خارجی ها عامل اصلی شکل گیری ستون پنجم
 
تاریخ انتشار:   ۲۲:۰۱    ۱۳۹۶/۱۲/۶ کد خبر: 147421 منبع: پرینت

بحث ستون پنجم در افغانستان یک بحث بسیار جدی است. شواهد و دلایل متعدد داریم که می توانیم ثابت کنیم که ستون پنجم در افغانستان از جایگاهی بالایی برخوردار است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper)، سید جواد حسینی سخنگوی جبهه ملی نوین افغانستان در برنامه «نگرش» گفت: بحث ستون پنجم در افغانستان یک بحث بسیار جدی است. ما شواهد و دلایل متعدد داریم که می توانیم ثابت کنیم که ستون پنجم در افغانستان از چه جایگاهی برخوردار است و به چه پیمانه ای درون حکومت افغانستان و درون نهادهای امنیتی افغانستان و همچنین نهادهای سیاسی در افغانستان نفوذ دارند.

وی در این خصوص ادامه داد: اول اینکه مبنای شکل گیری این حکومت ستون پنجم است. اولین کسانی که حکومت را در افغانستان پایه گذاری کردند مخصوصا حکومت توافقی وحدت ملی را، درآن خارجی ها دست داشتند و بخش عمده ای از بودجه ملی افغانستان توسط خارجی هاتامین می شود. این حمایت های خارجی ها هم بر اساس منافع کشورهای خارجی استوار است. اینها به معنای اینکه بیایند به افغانستان خدمت کنند، بیایند و از مردم افغانستان حمایت کنند، نیامده اند.

وی، در مورد چگونگی نفوذ ستون پنجم در کشور می گوید: وقتی مبنای حکومت، کشورهای خارجی و منافع خارجی به یک پیمانه بسیار عمیق و کلان باشد خودبخود ستون پنجم شکل می گیرد. چرا که آنها منافع خود را درون دولت جستجو می کنند و دولت مجبور است به هر کشوری که کمکش می کند اطلاعات و کار خود را گزارش دهد.

کد(30)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
ستون پنجم
خارجی ها
نظرات بینندگان:

>>>   Abdul Hai Khurasani
خط قرمز ما، هويت ماست.
هيچ حزب و شخصيت سياسى صلاحيت معامله و بده بستان هويت ما را ندارد.
اقتدار ، عزت،عظمت، تمدن و فرهنگ ما در هويت ما خلاصه مى شود.
معامله هويت با هر سمت دولتى خيانت تاريخى مى باشد.

>>>   Aziz Arianfar
به سر نازنین تان سوگند اگر این حقیر سراپا تقصیر از شگفتی های ملک خدا داد سر در بیاورد. آقای اتمر از حضور 55 هزار تروریست در افغانستان شکواییه دارند و می نالند. اما خود به آستان بوسی کشوری می شتابند که این همه این تروریست ها را تمویل می کند!
باری شنیده نشده است که دولت های افغانستان از دست کشورهای تمیل کننده تروریسم شکواییه وگلایه کنند.
سال هاست که فریاد کرکننده و گوش خراش ضرورت نابودی لانه های تروریسم در پاکستان را از زمین و زمان می شنویم. اما گاهی هم نشنیده ایم که کسی سخن از خشکانیدن منابع تمویل تروریسم بر زبان آورده باشد یا بیاورد.
به راستی که روی دالرهای خون آلوده باد آورده شیوخ وهابی سعودی بسیار نازک است.
مادامی که در کشور یک دولت راستین ملی روی کار نیاید، نباید از دولت های دست نشانده و مذور و چاکر بیگانگان توقع گامبرداری در راستای منافع ملی را داشت.

>>>   چرا بعضی "... های" به اصطلاح روشنفکر "وطنی" فکر می کنند وقتی کسی هویت دیگری برخود را نمی پذیرد نژادپرست و خود برتر بین است؟

لالا! ما داد می زنیم: نه تو از من برتری و نه من از تو! همین!

ما هم آزادی، آبادی و امنیت می خواهیم، اما فقط در سایه برابری!

آزادی، آبادی و امنیتی که زیر سایه غلامی یا برتری من بر تو، یا تو بر من باشد، یک "جو" هم نمی ارزد!

فراموش نکن که انسان ها رنگارنگ اند و تفکرات و تصورات مختلفی دارند. تلاش نکن نقش "برادر بزرگ" را برای کسی بازی کنی و لباسی که اندازه تن توست را بر تن همه کنی!

رنگین کمان و گلستان با رنگ های مختلفش زیباست.

