وزیر دفاع آلمان در دیدار با رییس جمهور
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۲۶    ۱۳۹۷/۱/۷ کد خبر: 149048 منبع: پرینت

محمداشرف غنی رییس‌ جمهور، اورسولا فون درلین وزیر دفاع آلمان را که در رأس یک هیات به‌شمول برخی از اعضای پارلمان آن کشور به کابل آمده بود در قصر گل‌خانه ارگ ریاست‌جمهوری به‌حضور پذیرفت.

ابتدا، رییس‌ جمهور کشور به خانم اورسولافون و هیات همراه‌اش خوش‌آمدید گفت و سفر وی را در زمینۀ بحث پیرامون موضوعات مورد علاقه و گسترش همکاری‌ها میان دو کشور مهم خواند.

در مقابل، وزیر دفاع آلمان از فرصت مساعد ملاقات با رییس‌جمهور‌غنی قدردانی نموده تمنیات نیک رهبری کشورش را به دولت و مردم افغانستان تقدیم داشت و از سفر به افغانستان ابراز خرسندی نمود.
وی افزود که ما مأموریت نظامی خویش را در افغانستان در بخش آموزش نیروهای امنیتی و دفاعی تمدید نموده‌ایم و دراین زمینه کارهای بیشتر انجام خواهد شد.

دوجانب در رابطه به موضوعات مختلف به‌خصوص مسایل امنیت منطقه، صلح و ثبات پایدار، مبارزه مشترک با تروریزم، همکاری‌های نظامی و اقتصادی بحث و تبادل نظر کردند.

رییس‌ جمهور غنی آلمان را دوست نیک افغانستان خواند و از کمک و همکاری‌های دوامدار آن کشور طی سال‌های متمادی در بخش‌های مختلف با افغانستان به‌ویژه حمایت از نیروهای امنیتی در امر آموزش و مشوره‌دهی، قدردانی نمود.

وزیر دفاع آلمان از تلاش‌های حکومت افغانستان به رهبری رییس‌ جمهور غنی در راستای صلح و ثبات، مبارزه با تروریزم و تطبیق پروژه‌های بزرگ اقتصادی قدردانی نمود و اطمینان داد که کشورش همانند گذشته به همکاری خود در عرصه‌های مختلف به‌خصوص در زمینۀ مشوره‌دهی در بخش نظامی با دولت و مردم افغانستان ادامه خواهد داد.
وی پیشرفت‌های حکومت افغانستان را در عرصه اصلاحات و تقویت نیروهای امنیتی و دفاعی قابل قدر دانست.

کد (4)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
آلمان
غنی
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است