نیاز امروز؛ دوری از ریاض است
ورود کابل به اتحاد شوم واشنگتن و ریاض جز ریشه دواندن وهابیت و تداوم جنگ چه خواهد داشت؟ چرا افغانستان باید وارد بازی امریکا و عربستان شده و باردیگر مردم و کشور را با خطرات جدی روبرو کند؟ 
تاریخ انتشار:   ۱۶:۲۱    ۱۳۹۷/۱/۸ کد خبر: 149095 منبع: پرینت

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper)، افغانستان درگیر با جنگ و تروریسم برای صلح و ثبات در کنار رشد اقتصادی باید به سوی عربستان گام بردارد یا در پی منافع مشترک با ایران باشد؟ سوالی که هرچند پاسخ آن سخت نمی باشد اما بازی قدری بزرگ در پس پرده در حال جریان است تا باردیگر افغانستان قربانی سیاست سلطه گرانه امریکا در خاورمیانه شود.

اینکه عربستان دشمن ایران می باشد و امریکا با تمامی توان در پی مقابله با دامنه نفوذ این کشور بخصوص در منطقه بر کسی پوشیده نیست اما چرا افغانستان باید وارد بازی امریکا و عربستان شده و باردیگر مردم و کشور را با خطرات جدی روبه رو کند در حالی که ریاض در کنار پاکستان جز اولین های به رسمیت شناختن حاکمیت طالبان بود و در دروان پسا طالبان در کنار حمایت های همه جانبه از تروریستان، جز سرمایه گذاری در مکاتب و دانشگاه های دینی با هدف ترویج افراط گری و وهابیت همکاری دیگری با حکومت نداشته است.

امریکا در تازه ترین نشست خود پیرامون ایران با حضور عربستان و امارات در کنار حضور اتمر روی موضوعات راهبردی مهم برای سه کشور از جمله "تلاش مشترک برای مقابله با نفوذ بدخواهانه و رویکرد فعالانه رژیم ایران در منطقه" به گفتگو و تبادل نظر پرداخت تا دامنه نفوذ تهران در افغانستان را کاهش دهد.

این در حالی است که وضعیت صلح و جنگ در کشور به دلیل دخالت های خارجی از امریکا گرفته تا ریاض، پاکستان تا چین و روسیه تا ایران به کلافی سردرگم بدل شده به طوری که هریک از کشورها برای رسیدن به منافع خود بر دامنه ناامنی ها می افزایند و حال در گسترش تنش ها میان امریکا و عربستان با ایران، بار دیگر افغانستان بدل به بازیچه سیاست های شوم می شود.

در این میان، افغانستانِ درگیر با جنگ و اقتصادی از میان رفته نیازمند همکاری و روابط پایدار با همسایه خود، ایران است تا وارد شدن به نبرد سیاسی در اتحاد واشنگتن و ریاض زیرا اگر زبان، فرهنگ، تمدن و تاریخ مشترک را نیز کنار بگذاریم بازهم حضور بیش از سه میلیون مهاجر، مرز گسترده و وابستگی های اقتصادی را نمی توان نادیده گرفت.

عربستانی که طی دهه های اخیر بیشترین صدمات را از حمایت تا تمویل تروریستان بخصوص طالبان بر کشور وارد کرد و به دنبال ایجاد جنگ مذهبی با وهابیت است اهداف شومی برای کشور دارد، نظامی که در مقابل چشم جهان جنایت های تکان دهنده ای در یمن صورت می دهد چه چیزی برای کشور خواهد داشت جز جنگ و تروریسم بیشتر.

هرچند ایران بنا به منافع خود در افغانستان ورود پیدا می کند اما تروریسم تهدید جدی برای این کشور می باشد آنهم با مرزهای گسترده در یک قدمی ناآرام ترین ولایت ها در حالی که داعش و طالب با پول های ناتمام عربستان به دور از فشار مالی نیروهای خود را از مراکز دینی تحت حمایت این کشور تغذیه می کنند.

از جانب دیگر، وابستگی شدید ارگ به عربستان، ریشه در قبیله گرایی دارد زیرا همچنان که قومیت پشتون به عنوان گزینه امریکا برای حکومت داری است بهترین همراه ریاض در کشور نیز می باشد، قومیتی با رهبرانی که به جای منافع ملی همواره دم از تبار می زنند و طالب را ذخیره قومی می دانند و باقی اقوام را دشمنانی برای نابودی.

در حکومت کرزی و اکنون غنی، وارد شدن به اتحاد امریکا و عربستان برای مقابله با ایران به نفغ کشور نبوده و نیست زیرا نفوذ گسترده ریاض مساوی با ریشه دواندن وهابیت و افراط گری است که به جنگ مذهبی می انجامد و بماند که خصومت میان کشورهای همسایه حتی قدرتمندترین دولت ها را دچار زیان کرده چه برسد به حکومت وحدت ملی.

و همچنان که ثبات در افغانستان بیش از هر کشوری در منطقه برای ایران تضمین کننده امنیت داخلی و مرزهای آن می باشد گسترش روابط از اقتصاد گرفته تا سیاست برای هر دو کشور منافع بیشمار دارد که بیش از هر زمانی اراده تهران را می طلبد و حمایت کابل.

