انتقال سفارت آمریکا به قدس خوشحالی ندارد
 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۲۴    ۱۳۹۶/۱۲/۹ کد خبر: 147567 منبع: پرینت

روزنامه اسراییل 'هاآرتص' در گزارشی که به طور ریشه ای با مواضع رسمی تل آویو در باره تصمیم دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا برای انتقال سفارت این کشور به قدس متناقض است، نوشت: این تصمیم به ضرر ما است ونباید به خاطر آن شادی وپایکوبی کنیم.

هاآرتص با انتقاد از اظهارات بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسراییل که گفته بود انتقال سفارت آمریکا در سالگرد تشکیل این رژیم در 14 ماه مه آتی موجب جشن وسرور اسراییل ها خواهد شد، نوشت: با توجه به پیامدهای منفی انتقال سفارت واشنگتن به قدس در روند حل و فصل اختلافات با فلسطینی ها این تصمیم خوشحال شدن ندارد، جشن را باید وقتی بگیریم که مذاکرات در مورد ترسیم مرزها و تشکیل 2 کشور فلسطین به پایتختی شرق قدس و 'اسراییل' به پایتختی غرب قدس به نتیجه برسد.

روزنامه هاآرتص با محکوم کردن اظهارات ترامپ که گفته بود تصمیمش خدمت بزرگی به صلح منطقه ای خواهد کرد، پرسید: چطور ممکن است انتقال سفارت به این سرعت به صلح در منطقه خدمت کند در حالی که هیچ چشم اندازی از صلح دیده نمی شود؟

هاآرتص تاکید کرد که تصمیم آمریکا در انتقال سفارتش به قدس به ضرر اسراییل تمام خواهد شد وچهره آمریکا را به عنوان یک میانجی گر بی طرف نشان نخواهد داد.

روزنامه اسراییل افزود: در واقع اگر ترامپ حافظ منافع 'اسراییل' است بهترین هدیه ای که می تواند بدهد ارایه یک طرح صلح است که حقوق هر 2 طرف در آن رعایت شده باشد.

کد(6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
امریکا
قدس
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است