حکمتیار در ننگرهار: حکومت کنونی ملی نیست
 
تاریخ انتشار:   ۲۲:۲۱    ۱۳۹۶/۱۲/۲۸ کد خبر: 148837 منبع: پرینت

گلبدین حکمتیار در همایشی در ننگرهار می‌گوید، حکومت کنونی ملی نیست و این حکومت بر میل جان کری، وزیر خارجه‌ی پیشین آمریکا تشکیل شده است.

در نزدیکی این همایش انفجاری نیز انجام شد. به گفته‌ی مقام‌های امنیتی ننگرهار در نتیجه‌ی این رویداد 4 تن کشته شدند و 10 تن زخمی. تا کنون گروهی مسؤولیت این انفجار را بر عهده نگرفته است.

به گزارش سلام وطندار، رهبر حزب اسلامی پارلمان کشور را مرکز خریدوفروش می‌داند و از مردم می‌خواهد تا در انتخابات پیش‌رو به افراد کارفهم رأی دهند. او می‌افزاید، در انتخابات باید مهاجران افغانستان که در نتیجه‌ی ناامنی‌ها بی‌جاشده‌اند نیز سهم بگیرند.

آقای حکمتیار می‌گوید، افغانستان به پارلمانی عزتمند نیاز دارد و پارلمان کنونی مایه‌ی شرمساری افغان‌ها است. حکمتیار از تلاش‌های حکومت برای تأمین صلح و بسته‌ی پیشنهادی حکومت برای طالبان نیز قدردانی می‌کند.

رهبر حزب اسلامی شخصن چندی پیش از پیشنهادی مبنی بر سپردن مدیریت برخی ولایت‌ها به طالبان سخن گفته بود. آقای حکمتیار در گفت‌وگویی با یک روزنامه‌ی خارجی گفته بود که این طرح از سوی رییس جمهور غنی نیز حمایت شده است.

کد (4)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
حکمتیار
ننگرهار
نظرات بینندگان:

>>>   این .... میخواهد در داخل افغانستان یک پشتونستان دیګر تاسیس کند ....عواقب آن را نسنجیده که افغانستان تجزیه خواهد شد

>>>   گل بيدين هم يك اوغان است اما هدف اين تروريست از حكومت مولي اين است كه بايد تنها اوغانها در قدرت باشند و بس اما وقتي كه ميگويد اين حكومترا جان كيري ساخته است حقيقت است اشرف غني در هردو دور انتخابات ناكام مطلق بود و شايسته اين كرسي نبود اما امريكايي ها بخاطريكه غلام خودرا هم در قدرت صهيم سازند از روي مجبوريت اين دلقك را شريك حكومت داكتر عبدالله ساختند ، چندي قبل طالبان به جواب تسليم نمودن چند ولايت به آنها خود اين چاپلوسي اشرف غني و راكتيار را محكوم كردند اما نميدانم چرا اينها خجالت نميكشند و بجاي ملت پرستي فقد اوغان پرستي ميكنند؟ آيا اينها از گذشته گان خود درس عبرت نگرفته اند ؟ كجا رفتند آنهاييكه تعصب كردند و اوقوام بزرگ اين خاكرا خواستند نابود كنند و نتوانستند؟؟

>>>   موجوديت همين حكومت ناملى سبب آمدن حكمتيار بكابل گرديد در غير آن هيچ حكومت ملى ومردمى جرئت اينرا نميكرد تا قاتل ملت رابكابل بياورد

>>>   قصاب کابل امیدوارم که خودت و تمام اعظای فامیلت که در گروی امریکاییها است از بین برود.

