مسوولیت‌های ایوانکا کم شد
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۳۰    ۱۳۹۶/۱۲/۱۵ کد خبر: 147947 منبع: پرینت

دختر و داماد رییس جمهوری آمریکا پس از یکسال یکه‌تازی بلامنازع در کاخ سفید، به‌طور فزاینده در معرض فشار قرار گرفته‌اند تا جایی که مسوولیت‌ها و نقش‌های آنها بسیار محدود شده است.

ایوانکا ترامپ و همسرش جارد کوشنر، دختر و داماد رییس جمهوری آمریکا در شرایطی سال اول خود در کاخ سفید را از سر گذراندند که جایگاه‌هشان مستحکم بود، مسوولیت‌هایی گسترده داشتند، رقبا را کنار می‌زدند و از دسترسی ویژه‌ای به رییس جمهوری بهره می‌بردند. اما طی مدت اخیر، قدرت آنها محدود شده است و دشمنان آنها جسورتر شده تا جایی که آینده آنها در کاخ سفید در هاله‌ای از ابهام فرو رفته است.

کوشنر که برای مدتی طولانی دومین فرد قدرتمند در کاخ سفید بود، هم‌اکنون در معرض انتقادات قرار داد. داماد ترامپ متحدان بانفوذ خود در کاخ سفید را از دست داده است. وی هم‌چنان زیر سایه تحقیقات درباره دخالت روسیه در انتخابات سال 2016 آمریکا قرار دارد و کسب‌ و کار تجاری‌اش بار دیگر در معرض بررسی‌های موشکافانه‌ای قرار گرفته است. صلاحیت امنیتی وی برای دسترسی به اطلاعات طبقه‌بندی شده نیز سلب شده است، مساله‌ای که موجب شک و تردید درباره امکان موفقیت وی در پیشبرد دستور کارهای جاه‌طلبانه‌اش - همچون فرآیند سازش خاورمیانه - شده است.

قدرتمندترین حامی کوشنر، یعنی شخص رییس جمهوری اخیرا درباره اینکه دختر و دامادش باز هم در کاخ سفید می‌مانند ابراز تردید کرده است.

دو فرد نزدیک به رییس جمهوری آمریکا می‌گویند که ترامپ این روزها در معرض موجی از اخبار بد قرار دارد که از تحقیقات درباره کسب‌ و کار کوشنر و وضعیت صلاحیت امنیتی وی ناشی می‌شود. همچنین ترامپ در حال بررسی این ایده است که شاید بهتر باشد دختر و دامادش به نیویورک بازگردند.

به گفته این فرد مطلع از کاخ سفید، ترامپ با این حال بر این باور است که بسیاری از حمله های علیه کوشنر غیرمنصفانه هستند و از اینکه دختر و دامادش چنین دوران سختی را از سر می‌گذرانند ناراحت است.

کد(6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
امریکا
ایوانکا
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است