و از جانب دیگر، دولت می تواند روابط با ریاض را خلاصه در اقتصاد کرده و با تمامی توان از هرگونه ورود به تنش در منطقه بخصوص کشورهای همسایه دوری کند، هرچند برای حکومت غنی با وجود یک ارگ وابسته به ریاض چالش بزرگی خواهد بود.

کد (18)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
ریاض
آمریکا
افغانستان
نظرات بینندگان:

>>>   فعالیتهای برخی از دولت مردان افغان به خصوص حنیف اتمتر بسیار مشکوک است.
بر فرض که این شخص با لابیگری با آمریکا و کشورر های مرنجع حبهه واحدی را برعلیه ایران ایجائ کند، به نظر شما دود این شرارت و کینه توزی به سمت کدام کشور بیشتر خواهد رفت. کشور جمهوری اسلامی ایران یک قدرت منطفه ای است و آقای حنیف امتر حتمااز این موضوع کاملا آگاه است. بنابراین تلاش مشکوک این فرد و برخی از دولت مردان افغان برای ایجاد تنش جدید به هیچ وجه به نفع کشور جنگ زده افغانستان نیست. نویسنده محترم مقاله خیلی از موارد را به درستی بیان کرده است. گویا امثال حنیف اتمر ها در افغانستان به جای در نظر گرفتن منافع ملی این کشور بازیچه آمریکا، آل سعود(آل یهود) و برخی از کشورهای مرتجع عرب شده اند. این آقایان به جای شکل دادن به اتحاد بر علیه ایران و ایجاد زحمت برای دیگران و بدبخت کردن مردم مسلمان افغانستان به فکر تامین امنیت. رونق اقتصادی کشور خود باشند تا میلون ها نفر از شهروندان آن کشور آواره نشوند. واقعا جای تاسف است که به قول نویسنده محترم مقاله اصولا کشور افغانستان چه وجه مشترک از نظر فرهنگی و مذهبی با آل سعود دارد که حالا به فکر اتحاد بر علیه همسایه خود ایران شده است. به آقای اتمر و امثال ایشان در افغانستان توصیه میکیم که برای ایران زحمت و برای خود بدبختی دیگری درست نکنند. به یاد داشته باشید که ما همسایه شما و هم فرهنگ شما هستیم و آل سعود( یهود) یکی از عوامل اصلی تمویل تروریستها و گسترش وهابیت وحشی در افغانستان بوده، هست و خواهد بود. به شما توصیه میکنیم که ایران را امتحان نکنید. ما کشور مستقل هستیم و تصمیم سازی دولت های به اصطلاح قدرتمند مثل آمریکا برای ما ارزشی ندارد چه برسد به دولت های نوکر آمریکا همانند آل سعود. قطعا در صورت ایجاد هر گونه شرارت و مزاحمت به خصوص از طرف آل یهود پاسخ ما کوبنده و غیر قابل فراموش خواهد بود.

>>>   وارد شدن در نبرد سیاسی-اطلاعاتی و همراهی با ناسیونالیسم تهاجمی کشور های عربی علیه ایران، به نفع ما نیست.
ما با سعودی و امارات منافع راهبردی مشترک نداریم.

درست است که با نظام ولایت مطلقه ی فقیه مشکلات جدی داریم، اما با ایران همخانه ایم، با مردم ایران؛ دارای زبان مشترک، فرهنگ مشترک، تمدن مشترک، تاریخ مشترک و هویت مشترک هستیم و این اشتراکات عدیده به ما گوشزد می کند که در اتخاذ سیاست های استراتژیک مان بادقت و با درنظرداشت این مولفه ها عمل نماییم.

ما با عربستان سعودی ممکن است منافع مقطعی سیاسی مشترک داشته باشیم، اما نه فرهنگ مشترک داریم، نه زبان مشترک، نه تاریخ مشترک، نه هویت مشترک، نه تمدن مشترک و نه قرائت مذهبی مشترک، پس لازم است در اتخاذ سیاست های منطقه ای و جهانی ما با عربستان فقط منافع اقتصادی را مدنظر قرار بدهیم و بس.

اما سوال بزرگ این است که آیا نظام مطلقه ولایت فقیه در مورد اتخاذ سیاست های خود با افغانستان تمام مولفه های مشترک را مد نظر قرار می دهد یا فقط با نگاه ائیدیولوژیک و امنیت محور عمل می نماید؟

اگر ایران در رابطه با افغانستان براساس مولفه های مشترک در سیاست خارجی خود تغییر وارد نکند، آینده روابط این دو کشور با توجه به تحولات جهانی و منطقه ای با بحران جدی روبرو خواهد شد.
قربانیان اصلی بحران در روابط ایران و افغانستان تاجیک ها و هزاره ها هستند و امیدوارم اهمیت راهبردی و درک این اشاره را همه دریابند.