>>>   سیاست وخط ومشی گلبدین سیاستی دگم پیچیده وراز آلود است. با روان شدن گلبدین از کوهها(بقول خود)به شهرکابل وعقد پیمان صلح با غنی ؛بگذریم که این پیمان بمثل خیابانی یکطرفه وتماما بسود وی وحزب اسلامی است وکدام منفعتی برای کشور ومردم ندارد چرا؟؟چون با عقد این پییمان صلح؛روز به روز وضع امنیت وکشت وکشتار باشندگان بیشتر شده وکمتر نشده. اظهارات گلبدین درخصوص طالبان وحمایت از این افراد که نقش بسزایی در ناامنی وقتل مردم دارند بمنزله بازی کردن نقش پدرخوانده است واقای گلبدین باید برای تنویر اذهان عمومی روشن بسازد که ارتباط و حمایت از این گروه به چه علت است. ایا نقش ایشان با توجه به موضعگیری های اخیر ودفاع تمام قد از تروریستهای طالب مکمل دفاع ضمنی از این گروه توسط کرزای انجایی که انان را برادر خواند وغنی هر روز برای صلح با طالبان سینه چاک میدهد ؟بعبارتی دیگر ایا گلبدین نسخه پیچیده شده امریکا ووهابیزم عربستان دراین سال جدید است. رفتار سیاسی گلبدین ودیدار با تعدادی از قوم هزاره وهمایش در ننگرهار این را به ذهن میارد که او چشم به چوکی ارگ دوخته ومیخواهد مجلس ودولت را یکجا وبرای خود وهم حزبی هایش مصادره کند.و حال پدیدار میشود که کنار زدن وبرکنار کردن افرادی چون اسماعیل خان؛ دوستم ؛عطامحمد نور وبسیاری دیگرتوسط غنی معنایش اینست که میخواهد شرایط را برای به قدرت رسیدن گلبدین هموار کند؛واینکه طالبان به درخواست صلح ارگ بصورت نیم بند ودرظاهر با بی میلی پاسخ درستی نمیدهند نشانگر اینست که تا انجام انتخابات ریاست جمهوری اولاصلحی در کار نیست واگر باشد سهم خواهی بیشتر از ارگ است ویا اینکه به خواست ومیل گلبدین درسپردن چند ولایت وبصورت خود مختاربه طالبان تا قبل از انتخابات میسر گردد وانهم صلحی ظاهری خواهد بود بنآء از هر طرف که نگاه کنید گلبدین به دنبال 1-مطرح کردن خود وداشتن نقش اصلی دراینده انتخابات ویا خود ویا عامل یا عواملی از همکرانش برای ریاست جمهوری است2- بقدرت رساندن حزب اسلامی بطور کامل درتمام ابعاد حکومت داری وتقنینی وحتی نظامی(با استفاده از طالبان وقوماندانانشان).3-استفاده کامل از طالبان بعنوان ابزاری سرکوبگر و مثلابعنوان گارد ریاست جمهوری ویا نیروی اصلی در امنیت واردوی ملی است.امید است مردم ما انقدر فهم وشعور سیاسی پیدا کنند وبفمند که با امدن گلبدین وهمفکرانش به صحنه قدرت وتصمیم گیری افغانستان چندین برابر وضعیت نابسامان به همراه کشت و کشتار وفقر بیشتر وپایگاه اصلی امریکا در اسیای مرکزی ومرکز نشر تفکر وهابیزم دراین منطقه ونهادینه شدن قدرت داعش درکشور خواهد شد وصد فی صد شکاف قومیتی که گلبدین وهمفکرانش انرا هر روز در گپ وگفتارش میبینیم بیشتر و نزاعهای قبیلوی وبرخورد مذاهب بیشتر وبیشتر خواهد شد.
امیدوارم سران قومیتهاوعلمای کرام اسلام(سنی وشیعه) مردم را از این خطر بزرگ وبلای بزرگ اگاه کنند وبهوش باشند/
داکتر عبدالرب آچکزی

>>>   در سایه همین حکومت تقلبی به زندگی پرازیتی و طفیلی ادامه میدهی باز نان را خورده و به نمک دان ..... میکنی ، ها فراموش نشود که عادت قدیمی گل بی دست راکت یار است که پاس خدمت را ندارد .

>>>   جناب حکمتیار صاحب!
ما به بیانات وارشادات شما اصلا باور نداریم وشاید خود شما نیز به انچه میفرماید باورمند نیستید در گذشته های نه چندان دور افغانستان را کشور اشغال شده میدانستید وهمکاری با ان را موازی با برامدن از امت محمدی می
شمردید با پیوستن بادولت زیر اشغال خودرا از ازمره ای امت محمدی بیرون ساختید وهرحرکت وفعل وانفعال شما متناقض وبی پایه واساس است من در قران وحدیث ولغت عربی هر قدر جستجو نمودم کلمه ای استشهادی که معنی شهادت طلبی رابدهد پیدانکردم درقران کریم این کلمه چندین بار تکرار گردیده ولی به معنی شهادت دادن وگواهی استعمال گردیده مانند {فاستشهدوا شهدین من رجالکم} یعنی دو مرد از شما باید شاهد وگواه باشد میگفتند حکمتیار مفسر جاهل است باورم نمیشد کنون دانستم که قران را با وجود بی علمی وجاهلی خودبه رای ونظر خود تفسیر مینماید وخودرا در جمله ای وعید من فسر القران برایه فقد کفر شامل ساخته اید وننگ قبول واظهار کانفدراسیون اسلامی با پاکستان تاقرنها ازدامن افغانیت پاک نمیگردد وشما همان انتر نیشنلیزم کارگری کمونیست های رفیق وهم پیمانهای تان چون امین وتنی ونجیب و... را نشخوار نموده اید کانفدراسیون ننگ وخجالت اور شما را پایتختش هرجا باشد قدرت بدست کسانی اند که نیروی اتمی دارند برادران حزب اسلامی ومجاهد صاحب های سابق ازین اظهارات رهبر ویکی از رهبر های به اصطلاح جهادی خود چرا اب نمیشوند واز شرم نمی میرند
لالی از ننگرهار

