شمار قابل توجه کارگران فقیر در کشورهای اروپایی
 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۰۷    ۱۳۹۶/۱۲/۲۷ کد خبر: 148720 منبع: پرینت

تعداد قابل توجهی از کارگران در برخی از کشور‌های عضو اتحادیه اروپا در فقر بسر می‌برند. شمار زیادی از شهروندان ساکن در اتحادیه اروپا در شرایط بد اقتصادی بسر می‌برند چرا که به طور تمام وقت کار می‌کنند اما فقیر هستند.

در همین زمینه و بر اساس اعلام گزارش «یورواستات» خطر به اصطلاح «فقر اشتغالی» در اتحادیه اروپا یعنی افرادی که دارای کار هستند اما در فقر نیز بسر می‌برند، در حال افزایش است.

بدین ترتیب، فقر در میان جوانان بیشتر از دیگر اقشار جامعه است.

بر همین اساس، در سال‌ های اخیر میزان کارگرانی که با خطر فقر مواجه هستند، در حال افزایش است. بطوریکه این آمار از 8 ممیز 3 دهم درصد در سال 2010 به 9 ممیز 6 دهم درصد در سال 2016 میلادی افزایش یافته است.

بنابراین، در سال 2016 میلادی حدود یک دهم (9 ممیز 6 دهم درصد) از کارگران بالای 18 سال که در اتحادیه اروپا مشغول به کار بودند، در فقر بسر می‌بردند. یعنی کارگرانی که میزان در آمد ماهانه آنها کم‌تر از سطح فقر تعریف شده است.

خطر فقر کارگران، کشور‌های زیادی از اتحادیه اروپا را در بر می‌گیرد. بیشترین میزان خطر فقر نیز در میان کارگران نیمه وفت به ثبت رسیده است. بطوریکه 15 ممیز 8 دهم درصد از آنها و 7 ممیز 8 دهم درصد از کارگران تمام وقت، با خطر فقر مواجه هستند. این میزان در میان کارگران با قرارداد‌های کاری مشخص شده، برابر با 16 ممیز 2 دهم درصد است. بر اساس اعلام گزارش یورواستات، کارگران مرد با ده درصد، بیش از کارگران زن با 9 ممیز یک دهم درصد با خطر فقر مواجه هستند.

در ادامه این گزارش آمده است: رومانی با 18 ممیز 9 دهم درصد، بیشترین «فقر اشتغالی» را به خود اختصاص داده است. پس از رومانی، یونان با 14 ممیز یک دهم، اسپانیا با 13 ممیز یک دهم و لوکزامبورگ با 12 درصد، در رده‌ های بعدی قرار دارد. در این میان، ایتالیا نیز با 11 ممیز 7 دهم درصد، در رده پنجم کشور‌های با خطر فقر بالا قرار گرفته است.

در سال 2016 میلادی، اندکی بیش از 3 میلیون کارگر ایتالیایی با خطر فقر مواجه بودند. این تعداد در اسپانیا برابر با 2 میلیون و نهصد و در رومانی برابر با یک میلیون و 600 هزار نفر بود.

بیشترین میزان افزایش کارگران در معرض خطر فقر، با 5 ممیز 3 دهم درصد در سال 2010 میلادی در مجارستان و 9 ممیز 6 دهم درصد در سال 2016 میلادی در استونی، آلمان، ایتالیا و اسپانیا به ثبت رسیده است.

کد(6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
اروپا
فقیر
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است