دبیرکل ناتو: طالبان بر میز مذاکره بنشینند
 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۰۲    ۱۳۹۶/۱۱/۲۸ کد خبر: 146790 منبع: پرینت

از هر اقدامی که منجر به راه حل سیاسی در جنگ افغانستان شود، استقبال می کنیم.

ینس استولتنبرگ دبیرکل ناتو درخصوص جنگ افغانستان گفته است که طالبان باید درک کنند که یگانه راه برای آنان، کنار آمدن در میز مذاکره است.

دبیر کل ناتو با بیان اینکه کشورش فکر نمی کند راه حل نظامی برای جنگ افغانستان وجود داشته باشد اظهار کرده است که طالبان باید بر میز گفتگو بنشینند و بر یک راه حل سیاسی توافق کنند چراکه آنان هرگز در میدان های جنگ برنده نخواهند شد.

گفتنی است که اخیرا طالبان در نامه ای به مردم آمریکا از آنان خواسته است که روی رهبران شان برای انجام مذاکره فشار بیاورند.

کد (26)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
استولتنبرگ
طالبان
نظرات بینندگان:

>>>   سلام...به خداکه مره خو امی سیاست خارجیها درافغانستان دیوانه کرده چند روزپیش امریکاومتحدانش باچی نعره های درهمه رسانه های جمعی اعلان کردند که دیگر باطالب وداعش صلح درکارنیست وما فقط داعش وطالب رابابود میکنیم بعد ازاین صلح را درمیدانهای جنگ جستجومیکنیم یک ماه تیرنشده که باز اوگین کردن وشعارمیدهند که طالبان باید مذاکره کنند خوب چرا راست نمیگی که زورم کم است به مخالفین زورم نمیرسه کتی کلگی توپ وتانک وطیاره ولپ جپت
زورت نمیرسه خوب پس اگر نمیتوانین بروین گم شوین که همان طالب بگیره افغانستان رابهتر است ازاین وضعیت کرده همین حالا هم مناطق که در تسرف طالب وداعش است امنیتش خیلی خوب است ازمناطق دولتی کرده چور ودزدی نیست ......... وجودندارد بی نمازی
وبی احترامی به بزرگان ومقدسات نیست انفجار وانتحارنیست قمار وعیاشی های رنگارگ وجودندارد پس برای یک کشوراسلامی کدامش بهتر است اگرامریکایهاومتحدانش نمیتوانندکه وضعیت افغانستان رابهترکنند باید بروند هرقدرکه جنگ دوام کند خودافغانها تبا وبربادمیشوند مناطق طالبان را امریکایها باطیاره
بمبارد میکنند که انهانتوانند ارام زندگی کنند ومجبورمیشوند انها به مناطق دولتی حمله کنند وانتحاری کنند وکافر گفته همه را قتل عام کنند وبرای طالب هم دیگر سربازامریکایی وافغانی ومردم رعیت فرقی نمیکند
ودر هر صورت باید امریکایها ازافغانستان بروند ودیگر باید خود افغانها برای خودسرنوشت تعین کنند...
بابه

>>>   Arianfar
غنی آشکارا با تبارگرایی افراطی کشور را به سوی فروپاشانی می لغزاند. برای بازداشتن او دو راه هست: یا این که کسانی او را متوجه به بیراهه رفتنش بسازند و یا هم مردم با راه اندازی راهپیمایی های مسالمت آمیز او را وادار به بازگشت به صراط مستقیم گردانند.

>>>   Salam
اشغال تا اشغال است ، خاك بر سر روبل ، زنده باد دالر .
آيت و حديث هاى زيادى در ارتباط به تقدس اشغال دالر بر روبل وجود دارد .
وقتى روبل بود ، در تمام كابل چند ماشين والگا بيش نبود و ما ساعت ها منتطر مى مانديم تا ماشينى بيايد و لى اكنون از خيرات سر دالر جاده با موتر ها ازدواج كرده اند و دم هر در و دروازه چندين ماشين ايستاد است و هواى كابل از گاز مفيده اين ماشين ها معطر شده است ، از خانه هاى مجلل پشاورى و عربى كه نپرس .
وقتى روبل بود وزير ها در مكرويان همسايه ما بود ، اكنون وزير ها براى خود شهرك هاى جدا از خلق خدا دارند و از مردم عادى دورى مى كنند كه به صحت شان مضر تمام نشود .
وقتى روبل بود زنها پاى لچ بيرون مى آمدند اما كسى به آنها چپ نمى ديد ، اما با اشغال دالر اگر خود را در هفت كرباس هم بپوشانند. هنوز مصوؤن نيستند .
وقتى روبل بود مامور رشوت خور مى پاليدى تا دواطلبانه رشوت دهى اما بايد براى كشف آن مايكروسكوپ مى داشتى.
وقتى روبل اشغال گر بود ، بانو و مرد اول ، افغانستانى بودند و شهروند بومى ، اما با اشغال دالر بخت ما جهانى شده است ، حال بانو و مرد اول خارجى اند و شهروند نيويارك .
حال خود بگويد كدام اشغال خوب بود .

>>>   امریکا برود صلح حتمن می آید این را باور کنید . هر حکومتی به مراتب بهتر ازین حکومت جیره خوار و وطن فروش خواهد بود . مردم آخر راه شانرا می یابند .


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است