>>>   پول هایش شاید ملی باشد اما خودش نیست ؟؟؟ اگر ملی نیست چرا تسلیمش شدی؟ چرا ملیون ها دالر وافغانی پولش را میگیری ؟؟

>>>   راست میگوید حکومت ملی نیست ساخت جان کیری است وپارالمان همچنان عقب کاروبارشخصی شان سرگردان اند

>>>   حکمتیار بگوید یا نگوید حکومت افغانستان یک نهاد دست نشانده بیگانگان و غیر ملی است!!! اینکه حرفی ندارد.

>>>   گلبدین خاین قصاب کابل خصلت کوک رادارد کوک کله خود را داخل یک بته میکند فکر میکند که مه که ندیدم کسی دیگری هم نمی بیند گلبدین جاسوس پاکستان دشمن مردم افغانستان قصاب کابل فکر میکند مردم از معامله گری ها و تسلیمی هایش و غلامی هایش و خیانت هایش به این کشور و مردم بی خبر است که خودش از ان چشم پوشی میکند البته دیگران انرا ندیده و باخبر نیستند و یا انرا نادیده میگیرند همین اکنون ماهانه ده ملیون افغانی پولنقد و بیشتر از ده ملیون دیگر مصارف تیل موتر و سایر مصارفات دیگراش را همین دولتی که انرا دست نشانده امریکا میخواند برایش مصرف میکند و لاوتا تو خود هم به همین دولت گفته خودت دست نشانده تسلیم شده اید و ملزم به تطبیق قانون ان هستید و اینکه از نام ازادی بیان استفادهناجایز میکنید گپ دیگریست که تو همیشه از فرصت ها استفاده ناجایز را میکنید جز خیانت های دیگر تان است .

>>>   گلبیدین در دنیا چه که در آخرت هم تمام جهنم را فقط برای خود و پیروان خود میخواهد. اگر کسی حرفش را نپذیرد هرچند که رهبر حزب جداگانه یی باشد از فرط غضب او را از حزب حود اخراج میکند.

فکر میکند که هنوز هم سر بام پشاور است.
خالص معاونش بود راه خودرا جدا کرد.
وقاد معاونش بود راه خود را جدا کرد.
اکثریت شورای اجراییه بعد کودتای تنی راه خودرا جدا کردند.
ارغندیوال و دیگر بهترین ها راه خودرا جدا کردند.
حال گلبیدین مانده و بدترین های پیروش که نهایتن مسیر شان به جحنم ختم میشود.

>>>   خجالت و شرمساری گلبیدین ازین بیشتر هم شدنی است چون منافق بدتر از شیطان در قران گفته شده قبلا از نام حزب اسلامی استفاده سو به نفع پاکستان میکرد چون اساس حزب اسلامی گلبیدین از جانب ای اس ای و بکمک و مصرف پول همین دستگاه استخباراتی در خاک پاکستان ساخته شده بود و تمام دستورات ای اس ای را عملی میکرد چنانی که امروز پس از تسلیمی اش بدولت میبینیم با انکه حزب اسلامی قانونی را اقای ارغندیوال رهبری انرابدوش دارد و در جمله سایر احزاب سیاسی کشور ثبت و راجستر وزارت دادگستری کشور را دارد و جواز فعالیت برایش داده شده گلبیدین از هیچ نگاه نمیتواند که خود را رهبر حزب اسلامی بخواند و یدک بکشد اما با انهم گلبیدین خاین جاسوس و دزدان و ترورستان همکار اش انرا امیر حزب اسلامی میخوانند و هنوز از زور گویی و خیانت وجنایت دست نکشیده با تهدید قتل وترور میخواهند حق قانونی دیگری را بخود اختصاص دهد بعضی ها فهمیده و نا فهمیده گلبدین را بجای اقای ارغندیوال رهب حزب اسلامی قرار میدهند که کاملن نادرست و بی اساس است باید که مردم متوجه اصل قانونی ان باشند که کدام یکی شان رهبر قانونی و اصولی و شناخته شده دولت و مردم است گلبیدین و یا اقای ارغندیوال که اسناد قانونی بدست دارد.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است