جناب روشنفکری که فریاد می زنی همه "افغان" هستیم و با هم برابر! لطفا عمامه افغانی و پرچم سه رنگ قومی ات را به کسی به زور نبخش! بلکه همت کن و "نان ات" را با دیگران تقسیم کن!

آن وقت است که به "انسانیت" تو باور خواهیم کرد!

من نیز هرگز نگفته ام که تو لباس من را بر تن کن! تو برای خودت زندگی کن، ولی بگذار من هم "زندگی" کنم.

و . سروش

>>>   Khalid
به کدام جرم؟
وزیر انرژی و آب افغانستان گفته که ارگ ریاست جمهوری از او خواسته بود که در مراسم افتتاحیه پروژه انتقال گاز ترکمنستان از طریق افغانستان به پاکستان و هند (تاپی) به هرات نرود.
علی احمد عثمانی گفته که قرار بود هفت نفر در چند گروه از وزارت انرژی و آب افغانستان برای آغاز کار پروژه انتقال گاز ترکمنستان از طریق افغانستان به پاکستان و هند (تاپی) حضور داشته باشند، بقیه رفتند ولی از دفتر ریاست جمهوری به او اطلاع داده شد که نمی‌تواند به هرات برود.

>>>   عطا صفوی
جنایت یک رژیم خونخوار را نباید با حکم الهی ارتباط داد ...!
------------------------------------------------------------
زیرااین چه نوع حکم وقضاوت خارج از عقل ومنطق انسانی است که دریک روز25 سرباز وطن در فراه ؛ چندین شهروند بیگناه در کابل ،هلمند ؛ وننگرهار... پارچه پارچه میشوند ، اشرف غنی احمدزی این بیمار هیولای زمان اسمش را "امتحان الهی " مینامد؟
تنها افرادیکه تفکر فاشیستی دارند واز قتل وخونریزی لذت میبرند وبه عباره دیگر به مرض "سادیزم " مبتلا اند چنین فکر میکنند، ورنه قطعآ این نوع دیدگاه مذخرف از یک انسان وحتی ازیک انسان عقبمانده فکری وجسمانی بدور است چه رسد به یک انسان سالم ، بافراست وباعقل سلیم . ممکن است این مرض کشنده وتباه کننده ( سادیزم ) را از نیکان خویش امیرعبدارحمن خان به میراث گرفته باشند ، ولی جالب اینکه حتی امیرعبداارحمن خان هم که خود به این مرض پیشرفته لاعلاج گرفتار بود ؛ هرگزجنایت خویشرا به حکم الهی مرتبط نساخته بود.
ازهمه دردآور اینست که : چطور ممکن است 25 میلیون باشنده یک کشور یک متعصب جنایت پیشه را بااین مرض پیشرفته اش تا این دم تحمل نموده اند وتحمل مینمایند ؟.؟
برعکس من فکر میکنم ایستادگی درمقابل وحشت ودهشت تفکر فاشیزم امتحان الهی است.

>>>   بحث خارجی ها نیست ، خارجی ها در تما کشورها حتی آمریکا و انگلیس و روسیه و ایران هم جنگ استخباراتی دارند ، پس عقل ما افغانستانیها کجا رفته است که نه به پای بلکه به سر مزدوری خارجی ها را میکنیم ؟

>>>   وقتی طرح های انکشافی واعمار وساخت وساز توسط خارجی پیسه اش پرداخت میشود؛وقتی معاشات ماهیانه کارمندان و80 فی صد بودجه کشور از خارجی ها تامین میشود خوب معلوم است که انها هم در امور کشور دخالت نمایند .ما میتوانستیم به روی پای خودبه ایستیم وبا صنعت کشت وکار واگریکالچر مناسب به یک تولید کننده مواد غذایی در منطقه تبدیل شویم؛چطور وچگونه است که بیش از90 فی صد خشخاش وتریاک جهان را تولید میکنیم اما توان تولید گندم برنج جواری و .....رانداریم؟؟مافیای کشت خشخاش ریشه اش در کجاست؟؟ایا پول ودرامد وسود حاصل از معاملات تریاک وهرویین ؛ بیشتر صرف خرید وفروش سلاح نمی شود؟؟ایا ناامنی درافغانستان بخش مهمش به خرید وفروش سلاح مربوط نیست؟ایا بخش مهمی از سلاحی که در دست طالب وعتاصر اختطافگر ودزد از همین فروش سلاح حاصل از درامد معاملات خشخاش نیست؟؟انوقت به نظر شما امریکا وانگلیس وپاکستان با این درامد هنگفت وپول ساز از افغانستان دست برمیدارند؟؟؟؟؟؟
داکتر عبدالرب اچکزی


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است