سفر نتانیاهو به آمریکا با وجود جنجال‌های سیاسی
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۳۶    ۱۳۹۶/۱۱/۲۸ کد خبر: 146779 منبع: پرینت

یک مقام آگاه در کاخ سفید از نشست برنامه ریزی شده میان ترامپ و نتانیاهو در ماه مارس خبر داد.

نشریه «هیل» چاپ کنگره آمریکا در خبری با استناد به اظهارات یکی از مقامات کاخ سفید نوشت «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر اسراییل در تاریخ ۵ مارس با «دونالد ترامپ» رییس جمهور آمریکا در کاخ سفید دیدار خواهد کرد.

خبر این دیدار برنامه ریزی شده بین نخست وزیر اسراییل و ترامپ در شرایطی منتشر می شود که نتانیاهو در حال حاضر با جنجال فساد مالی و رشوه خواری در اسراییل روبرو است و از طرف دیگر روزها از اختلاف نادر به وجود آمده بین اسراییل و دولت ترامپ می گذرد.

در حالی که نتانیاهو مدعی گفتگو با مقامات دولت ترامپ در زمینه الحاق شهرک های اسراییلی به کرانه باختری شده است، کاخ سفید علنا چنین ادعایی را رد کرده است. ترامپ در مصاحبه اخیر خود تاکید کرده است که هم اسراییل و هم فلسطین در حال ممانعت در مسیر تلاش ها برای رسیدن به یک توافق صلح هستند.

پولیس اسراییل نتانیاهو و همسرش را به نقش داشتن در گرفتن هدایا در ازای کمک های سیاسی و همچنین تلاش برای نفوذ در پوشش اخبار رسانه ای از عملکرد کابینه اش متهم کرده است.

نشست ماه آتی میان ترامپ و نتانیاهو دومین دیدار آنها از ماه دسامبر و زمانی محسوب می شود که رییس جمهور آمریکا اعلام کرد که کشورش بیت المقدس را به عنوان پایتخت اسراییل به رسمیت می شناسد و سفارتش را به این شهر منتقل می کند.

این اقدام ترامپ با خشم در میان جهان عرب و مسلمانان همراه بود و منجر شد که رهبران فلسطینی تلاش های آمریکا برای رسیدن به صلح با اسراییل را رد کنند.

کد(6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
نتانیاهو
آمریکا
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است