>>>   هر ادم عاقلی میداند تنها کشوری که برای ابادی افغانستان قدم واقعی میتواند بردارد ایران است ولاغیر این موضع دولت افغانستان فقط بدبختی و نا امنی کشور را در پی خواهد داشت
واقعا سیاست مداران افغانستان کوچکترین صلاحیتی برای پست های سیاسی خود ندارند
این موضع دولت فقط استخوان مردم را تحت فطار خرد خواهد کرد و افغانستان را درگیر هیچ میکنن و خود در پشت پرده افغانستان اهدافشان را پیش خواهند برد
محمد قیاسی ایران

>>>   حکومت افغانستان عامل استعمار و دست نشانده آن است هر چه بادارش میگوید بدون آنکه به منافع ملی فکر کند نوکر صفتانه میدود . شرم نمیکند که ایران خوب است یا عربستان . ایران همسایه با اعتماد و نیک خواه ماست عربستان چون حاکمان افغانستان همان نوکر های امریکا و انگلیس و اسرائیل اند . با این کار و سیاست شان این وطن تباه میشود و طالبان برحق شناخته میشوند تا این حکوکت وطن فروش .

>>>   همه میدانند که طالب وداعش والقاعده وجکمتیار وهمراهانش وای اس ای وبرادرانش همه را امریکا وانگلیس تاسیس نموده اتمر واستانکزی وکرزی وعبدالله وغنی گردانندگان نقشه ای تروریزم وباعث تقویت وترویج انها درکشور ما وجهان اند اینها همه باهم یکجا شده اند تا نتیجه ای عملکرد های چند ساله وثمره ای زخمات مداوم خود در باب تروریزم را به بحث وبر رسی بگیرند واتمر واستانکزی از فعالیت های خود وتسلیح وجابجای عناصر تخریب کار وتبه کار گزارش دادند در گذشته ها نیز عده ای ازهمین کشور ها طالب را به رسمیت شناخته وانها را علیه دولت ربانی استعمال نمودند وباز خودانها را به دستور ارباب ها تضعیف ودولت شان را سقوط دادند خارجی ها همیشه مسلمانهای بی عقل را استعمال نموده از انها به نفع منافع خود کار میگیرند اگر یگان خالی الذهن وخودروی از انهای که قدرت های بزرگ تنظیم نموده اند ویا جهت بدنام سازی وتشویه اسلام ومسلمین بعض انها را در مناطق تحت نفوذ خود استفاده مینمایند حساب انها از باقی تروریست ها جدا است حمایت خارجی ها از تروریزم مانند افتاب روشن است ولی چنان بی شرمانه ازان انکار می ورزند که گاهی خودنیز مشکوک میشوند نشود که این انکارشان راست باشد ولی خدا میداند وکارش زور اینها بدون شک از زور ازلی وابدی خداوند بیش نیست وخداوند نقشه های انهارا خنثی وبی اثر میگرداند
لالی از ننگرهار

>>>   اگر مقصد و هدف واقعي افغانستان ومردم افغانستان صلح ومبارزه عليه تروريسم باشد كشور ايران در عمل ثابت كردن كه ايران در منطقه اي خاورميانه چي ميخواهند صلح امنيت ال سعود عربستان وهابي به جهان وقدرت هاي منطقه وجهان معلوم است كه حامي تروريسم است وبه خاطر بقايش امروز دست به دامن قدرت هاي بزرك كفار شده واز هيچ جنايتي عليه مسلمانان وبشريت دريغ نميكنند فقط به خاطر رژيم منفورش وبقاي وهابيت كافري حالا هم دست اش را طرف جمهوري اسلامي ايران گرفته وخوب ميدانند كه نكته ضعف وهابيت در كجاست وسر كوب گرتروريسم كيست ودر كجاست ال سعود عربستان وكشور كثيف پاكستان اين نوكران اجنبي انگليس وامريكا از هيچ نوع خيانت وجنايات دريغ نميكنند به خاطر بقاي شان اين رژيم كثيف ونوكران مزدور به درد اسلام ومردم كشورش نميخورند اين ها حاميان وحشت ترىريسم هستند جهان كفار وجهان اسلام ميدانند امروز ثابت كرد ايران كه تروريسم كيست وكدام كشور هاوحاميانش داعش هاي نوكران اجيرشده همين دو كشور نام نهاد به استلاح اسلامي يعني ال سعود وپاكستان منفور كه خون هزاران مسلمان بي گناه را ريختن چرا به چي جرمي مگر مسلماني جرم است حالا ايران باعمل شجاعانه اش در مقابل داعش كه در دنيا وحشت خوشنت را ايجاد كرده بودند واز اسلام ودين اسلام يك چهره اي زشت ومنفور درست كرده بودند به دستور همين اربابان شان ال سعود وغيره ...
يك افغان

>>>   مبادا فریب امریکا و سعودی و امارات را بخوریم . آنها نشان داده اند که هرگز دوست و خیرخواه ملت افغانستان نبوده و نیستندو تنها هدفشان به اسارت گرفتن ملت بزرگ افغان و دشمنی با ایران می باشد.
عایشه از ایران

>>>   در هر صورت افغانستان با علم به این موضوع که با ایران در خواهد افتاد وارد مذاکره با شیاطین شده است.
پس باید تاوانش رو هم پس بدی.

