مرگ معاون اسبق ریاست سازمان اطلاعات عربستان
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۴۵    ۱۳۹۶/۱۱/۲۶ کد خبر: 146719 منبع: پرینت

دیوان پادشاهی عربستان از مرگ یکی دیگر از شاهزادگان سعودی که معاونت ریاست سازمان اطلاعات عربستان را در سال 2004 بر عهده داشت، خبر داد.

دفتر پادشاهی عربستان سعودی روز (چهارشنبه) اعلام کرد که شاهزاده «عبدالعزیز بن بند بن محمد بن عبدالعزیز آل سعود» متولد 1962 میلادی فوت کرده است.

به گزارش خبرگزاری دولتی عربستان «واس»، در این بیانیه آمده‎ است که نماز میت پنجشنبه در مسجد امام ترکی بن عبدالله شهر ریاض اقامه می شود.

عبدالعزیز بن بندر در سال 2004، معاون رییس سازمان اطلاعات عربستان و در سال 2010 نیز به عنوان معاون رییس سازمان اطلاعات در امور شناسایی منصوب شده بود. وی در سال 2012 به دستور پادشاهی عربستان از سمتش برکنار شده بود.

سازمان اطلاعات سعودی در سال 1959 میلادی تحت عنوان "اداره اطلاعات عمومی عربستان سعودی" تاسیس شد و به عنوان یکی از اصلی‌ترین دستگاه‌های امنیتی این کشور شروع به کار کرد. موسس آل سعود، ملک عبدالعزیز به هیچ اقدام نظامی دست نمی‌زد جز اینکه بر شرایط سیاسی و نظامی منطقه مورد نظر از طریق جاسوس‌هایی که به آنجا فرستاده بود آگاه می‌شد. عبدالعزیز توجه ویژه‌ای به تکنولوژی جدید در ارتباطات داشت و طولی نکشید که اولین شبکه بی‌سیم در عربستان را راه اندازی کرد؛ شبکه‌ای که نقشی موثر در رساندن اخبار به وی ایفا می‌نمود.

البته با توجه به بسته بودن نظام سیاسی عربستان؛ اطلاعات بسیار اندکی در زمینه سرویس اطلاعاتی عربستان موجود است که اکثرا نیز به نقل قول از اپوزیسیون مخالف خارج از کشور و همچنین زندانیان آزادشده، محدود می‌شود.

کد(6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
عربستان
مرگ
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است