تدابیر امنیتی شدید برای تامین امنیت مراسم تاپی
 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۴۴    ۱۳۹۶/۱۲/۴ کد خبر: 147261 منبع: پرینت

تمام شاهراه های ورود به هرات بمنظور تامین امنیت مراسم افتتاح پروژه تاپی در خاک کشور مسدود شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper)، آمادگی های برای تامین امنیت مراسم پروژه تاپی از دو ماه قبل گرفته شده است و امروز جمعه 4 حوت 96 نیز تمام شاهراه ها در داخل شهر هرات بند است.

در حال حاضر نیروهای گارد ویژه ریاست جمهوری در اطراف شهر هرات مستقر شده اند و علاوه بر ایجاد چندین کمربند امنیتی در اطرف محل گشایش پروژه تاپی، 2 هزار نیروی اضافه نیز از کابل وارد هرات شده اند و تدابیر امنیتی ویژه در مسیر عملی پروژه تاپی در حوزه غرب در هرات و فراه گرفته شده است.

سخنران های اصلی مراسم پروژه تاپی بعد از نماز جمعه هرات، روسای جمهور افغانستان و ترکمنستان، صدراعظم پاکستان و وزیر دولت هند در امور خارجی هستند.

علاوه بر آغاز کار عملی پروژه تاپی، برنامه های فایبر نوری، خط آهن افغانستان و ترکمنستان و پروژه تاپ (خط برق 500 کیلوولت ترکمنستان از راه افغانستان به پاکستان) نیز قرار است امروز افتتاح شود اما بنظر می رسد که امضای قراداد عملی شدن پروژه تاپ از آجندای امروز بیرون کشیده شده است و وزیر انرژی و آب در مراسم امروز هرات حضور ندارد.

در مراسم امروز علاوه بر رییس جمهور و اعضای کابینه، 1200 مهمان داخلی و 50 تن از سفرا و سیاسیون خارجی در هرات حضور دارند.

کد (26)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
تاپی
تدابیر امنیتی
نظرات بینندگان:

>>>   Sharif Saiidi
با این که کشور ما کشور جنایت های بی شمار است چرا یک رمان مطرح جنایی نداریم؟ با این که کشور سویدن یکی از امن ترین کشورهای جهان است چرا در عرصه رمان جنایی جایگاه شاخص دارد ؟ این دو سوال را از نویسندگان و علاقه مندان ادبیات داستانی می پرسم.

>>>   Amirzada
بلاخره کلید جنت تروریزم در دست کیست: غنی و یا گلبدین؟
درین روز ها ما شاهد کشف تیوری های جدید کلید جنت تروریزم هستیم.
یک روز "لوی قصاب" کابل تئوری جدید" انتحاریزم" و استشهادیزم" را کشف می کند و وعده جنت را می دهد.
روز دیگر نابغه" اسلامیت او افغانیت" تیوری جدید" امتحان الاهی " را اختراع می کند.
چنانچه لوی هذیان گوی ارگ می فرماید: " تمام مردم افغانستان اولاد هایم هستند. خون های شان در سرک ها جاری می شود، اینی(این) امتحان الهیست."
"یک دقیقه ازبیکی میشنوم، دقیقه دیگر ترکمنی و دقیقه دیگر دری و دقیقه دیگر پشتو و تشکر کنم."
به باور او این غیر عادلانه است که تمام گویندگان یک زبان موفقانه "امتحان الهی" را سپری می کنند و کلید جنت را از آن خود می کنند. این در حالی است که گویندگان زبانهای دیگر از امتحان الهی می ترسند. در نتیجه تا حال هیچ کسی از گویندگان زبانهای دیگر در "امتحان الهی" در کشتن انسانها کامیاب نشدند و از کلید جنت محروم شدند.
"خوشبختانه ۹۸ فیصد گویندگان یک زبان تا حال توانسته اند موفقانه از امتحان الهی تیر شوند و جوی خون جاری کردند و کلید جنت را از قصاب کابل و یا از شخص خودم در ارگ کابل بدست بیاورند."
"خوشا به حال شان! از همین خاطر با آنها تبریک می گویم:" جنت مو مبارک شه انتحاری زامنو او ورونو!"
واقعیت اینست که تا چند روز پیش متفکر" اسلامیت او افغانیت" گفته بود:" از تروریستان انتقام می گیرم" ولی حالا پشیمان شده می گوید که هر چقدر تروریستان بیشتر" فرزندان ما را پارچه پارچه کنند و خونهای شانرا در سرک ها جاری کنند ما به همان اندازه به صلح نزدیک تر می شویم"
واقعیت اینست که مردم مسلمان و مظلوم افغانستان راه گم شده اند بیش از ۴ دهه است، که هر قدر کشته می دهند، فرزندان، مادران پدران شان" پارچه پارچه می شوند و جوی های خون های سرخ شان توسط برادران و فرزندان اشرف غنی و گلبدین جاری میشود " هنوز هم از "امتحان الاهی " کامیاب تیر نمی شوند. آیا با جاری شدن دریای خون که ......دریای کابل را پاک کنند از "امتحان الاهی" کامیاب خواهند شد؟

>>>   تاپی یک پروژه بیست و سه ساله خارجی چند کشوری است که افغانستان شامل آن میباشد و پول وطراحی اجرای آن از طرف خارجی ها تمویل و اداره میشود. اشرف غنی کوچی کوشش میکند از این پروژه سود تبلیغاتی سیاسی برای خودش ببرد.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است