>>>   ماهرگز با ایران مشکلی نداریم. نوکران آمریکا بهوش باشند، بجای نوکری آمریکا بهتراست نوکرملت خود باشند، سیاست تفرقه دیگر کاربرد ندارد، ملت را مثل خود کودن فکرنکنید.
ناصح

>>>   به مردم افغانستان مژده میدهم که پس از تمام شدن
فتنه سوریه ، لشگرفاطمیون ، این دلیرمردان ، افغانستان
را از لوث مزدوران وهابی و ارحابی و طالبهای سلفی
و تروریست پاک خواهند کرد و افغانستان کشوری امن
و مستقل از هر حیث خواهد شد

>>>   ههههههه خوب سرنوشت ملت را به تجارت گرفتین بنام صلح و جهاد مبتذل دربدر کردین
غنی و همکارنش ارزش دو کلدار پاکستانی نداره هنوز مزدور است چی برسه که کمک به صلح
و در باره صلح تصمیم بگیره هر کسی که گوشت انداخت مثل .....دمبک زده میدوه به سویش
احمد از کابل

>>>   بیایید مذهب ودین را از سیاست جدا کنیم باور کنید همه چیز درست میشود.

>>>   آقای خراسانی!
شما همه را در آیینه خود میبینید. شما واقعا با اعراب وجه مشترک ندارید، چون زیربنای فکر شما را قومپرستی و نژادپرستی تشکیل میدهد. ما در حالیکه حکام عرب را مستبد و خود خواه می پنداریم، اما وجوهات مشترک دینی خود را فراموش نمیکنیم. ایران و افغانستان امروزی از برکت همین اعراب افتخار مشرف شدن به دین مبارک اسلام را کسپ کردند، در غیر آن امروز همه آتش پرست و بت پرست میبودند. لسان زیبای عربی غنای زبانهای های ملی ماست. خلاصه ما هم با ایران و هم با اعراب وچوهات مشترک داریم. اگر و جوهات آریایی منظور تان باشد، در آنصورت ایرانی های نژادپرست با برادران هزاره و ازبک ما هیچ وجه مشترکی ندارند.
نه افغانیم و نی ترک و تتاریم
چمن زادیم و از یک شاخساریم
تمیز رنگ و بو بر ما حرام است
که ما پروردهٔ یک نو بهاریم
حسیب

>>>   مطلب کاملا درست است بجز پاراگراف اخر
لطفا انصاف داشته باشید
ایران هر کمکی خواست بکند خودتان رد کردید و در ضرر زدن به ایران همیشه دولت افغانستان حریص بوده
انصافا باید ایران اعتماد سازی کند؟
مگر چه کار باید میکرد که نکرد؟

>>>   یه خرده به خودتون بیاید نا سلامتی شما هم روزی جزیی از پارس بودید اگر نبودید که حالا فارسی حرف نمیزدید.
یه خرده غیرت هم خوب چیزیه والا.
سرزمین مادریت رو ول میکنی که بچسبی به اعراب؟ضد ایران حرف میزنی که چند دلار بیشتر گیرت بیاد؟؟
واقعا ننگ به این دیپلماسی افغانستان.
انصارالله یمن اونطور با دستان خالی میجنگه افغانستان هم اینطور....
مهم نیست که با ولایت فقیه کسی مشکل داشته باشه یا نداشته باشه از هویتت دفاع کن.
تا بوده و بوده همیشه یه حکومتی اومده یه مدتی سر کار بوده و رفته این چه ربطی داره که شما بیای هویت خودتو زیر سوال ببری.
سالها جنگیدیم که زیر سلطه اعراب نباشیم با همین تاجیک ها سامانیان رو بوجود اوردیم که از زیر ستم و ظلم اعراب بیایم بیرون حالا به همین سادگی طرف میاد پشت میکنه به هویت خودش.و از طلم حمایت میکنه.

>>>   ولایت مطلقه ی فقیه با امریکا سر و کله میزنه تو عددی نیستی در مقابل ولایت مطلقه ی فقیه که مشکل داشته باشی یا نداشته باشی.

>>>   جنگ به نفع هیچ کشوری نیست جنگ بجز خرابی، قتل، ویرانی و پسمانی حاصلی ندارد.
ایران همسایه و همزبان ما است و یکتعداد زیادی مشترکات قومی، زبانی، فرهنگی، تاریخی و ... داریم.
عربستان هم یک کشور اسلامی است و خانه کعبه در عربستان وجود دارد و منشأ اسلام از عربستان است.
ایران و عربستان هر دو کشور مسلمان هستند و افغانستان علاقمند جنگ این دو کشور به هیچ وجه نیست و طرفداری از هیچکدام شان نمیکند و نخواهد کرد و تنها علاقمندی میانجی گری میان این دو کشور و ختم خصومت شان است. این جنگ فقط به نفع کشور های صادر کننده سلاح و به نقص مسلمانان است

>>>   کسی از هویت خود نمی گذرد. ایران نباید نگران باشد. این دیدار فقط برای تحت فشار قرار دادن پاکستان است. عربها اگر پشت پاکستان را خالی کنند در افغانستان ثبات می آید.

