غربال امنیتی کارکنان کاخ سفید
 
تاریخ انتشار:   ۱۳:۲۶    ۱۳۹۶/۱۱/۳۰ کد خبر: 146952 منبع: پرینت

رییس کارکنان کاخ سفید به دنبال رسوایی تنی چند از مقام های دولت ترامپ، اعلام کرد که همه تاییدیه های امنیتی کارکنان برای تکمیل تحقیقات پیرامون پیشینه آنان لغو می شود.

به گزارش خبرگزاری رویترز، جان کلی رییس کارکنان کاخ سفید اعلام کرد که تاییدیه های موقت امنیتی آن دسته از کارکنان کاخ سفید که تحقیقات پیرامون پیشینه آنان از سال گذشته تاکنون به تعویق افتاده، لغو می شود.

این تصمیم کلی پس از آن اتخاذ می شود که در روزهای گذشته سه تن از مقام های کاخ سفید در پی رسوایی اخلاقی آنان و یا از ترس موفق نشدن در احراز صلاحیت امنیتی استعفا دادند.

بسیاری از مقام های دولت ترامپ از جمله «جرد کوشنر» داماد و مشاور سابق او با استفاده از تاییدیه موقت امنیتی کار می کنند و هنوز تحقیقات پیرامون پیشینه آنان برای صدور صلاحیت دایم امنیتی تکمیل نشده است.

در 2 هفته گذشته، «راب پورتر» دبیر کارکنان کاخ سفید که متهم به آزار 2 همسر پیشین خود شده بود و «دیوید سورنسون» نویسنده سخنرانی های ترامپ به دنبال اتهام آزار و اذیت، استعفا کردند.

همچنین «جرج دیوید بنکس» مقام شورای ملی اقتصاد آمریکا پس از آنکه اطلاع یافت که موفق به احراز صلاحیت امنیتی دایم نخواهد شد، استعفای خود را اعلام کرد.

به دنبال جنجال های سیاسی و رسانه ای درباره پیشینه مردان دولت ترامپ، بسیاری از کارکنان کاخ سفید از آینده مبهم خود در تشویش هستند.

کد(6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
ترامپ
کاخ سفید
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است