ماموریت اصلی FATF مبارزه با پولشویی است
 
تاریخ انتشار:   ۱۳:۳۸    ۱۳۹۶/۱۲/۵ کد خبر: 147338 منبع: پرینت

حکومت پاکستان یکبار دیگر در "فهرست خاکستری" نیروی کاری عملیات مالی یا FATF قرار گرفته است.

به گزارش رویترز، سه اصطلاح در تصمیمگیری های جهانی وجود دارد (سبز، خاکستری و سرخ) سبز به معنی صلح و امنیت سراسری که هیچ نوع تصمیمگیری درباره کشور ضرورت نباشد اما خاکستری یک نوع مجازاتی است که به کشور مطلوب در حال حاضر جزای عملی به استثنای داد و ستد پولی وجود ندارد ولی یک نوع اخطاری است که اگر اعمال را که در گذشته انجام داده اید دوباره تکرار کنید یا خود را اصلاح نکنید شامل خط سرخ می شوید که مجازات حقیقی در خط سرخ نهفته است.

درج پاکستان در فهرست کشورهای تمویل کننده دهشت افکن بخشی از تلاش های آمریکا در خصوص اسلام آباد بوده است تا آن کشور روابط خود را با گروه های تندرو قطع کند گرچه قبلا به نقل از خواجه آصف وزیر خارجه پاکستان گفته شده بود که به همکاری چین این تصمیم تا سه ماه دیگر به تعویق افتاده است از سوی دیگر در اوایل این هفته چین، ترکیه و عربستان سعودی کشورهای دول عضو شورای همکاری خلیج مخالفت شان را در مورد درج پاکستان در زمره ی کشورهای تمویل کننده دهشت افکنی اعلام کرده بودند اما چین در آخرین لحظات از حمایت پاکستان دست بردار شد تنها ترکیه و سعودی تا آخرین لحظه در حمایت پاکستان تلاش کردند اما اکثریت کشورها با ترکیه و سعودی نظر واحد نداشته اند.

قرار گرفتن پاکستان در فهرست کشورهای تمویل کننده مالی دهشت افکنی این کشور را با مشکلات اقتصادی از جمله کاهش سرمایه گذاری خارجی و دسترسی به مارکت های بین المللی مواجه خواهد ساخت گرچه این اولین بار نیست که حکومت پاکستان تحت بررسی موشکافانه ی نیروی کاری عملیات مالی یا FATF قرار گرفته است. این کشور بین سال های 2012 تا 2015 نیز تحت نظر FATF قرار داشت. نیروی کاری عملیات مالی یا FATF 37 عضو دارد که شامل کشورهای حوزه خلیج بشمول عربستان سعودی می شود.

ماموریت اصلی FATF مبارزه بر ضد تطهیر پول است که گروه های دهشت افکنی از طریق آن تمویل مالی می شوند. خلاصه مجازات خاکستری یک موضوع پولی است نه مجازات دیگر.

احمد سعیدی


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
پاکستان
تمویل مالی
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است