حضور داعش با منافع ملی ما همخوانی ندارد
زشت ترین و نارواترین رفتار جماعت وهابیون و اخوان این است که شب و روز فریادشان بخاطر سوریه به آسمان ها بلند است اما از نکوهش آل سعود بخاطر جنایات شان در یمن، سوریه و افغانستان ابا می ورزند 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۰۸    ۱۳۹۶/۱۲/۱۳ کد خبر: 147821 منبع: پرینت

سرازیر شدن ده ها هزار داعشی از سوریه و عراق به افغانستان به هیچ رو با منافع ملی ما همخوانی ندارد.

زشت ترین و نارواترین رفتار جماعت وهابیون و اخوان این است که شب و روز فریادشان بخاطر سوریه به آسمان ها بلند است اما از نکوهش آل سعود بخاطر جنایات شان در یمن، سوریه و افغانستان ابا می ورزند. حال جنایات رژیم اخوانی ترکیه در کردستان باشد سر جای خودش.

این جماعت شب و روز اسد را بخاطر بمباران مواضع داعش، النصره، احرار شام و ده ها گروه دهشت افکن دیگر که از سوی سعودی و قطر و ترکیه تمویل و حمایت می شوند نکوهش می کنند و تصاویر قربانیان جنگ را پخش می کنند اما باری دیده نشده که تصاویر قربانیان بمباران های سعودی در یمن و یا قربانیان بمباران های اردوغان در کردستان را پخش کنند و کوچکترین اشاره ای به این جنایات نمایند.

حالا ما کاری به یمن و سوریه و کردستان نداریم. وهابیون عرب چهل سال است در کشور خود ما جنایت می کنند و رودباری از خون را جاری ساخته اند همین اکنون برای تمویل پروژه های طالب و داعش سالانه به پاکستان 2 تا 2.5 میلیارد دالر می دهند اما باری شنیده نشده است که وهابیون و اخوانی ها گفته باشند سر چشمان شیوخ مرتجع عرب ابرو است به راستی که روی دالر نازک است.

همانگونه که بارها نوشته ام بحران سوریه یک بحران چند بعدی است که دارای جنبه های جیوپولیتیک، جیواستراتیژیک و جیواکونومیک است و کاهش دادن آن به دشمنی های سنتی شیعه و سنی تنها می تواند جنبه تبلیغی به سود اعراب و رژیم اخوانی ترکیه داشته باشد. در کشاکش های جهانی، مذهب، زبان و تبار تنها ابزار اند نه هدف.

یکی از مهم ترین دلایل جنگ سوریه منافع اقتصادی است. درست پس از کشف بزرگترین خاستگاه گاز جهان در شرق دریای مدیترانه در نزدیکی کرانه های سوریه، لبنان، اسراییل و قبرس بود که شرکت های بزرگ انرژی در صدد راندن روسیه از خاورمیانه برای تصاحب کامل این گنجینه بزرگ گردیدند. هدف دیگر زمینگیر کردن اقتصاد روسیه و ایران است که با سقوط رژیم اسد دستیاب می شود.

اکنون روسیه سالانه تا 200 میلیارد متر مکعب گاز به اروپا می فرستد و در برابر 200 میلیارد دالر از اروپا واردات دارد. بسنده است گاز بستر مدیترانه از راه سوریه و ترکیه به اروپا برسد همچنین با برافتادن رژیم اسد می توان گاز قطر و عربستان را نیز به اروپا رساند.

برای اینکه اسراییل بتواند با خیال راحت نفت و گاز بستر دریای میان زمینی یا مدیترانه را که متعلق به همه کشورهای منطقه از جمله سوریه و لبنان هم است تاراج کند باید سوریه درگیر نبرد با دهشت افکنان باشد تا نتواند برای اسراییل دردسر بیافریند از همین رو هم در یک سال اخیر گروه های بزرگی از دهشت افکنان در غوطه دمشق تمرکز یافته و پیوسته بر این شهر موشکباری می کردند و یا هم با انحام عملیات انتحاری و انفجاری خواب آرام پایتخت سوریه را ربوده بودند.

مادامی که مردم پایتخت سوریه شب و روز در اثر عملیات تروریستی دهشت افکنان تلفات می دادند از سنگ هم صدایی بر نمی خواست. تروریست ها هم به هشدارهای پی در پی دمشق وقعی نمی گذاشتند تا اینکه دمشق ناگزیر شد برای سرکوب باندهای آدمکش اجیر عملیات گسترده هوایی را انجام دهد زیرا تهدید یورش های موشکی بر پایتخت سوریه بسیار بالا بود و فریاد مردم به آسمان ها بالا شده بود اما به محض اینکه تروریست ها در معرض سرکوب و نابودی قرار گرفتند زمین و زمین فریاد نقض حقوق بشر را سر داد و موضوع در شورای امنیت مطرح شد تا جلوی نابودی تروریست ها گرفته شود.

بی گفتگو روشن است که با راندن روسیه از پایگاه دریایی طرطوس سراسر خاورمیانه به دست آمریکا، انگلیس و اسراییل می افتد. همینگونه با برافتادن اسد نیروی عظیم تروریزم جهانی فارغ شده، سیل وهابیون به عراق و افغانستان سرازیر خواهد گردید تا بتوانند هم ایران را محاصره کنند و هم به آسیای میانه و قفقاز صادر شوند از این رو سوریه خط قرمر ایران و روسیه است. در این اواخر چین هم ناگزیر گردیده است وارد کارزار گردد بنابراین رژیم اسد هرگز سقوط نخواهد کرد گیریم که شخص اسد هم کنار برود جنرال نیرمند دیگری به جایش خواهد نشست اما اینکه جمعیت اخوان یا وهابی را در سوریه روی کار بیاورند امری است محال.

در یک سخن سقوط رژیم اسد به هیچ رو با منافع ملی ما همخوانی ندارد زیرا در آن صورت ده ها هزار تروریست عرب بسوی کشور ما سرازیر خواهند شد همین اکنون شمار داعش به چندین هزار نفر می رسد حالا خود تصور کنید که هرگاه بجای چندین هزار چندین ده هزار داعشی بیایند چه خواهد شد؟

عزیز آریانفر


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
داعش
افغانستان
سوریه
آمریکا
منافع ملی
نظرات بینندگان:

>>>   خوخی ایتو

>>>   داعش برای نابودی منابع ملی از طرف غنی و اتمر و استانکزی ساخته شده است و از عراق و سوریه آورده اند بیادر جان کدام منافع ملی از افغانستان چه مانده است بجز توطئه و دسیسه های ارگ غنی احمدزی

>>>   ....به داعش و کسانی که از داعش حمایت میکنند ما هرگز داعش را نمپذیریم انها هم مثل ....کاسه لیس های خارجی هستند و نام مبارک اسلام را بدنام میکند

>>>   هوشیار خود باش که در این گوشهای انتیک تان گوشواره نیندازد شما را به نوشتن چی در سوریه ابرقدرت ها جام مانده است ولی شما باقلی فروش رفته از سوریه و شام سخن میگوید .....


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است