جان میپذریم.

با محبت


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است