>>>   بعداز انقلاب 22دلو1357 ایران وفروپاشی نظام شاهی موروثی ایران وبرپایی حکومت جمهوری اسلامی به رهبری ایت الله خمینی رحمت الله علیه که تقریبا همزمان با حمله نظامی واشغال کشور توسط قوای ارتش سرخ شوروی به کشور ما بود؛دست امریکا واسراییل از منطقه اسیای جنوب غرب یا میدل ایست توسط انقلاب اسلامی ایران کوتاه گردید وباهمه قدرت ظاهری؛ نظام پادشاهی سقوط کرد که درانزمان موشه دایان جنرال یک چشم ووزیر جنگ اسراییل انقلاب ایران را زلزله ای بزرگ نامید که بخش عظیم از کره خاکی را در برگرفت.امریکا باتمام قدرتی که در میدل ایست بادست نشانده اش محمد رضا پهلوی داشت سرخورده موقتا دم خودش را روی کول خود گذاشت واز منطقه موقتا خارج شد اما با توطیه وایجاد جنگ نیابتی وعوامل خودبایجا ایجاد کودتا وجنگ وتحریم وتروربسیاری از رهبران وانقلابیون ومردم ایران را بخاک وخون کشید اما این انقلاب ایران با رهبری امام خمینی رحمت الله علیه بمثل کوه ایستاد .ومن این موفقیتها وقدرت امروز منطقه وپیشرفتهای ایران را دلیلش همان ولایت فقیه و رهبری واحد مییدانم.انقلابی که از اول گذاشتن سنگ تهدابش تا به امروز تحریمهای زیادی از سوی امریکا ومتحدانش واپوزیسیون داخل وخارج وسلطنت طلبان با اینهمه صرف دالر وحمایه از سوی وهابیزم عربستان ورژیم صهیونیست اسراییل وپروپاگاند مدیای غرب توانسته سر پای خود به ایستد واقعا جای ستایش دارد وبا یک اتیولوجی وعلت شناسی این پیروزی ومقاومت واینکه حتا یک مرمی به این کشور داده نشده چگونه توانست 8 سال صدام حسین دیکتاتور عراق را که بیش از سی وهشت کشور مستقیم وبیش از هفتاد کشور بطور غیر مستقیم تمویل وحمایه میشد شکست دهد .ومن راز این موفقیتها را همان ولایت فقیه میدانم.ااتحاد و وحدت سنی وشیعه واتحاد قومیتها هم یکی دیگر ازاین موفقیتها است. کمک درنابودی داعش درعراق وسوریه وکمک به مسلمانان غزه درفلسطین اشغالی هم دیگر موفقیت حکومت ایران است.در زمان حکومت شاهی در ایران محمدرضا پهلوی متحد اسراییل بود ودرتهران سفارتخانه داشت اما باپیروزی انقلاب ایران سفارت اسراییل مسدود وسفارت فلسطین ایجاد گردید.من رمز تمام این موفقیتهای ایران را همین الگو وپترن شیوه نوین حکومت داری را که مبدع ان شخص ایت الله خمینی رحمت الله علیه بود یعنی ولایت فقیه میدانم.وبعد از رحلت این مرد بزرگ تاریخ این الگو توسط جانشین وی ادامه یافت وچنانکه دیدیم چند سال پیش دشمنان وحدت مسلمین وعوامل انان سعی بر تفرقه وجنگ مذهبی داشتند وفحش وناسزاوبی ادبی به خلفای راشدین داشتند که رهبری ایران با فتوایی که توهین به خلفای اسلام را حرام اعلام کرد جلوی بسیاری از توطئه ها گرفته شد.امروز شیعه انگلیسی وسنی امریکایی از سوی دشمنان اسلام)وهابیزم سعودی اسراییل وامریکا تبلیغ میشود وهدفشان توهین وتخریب چهره مسلمانان واسلام پاک وناب محمدی ص(اهل سنت واهل تشیع)است و قلب وحدت جهان اسلام را نشانه رفته اند که باید اگاه وبیدار بود.

>>>   محترم برادر عبدالحی خراسانی..-وکلیه برادرانی که نظر خود را ابراز نمودند.باید بگویم نقطه مشترک ونقطه عطف تمام مردمی که چه در ایران چه در افغانستان ویاتاجیکستان صرفنظر از نقاط عدیده مشترکات فرهنگی اعم از زبان واداب وسنن وعنعنات ملکلی ومنطقوی دین مبین اسلام وکدام فرقی نمیکند سنی باشیم یا شیعه بنآء این سلسله الذهب اعتقادی وایدیولوجیک وجهان بینی یعنی دین مبین اسلام است که مارا بهم پیوند میدهد.اما دشمنان واقعی واساسی رانیز باید خوب بشناسیم که همانا استکبار جهانی بسرکردگی امریکا وشیر بی دندان ویال وکوپال استعمارگر پیر انگلیس واسراییل و وهابیزم عربستان وشیخ نشینهای کوچولوی حاشیه خلیج فارس است.در خصوص ولایت فقیه در ایران هم بگویم که امروز اگر جهان اسلام باتمام سمپاشی وایجادتفرقه ای که محور عربی(وهابیزم عربستان وقطر وشیخ نشینها)

