احتمال بازگشت 1000 داعشی به اروپا
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۵۶    ۱۳۹۶/۱۲/۲۷ کد خبر: 148717 منبع: پرینت

رییس یوروپل در گفتگو با خبرگزاری «آسوشیتدپرس» درباره احتمال بازگشت هزار نفر از اعضای گروه تروریست داعش از سوریه به اروپا هشدار داد.

رییس یک نهاد امنیتی در اروپا می‌گوید برآورد سرویس‌ های امنیتی این است که بیش از هزار نفر از اعضای اروپایی داعش احتمالا تلاش خواهند کرد تا به اروپا بازگردند.

به نوشته خبرگزاری «آسوشیتدپرس»، تصور می‌ شود که از سال 2014 که این گروه شکل گرفت، بین 5 تا 6 هزار تبعه کشور های عضو اتحادیه اروپا برای پیوستن به این گروه، به خاورمیانه سفر کرده‌اند. حدود یک سوم این افراد در جریان درگیری‌ ها کشته شده‌اند و همین تعداد هم احتمالا به کشور های مبدا خود بازگشته‌‌ اند.

«راب وین‌رایت» رییس اجرایی «یوروپل» می‌ گوید با این احتساب از سرنوشت جمعیت بزرگی از اعضای اروپایی داعش اطلاعاتی وجود ندارد.

وی در این مورد به خبرگزاری آسوشیتدپرس گفت: «هم‌اکنون این موضوع که این افراد به کجا رفته‌ اند یکی از مهم‌ترین پرسش‌ های اطلاعاتی است.»

او گفت فرضیه‌ هایی در این مورد وجود دارد از جمله اینکه این افراد به کشور های دیگر خاورمیانه نقل مکان کرده‌اند، یا اینکه کشته شده‌اند، اما محتمل‌ترین فرضیه این است که این افراد که تعداد آنها بیش از 1000 نفر برآورد می‌ شود، هنوز در حال نبرد در سوریه و عراق باشند و روزی بخواهند به کشور های مبدا بازگردند.

به گفته پولیس انگلستان، برآورد می‌ شود که حدود 100 نفر از این افراد تبعه انگلیس باشند.

کد(6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
اروپا
داعش
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است