کرزی: واشنگتن نباید کابل را فریب بدهد
 
تاریخ انتشار:   ۱۴:۳۸    ۱۳۹۶/۱۱/۲۹ کد خبر: 146882 منبع: پرینت

کاخ سفید باید به منافع افغانستان احترام بگذارد.

حامد کرزی رییس جمهور پیشین کشور در مصاحبه با واشنگتن پست در خصوص به ساخت پایگاه های نظامی آمریکا در افغانستان گفته است که لازم نیست آمریکا تا این حد پایگاه در افغانستان ایجاد کند تا از کشور در مقابل تعداد معدودی شبه نظامی طالبان دفاع کند.

کرزی گفته است که حضور نظامی آمریکا در افغانستان پذیرفته شده است اما آنان نیز نباید کابل را فریب بدهند.

رییس جمهور پیشین در این مصاحبه بار دیگر بر برگزاری مجلس بزرگان (لوی جرگه) را مطرح کرده و گفته است که افغانستان به یک مسیر سیاسی جایگزین نیاز دارد و آمریکایی ها نگران هستند که در این مجلس از آنها خواسته شود که افغانستان را ترک کنند.

کد (26)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
کرزی
آمریکا
نظرات بینندگان:

>>>   کـرزی نباید مردم رافریب دهد

>>>   ..........چی جالب.

>>>   Khurasani
توطیهٔ جدید ارگ؛
برای تقسیم هویت تاجیک ها و ازبیک ها به دهها هویت قومی، جهت تثبیت اکثریت جعلی پشتون ها( افغان‌ها) در افغانستان.
رئیس جمهور با صدور فرمان و ایجاد کمیسیون برای تهیه لیست اقوام افغانستان در شناسنامه های جدید شمشیر جراحی به دست گرفته و ما را هدف قرار داده است.
اسناد رسیده از ارگ ریاست جمهوری حاکی از آن است که تیم فاشیسم قبیله برای تقسیم هویت تاجیک ها و تثبیت اکثریت افغان‌ها ( پشتون) طی فرمانی دستور داده است تا تاجیک ها را به بیش از سی گروه قومی تقسیم نمایند و به این ترتیب این اکثریت قومی را به اقلیت های متعدد تقسیم و معرفی کنند.
هدف از این طرح تقسیم هویت تاجیک ها و ازبیک ها به خرده هویت ها و تثبیت اکثریت افغان ( پشتون) در افغانستان می باشد.
جوانان عزیز
تنها راه جلوگیری از این طرح ... دفاع و حمایت از قانون شناسنامه ها مصوب مجلس نمایندگان است و بس.
ادامه سکوت نمایندگان ما در حکومت و دولت در برابر این شرارت ها و فتنه انگیزی ها شرم آور و ذلت بار می‌باشد.

>>>   جناب کرزی وقتی میگویند حضور امریکای ها در افغانستان پذیرفته شده است!!! توضیح نمیدهند که از سوی که وچه وقت پذیرفته شده است؟ بلی مزدوران وغلامهای زر خریدچون جناب ایشان وحکمتیار وعبدالله وغنی واتمر واستانکزی وسایر اعضای سی ای ای افغانی با بودن انها در کشور عزیز ما موافقه دارند اما عامه ای ملت عزیز وجامعه ای بین المللی وکشور های همسایه وذی نفع در قضایای افغانستان ومنطقه هر گز نخواهند پذیرفت که در کشور ما بیگانه هاحکمروای نمایند
اگر سازمان ملل واقغیت دارد واگر همه کشور ها سند غلامی امریکا را امضا نکرده است واگر میثاق امم ارزش دارد و... دیر یازود انها ازین دیار رخت خواهند بست وملت ما طالب وداعش وسایر دواعی واسباب سازی های خارجی ها را خنثی خواهند نمود در غیر ان اگر سازمان مللی نیست وهمه کشور ها یکسره نوکرو غلام اند و... پس ما در اشغال تنها نیستیم وسایرین نیز مانند ما ودر شرایط ما قرار دارند جناب کرزی وقتی این ادا را مینمایند که وجود انها در کشور ما تثبیت وقبول شده است به نحوی مردم را اماده ای این حادثه ومصیبت مینمایند بلی خارجی ها با تحریک وتسلیح حکمتیار وطالب وداعش حالت را طوری اورده اند که مردم به بودن خارجی ها راضی باشند ولی در نهایت این مجبوریت ها را طوری دیگری حل نموده خروج انها را جشن خواهیم گرفت واین نیرنگ های انها بیکاره خواهد گشت
شیخ علی بلخابی سرپلی

>>>   محمد همایون صادقی
اینبار نباید با روحیه جهادی و ایدلوژیکی خیزش های مردمی را سمت و سو دهند باید با روحیه قومی ، عدالت اجتماعی و نظام فدرالی به پیش بروند .
آنهانیکه هویت قومی ایشان را آشکار نمیکنند و برخی تاجیکان را در بستر زبان فارسی با خود دارند با یادآوری یکی از فکاهی مشهور ، آیا آنان شاه خیل استند یا عروس خیل ؟
باید آشکارا بگویند که تاجیک اند یا افغان ( پشتون )

>>>   دیګر چیزی نمیګویم ولی باید ګفت که .... فرد افغانستان کرزی است چون همین ... تمام ... را به این نقطه رساند

>>>   Arianfar
م پاکستان از مخفف های استان های ان کشور گرفته شده است: پ.- پنجاب، ا- افغان، ک- کشمیر، س- سند و استان هم از بلوچستان.
اگر دقت شود، منظور از افغان ایالت پشتونخواه است. اگر افغان و پشتون یک چیز نمی بود، پس چگونه در نام کشور پاکستان بازتاب یافت و چگونه پشتون های پاکستان ان را پذیرفتند.
همان گونه که بارها نوشته ام، افغان نظر به صدها سند و مدرک تاریخی معنای دیگری جز پشتون ندارد.

>>>   این اقای راکی آورد رئیس جمهورساخت
مردم یا امریکا؟ این موضوع روشن است
حالا چرا خود راضد آمریکاوانمودمیسازد طبیعی است به منظورفریب دادن وخاک پاشیدن به چشمهای مردم
ومردم حالا میدانند هرگزفریب نمیخورد
تاشوراهای ولسوالیها ساخته نشود لویه جرگه فرمایشی چی معنی دارد مانند شورای حل وعقد ویا جرگه های فرمایشی که قبلا تجربه شده
واشنگتن مارا فریب نداده ونه میدهد متاسفانه یکعده از سیاسیون فروخته شده ما بمردم فریب میدهد ودرمقابل ازباداران شان مزد دریافت میکنند


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است