>>>   ومحورعبری(رژیم اشغاگر قدس شریف)ومحور غربی(امریکا ومتحدانش) در دستورکارردارند واز سه عنصر اصلی زر(دالر وهابیزم)زور(قدرت هژومونی وزورگویی امریکا)وتزویر(شبکه جهانی مدیا ورسانه امپراطوری مرداک وجورج سوروس صهیونیست ؛نتوانسته بین مسلمانان علیرغم تلاش وکوشش زیاد تفرقه بیندازد همانا این نیروی بزرگ وبازدارنده ولایت فقیه رهبر ایران است وگرنه من از شما محترم خراسانی..پرسان میکنم چرا پنج میلیون صهیوننیست با اتحادشان توانسته اند بر بیش از دومیلیارد مسلمان که باهم اتحاد ندارند غلبه داشته باشند؟به عنوان نمونه اینهمه قتل وکشتار وانتحاری که درکشور ما هر روز شاهد ان هستیم چرا صدایی از مسلمانان در نمی اید وچراهیچگونه اقدامی از این کثرت مسلمانان جهان در فشار اوردن به سازمان ملل متحد ویا فشار به سعودی از طریق سازمان ملل متحد انجام نمیشود ؟؟چرا ده هزار مسلمان یمنی زیر بمبارد هواپیماهای رژیم سعودی انجام میشود از هیچ کشور صدا درنمی اید؟؟؟ایران یک تنه در مقابل این هجمه وپروپاگاند ودشمنان ایستاده .حتا بی انصافی است ایران را هم طراز وهم سطح عربستان بدانیم .
داکتر عبدالرب آچکزی

>>>   نه سعودی نه ایران افغانستان افغانستان ایران همسایه ماست و روابط مساویانه هسمایگی ضروراست

>>>   ایران طی ۲۰ سال اخیر دچار مشکلات اقتصادی ، اجتماعی و خصوصاً سیاسی عظیمی شده و بدرد خود خورده نمیتانه چه برسد به افغانها که ایران آنها را به چشم طعمه و مقروض میبیند!
لازم است که افغانها ایران را جدی تر بگیرد تا حکومت مطلقه آن همراه با جواسیس خود در حصه افغانستان و شرایط آن تجدید نظر کنند وگرنه بآسانی ممکن است این مشترکات و ارتباطات عمیق با پاسخ متقابل افغانهای داغدیده روابط و بعضی خاطرات دو ملت را به مرز نابودی برساند
شرایط تغییر کرده و اتومات اوضاع منطقه به ضرر حکومت مطلقه و حتی مردم روشنفکر ایران خواهد شد بناً از خواب خرگوش برخیزید و بعضی ها هم زیاد کاسه داغ تر از آش نشوید که با این پوف پتاق ها شرایط متآثر نمیشود!

>>>   اگر عقل داشته باشیم جمهوری اسلامی ایران تنها یار و یاور اشتراتژیک ما می باشد و نه تنها ولایت فقیه خطری برای افغانستان محسوب نمی گردد بلکه اگر آن را خوب بشناسیم بهترین یاور ما نیز خواهد بود و حضرت آیت الله خامنه ای مانند برادری دلسوز همیشه از ملت افغانستان حمایت کرده اند.
عایشه از ایران

>>>   آقای خراسانی!
شما همه را در آیینه خود میبینید. شما واقعا با اعراب وجه مشترک ندارید، چون زیربنای فکر شما را قومپرستی و نژادپرستی تشکیل میدهد. ما در حالیکه حکام عرب را مستبد و خود خواه می پنداریم، اما وجوهات مشترک دینی خود را فراموش نمیکنیم. ایران و افغانستان امروزی از برکت همین اعراب افتخار مشرف شدن به دین مبارک اسلام را کسپ کردند، در غیر آن امروز همه آتش پرست و بت پرست میبودند. لسان زیبای عربی غنای زبانهای های ملی ماست. خلاصه ما هم با ایران و هم با اعراب وچوهات مشترک داریم. اگر و جوهات آریایی منظور تان باشد، در آنصورت ایرانی های نژادپرست با برادران هزاره و ازبک ما هیچ وجه مشترکی ندارند.
نه افغانیم و نی ترک و تتاریم
چمن زادیم و از یک شاخساریم
تمیز رنگ و بو بر ما حرام است
که ما پروردهٔ یک نو بهاریم
حسیب

آقای حسیب پارسیان دین اسلام را اختیار کردند چون آن را دین برتر یافتند.زمانی که دنیای غرب غرق در بت پرستی و گمراهی بود ما پارسیان یگانه پرست بودیم زمانی که همین اعراب بچه های خودشان را زنده به گور میکردند ما یگانه پرست بودیم اما دین ما هم مثل دین موسی و دین عیسی تحریف شد.پدران ما دین اسلام را با قلب خود انتخاب کردند چون آن را دین حق دانستند.و این ویژگی خاص ما پارسیان ست که دین برتر را انتخا میکنیم(اینکه حال چرا تعدادی از شما وهابی شدید خدا داند).
از ایرانی متعصب تر توی کار دین نیست
اما ببین اسلام با ما چه کرد که تمام آداب و رسوم و دین پدرانمان را کنار گذاشتیم و مسلمان شدیم.

پدران ما اسلام را با قلب خود انتخاب کردند گر قرار بود با زور انتخابش کرده باشند ما دوره های بعدی بر اعراب ستمگر پیروز شدیم.میتوانستیم باز هم زرتشتی باشیم.اما همه ی حکومت های پارسیان بعد از اعراب ستمگر اسلام را دین خود انتخاب کرد.
در دوره هایی اسلام سنی اما بعد از آن با صفویان اسلام شیعه.

