پيام ربانی به مناسبت 24 حوت مردم هرات
 
تاریخ انتشار:   ۱۳:۲۱    ۱۳۹۶/۱۲/۲۴ کد خبر: 148598 منبع: پرینت

امروز 24 حوت سالگشت رستاخیر عظیم مردم هرات است قیامی كه در برابر عملكرد وحشيانه رژيم كمونيستی و حاميان اشغالگرشان صورت گرفت.

اين قيام همانگونه كه ماهيت دروغين شعارهای آنها را افشا كرد، نقطه عطفی در شكل دهی جهاد مقدس مردم افغانستان در برابر اشغال و تجاوز بود و قشرهای مختلف اجتماعی از هر قوم، منطقه و مذهب را آگاهانه به میدان جهاد كشاند.

رویداد تاریخی 24 حوت یادآور قربانی های بی شمار مردمی است که نشان دادند و ثابت ساختند که هیچ قدرتی نمی تواند بیگانگان را بر افغانستان مسلط سازد و هیچ نظامی برخلاف باورها و ارزش های دینی و ملی مردم مسلمان افغانستان نمی تواند بر اين مردم حكم براند.

هر چند در این حماسه خونین و یکی از شورانگیزترین حرکت های مردمی علیه حاکمان ستمگر و وابسته به بیگانگان، هزاران تن از مردان، زنان و حتی پیرمردان و کودکان بسیار مظلومانه به شهادت رسیدند اما خون پاک این شهدا بنیاد ستم را به لرزه درآورد و دشمن دین و ملت را از به ثمر نشستن آرزو هایش بازداشت.

تاریخ مبارزات سیاسی و نظامی افغانستان هرگز لحظاتی را که مردم مسلمان هرات با دست خالی اما متكی به نصرت الهی با نعره های الله اكبر از روستاها و ولسوالی ها سرازیر شدند و بر عملكردهای نادرست و غیر انسانی نظام حاكم اعتراض نمودند از یاد نخواهد برد و این رویداد ظلم ستیزی و عدالت خواهی جاویدان باقی خواهد ماند.

نسل امروز مکلف است تا از روزهای افتخار آفرین که از نیاکان شان بجا مانده اند درس آزادگی، ایستادگی و ظلم‌ ستیزی را بیاموزند و در سرلوحه اهداف زندگی‌ شان قرار دهند.

صلاح الدين ربانی
وزير خارجه و ریيس جمعيت اسلامی افغانستان


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
ربانی
24 حوت
هرات
نظرات بینندگان:

>>>   جناب محترم ربانی بهتر خواهد بود که در نامه خود را اول رئیس حزب می گفتید بعدآ وزیر خارجه

>>>   بیانیه ربانی. برادران. خاهران کوچک وبزرگان ما یک وقت مردم ساده افغانستان را بسیار خب بازی میدادیم. باز هم دادیم. بلا خره امدیم.
امدیم به کابل خر لنگ نداشتیم میلیونر شدیم مردم که قیام کرده بود در مقابل حکومت خود برایشان جزادادیم. چور کردیم چپاول کردیم. کشتیم ولی عیش کردیم. ناگهان طالبان.؟؟؟ طالبان. خدا زده همه عیش ما را تخت و بخت مارا چپه کرد وما هم با موتر های لکس خود به مرکز مقاومت چور رفتیم. انجا هم هر کس در غم خود بود بلاخره به یک ادم غیریب پیشنهاد کردم بلی بیشنهاد که این موتر پنجاه هزار دالری را بگیر و این خر را برای من بدهید که من به بدخشان میروم والی ان مرد غریب خدا ناتر خنده کرد و گفت مه من خر خودرا برای شما نمیدم خرمن بسیار وفدار است. مرا در نیمه راه رها نمیکند. وای به ان روزگار سخت همان روزگار بود که ما بلی ما و چند کسی پول دوست تصمیم گرفتیم که بیا هم از طالب بلی همان طالبی که ماره. ناراحت و رنجانید از بین ببریم و هم پولدار شویم خاک را بلی خاخاک را به امریکا یان فروختیم ما فکر کردیم که امریکا مانند روس وفادار خواهد بود برای ما ارد خواهد داد کوپون خواهد داد و ما باز یک تخت و بخت خواهیم داشت ولی نفهمیدیم. بلی نفهمیدیم که اینها ارتجاع سیاه است مارا نابود میکند اینها فهمیده بود که ما مسلمان های واقعی نیستیم پول دوست هستیم خاک فروش. همین است که کوشش دارد مارا نیست کند و نابود
ما علینا البلاغ.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است