ما از امت محمد مصطفی هستیم و این حدیث را هم از یاد نمیبریم که گفتند روزی خواهد رسید که همین پارسیان شما اعراب را بخاطر دین اسلام و خدا میزنند.
و آن روز نزدیک خواهد بود.

ما در عین حال که اسلام ناب محمدی را قبول داریم و اجرا میکنیم پارسی هم هستیم.ویژگی مشترک ما پارسیان با محمد مصطفی و ائمه اطهار هست نه اعراب ستمگری که در حال از بین بردن دین خدا هستند.ما دستورات ائمه و پیامبر را اجرا میکنیم.

امام حسین توسط همین اعراب نماز خوان و نماز شب خوان شهید شد.
در دنیای امروزش هم همین داعشی های فعلی که گاهی بعضی اشان نماز شب هم حتی میخوانند اما داعشی بودند.و مومنین خدا را میکشند.
پس ما هیچ وجهه اشتراکی با اعراب ستمگر نداریم و هیچ وقت امثال این اعراب را نباید به دوستی گرفت تا زمانی که به راه حق بیایند.

>>>   بـــه حســـــیب !
تو همه را در آیینه خود میبینید. شما واقعا با اعراب وجه مشترک ندارید، چون زیربنای فکر شما را قومپرستی و نژادپرستی تشکیل میدهد ،
1- همین یک هفته پیش محمد بن سلمان ولیعهد سعودی گفت»:
وهابیت وافرا طیت را ما به دستور امریکا ایجاد کردیم چون شوروی درحال پیشرفت وتوسعه بود مابرای جلوگری آن به افرا طیون مانند بن لادن ودیگران نیلازداشتیم
2 - همین حالا پولا مدارس ترورستی پاکستان را کی می پردازد ؟ شیخ های مفسد عربی ، برای اشرار خود ما کی پول میدهد؟ شیخ های مفسد واستخبارات عربی ، کدام کشور با پاکستان ائتلاف نظامی دارد؟ عربستان ، روزانه ده هها راکگت بالای مردمان ملکی هموطن ما درالسوالی های کتنر وجلال اباد توسط پاکستانی ها پرتاب میشود چرا عربستان هیچ عکس العملی نشان نمیدهد؟؟
علاوه برهمه اینها ظالمانه ترین حکومت درعربستان است تعداد شهزاده های طفیلی اش از حدود هزار گذشته هرکدامش از بیت المال لک ها دالر ماهانه معاش میگیرند ، شاه فرتوت سعودی ماهانه هشتصد ملیون دالر معاش دارد که درحقیقت دزدی از بیتالمال مردم سعودی است
ر

>>>   برادرعزیز ما افغان هستیم باید منافع افغانستان عزیز رامد نظربگیریم نه ایران پرست شویم ونه عرب پرست ما باید هویت افغانی خودرا بشناسیم وافغان پرست باشیم ولی برادرعزیز ما فارسی زبان نه بلکه دری زبان هستیم ولهجه ما بافارسی زبان ها فرق میکند به تاریخ وفرهنگ خود نظر اندازید این ایرانی ها است که علما وفرهنگیان مارامی دزدد ازبوعلی سینا گرفته مولانا وغیره شما ازخود تاریخ درخشان دارید

>>>   ما اگر رهبران صادق و وطندوست داشته باشیم میتوانیم با تمام کشورهای جهان منافع مشترک داشته باشیم!

>>>   هیچ‌کدام‌دلسوز‌افقانستان‌نیستند‌فقط‌منافع‌خود‌را‌دنبال‌میکنند.

>>>   هدف گل بي دين ضربه زدن به اقوام بزرگ فارسي زبان كشور است اما در ظاهر ايران را مخاطب قرار ميدهد، اينها همه افغانستانرا پوست كردند اما سيرايي ندارند

>>>   بدبختي عمده افغانستان حضور اوغانهاست اگر اوغان در اين خاك نميبود يا اورده نميشدند ما شاهد اين همه بدبختي نبوديم همينها هستند يك روز غلام انگليس ميشوند ، يك روز از روس روز ديگر از پاكستان و ايران و سعودي ، نميدانم وقتي اينها دهن باز ميكنند خجالت چرا نميكشند؟

>>>   حالی فهمیدم که حسن و علی نام جعلی است و این مطلب را یک تاجیک عقده ای افراطی نوشته است

>>>   حکمتیار این بار وقتی آمده است که احزاب دموکرات وسکولار درحال رشد وتوسعه در افغانستان است.دیگراحزاب بنیادگرایی و افراطی زمانش در افغانستان درحال ضعیف شدن است.حکمتیار و اطرافیانش این موضوع را دقیق درک کرده اند.لذا حکمتیار مسله نشنالیرم را در مصاحبه های شان مطرح میکنند.وحتی بعضی وقت از مذهب شیعه وسنی هم حرف میزند.اگر به مصاحبه های حکمتیار دقت شود او دیگر شخص مهم درآینده افغانستان نخواهد بود وروزی خواهد رسید که ازدست عقده وناچاری به ترور اشخاص مهم مذهبی و مخالف خود در کنج درکنار افغانستان ادامه خواهد داد انتحار را هم برای مردم و مذهب خاص کارثواب و رضای خداوند اعلان خواهد کرد.گرچه بعضی قومندان با او تاحال وفادار هستند اما شمارشان اندک هستند حکمتیار این‌گروه اندک را فدای افکار قومی وقبیلوی خود خواهد.

>>>   گلبدین دیوانه شده است و یا خود را به دیوانگی زده. آخرین حکمران شیعه که بر تمام این سرزمین حکومت کرد نادر افشار بود. از آن زمان چند صد سال گذشته است.

>>>   ایکاش واقعا شیعیان و فارس زبان ها آنقدر عرضه داشتند تا حکومت را از دست پشتون ها بگیرند . پشتون ها افغانستان را به یکی از عقب مانده ترین کشورهای جهان تبدیل کردند حداقل حالا کمی مجال دهند به فارس زبان ها شاید آنها بهتر کشور را اداره کردند .

>>>   بگفته اقای رمضان بشر دوست وکیل در پارالمان کشور گلبیدین شرر انداز شخص منافق و ضد مردم فارسی زبان است به عناوین مختلف و با منافقت های گونا گون بر ضد مردم تاجیک و هزاره و ازبیک شر اندازی و بد گویی دارد مگسدیگر چیزی کرده نمیتواند همنقدر است که دل را بد میسازد و ....

>>>   خوب هرکس این مطلب را نوشته دقیق نوشته گلو کسیت که نمک خورده ونمکدان شکسته انسان که اشرف مخلوقات خلق شده که میداند اگر درمسائل سیاسی افغانستان نظر اندازی شود....اگر سرحرف زدن بیاید میداند که درافغانستان 99،9درصد سران پشتون حاکم بوده وکاری درخور توجه برای آینده این سرمین نکرده واین جهل همین مستبدین باعث شده است که درد میکشیم ؟؟؟؟؟؟

>>>   تشویش نکو برادر آخرحق جای خود رامیگیرد اگرهرقدرچیغ وپیغ بزنی بی فائیده است

>>>   میگن به جاهل سلام بدهید

>>>   انسان های عاقل فکر می کنند اکنون فکر و بررسی نمائید که در کدام کشور سنی نشین مانند جمهوری اسلامی ایران اهلسنت در آزادی و رفاه می باشند . در کدام کشور سنی به مانند ایران اهل سنت دارای بیش از شانزده هزار مسجد می باشند. حکمتیار از ابتدا مزدور امریکا و سعودی و پاکستان بود و اکنون این حرفها را برای خوشی اربابانش می گوید.
عایشه از ایران

>>>   امروز پروپاگاند رژیم وهابیزم سعودی و تبلیغات ضد ایرانی وایران هراسی که امریکا برای اهداف شوم خود در افغانستان از خاطر تجزیه ان دارد وبا افکار ضد ایرانی مانع از حضور ایران ومدافعه وپشتیبانی وترغیب جوانان ومردم برای مبارزه با استعمار امریکا دربین مردم افغانستان میشود ودر این راه حکومت وعوامل دست نشانده در ارگ وبعضی از سلبریتی ها ومزدوران هم نقش دارند.کیست نداند آرمان امام خمینی رحمت الله علیه اتحاد ویکپارچگی تمام مردم افغانستان وکمک بدون چشم داشت به مجاهدین ومبارزین علیه تجاوز شوروی به کشور نبوده است.وبرای امام خمینی رحمت الله علیه پشتون وهزاره تاجیک وترک وازبک کام فرقی نمی کرد واین بعنوان دکترین سیاست خارجی ایران ار ابتدای انقلاب تا کنون بوده وهست.اینکه حال تعدادی از سیاستمداران افغانستان با وعده و وعید واخذ دالرهای میلیونی از عربستان وقطروامریکا ارمان خود را وپیمان خود بامردم خودرا زیر پاگذاشته ویا با امریکا واقمارش متحد شده اند حرف دیگریست.وگرنه برای ایران قوم ومذهب یکسان است ومهم مبارزه با استعمار استحمار واستثمار ابرقدرتها بسرکردگی امریکا وصهیونیزم بین الملل است وعوامل ومزدوران امریکا سعی در پاشاندن خاک برچهره ایران دارند وایران فوبیا وایران هراسی میکنند./
داکتر عبدالرب آچکزی

>>>   ازجمله 270 سال ایجاد افغانستان صرف 9 ماه سقو خیل چند ماهی صرف بنام استاد ربانی همه اش از هردوی شان یکسال ،269 سال باقی حکومت در دست محمد زائی ها سدوزائی ها غلجائی ها ودرانی ها بوده است

>>>   افشای یک رسوایی جدید از "حزب اسلامی" گلبدین حکمتیار
شکنجه‌ای شماری از شهروندان کشور توسط میرویس یکی از فرماندهان گلبدین حكمتيار رهبر حزب اسلامی در ولایت بغلان افغانستان افشا شد.
به گزارش اسپوتنیک، به نقل از رسانه های کابل، اعضای مجلس اعلام کردند که میرویس، یکی از فرماندهان مسلح حزب اسلامی حکمتیار در ولایت بغلان، سه تن از صرافان را در ولایت قندوز ربوده و حدود دو ماه در یک چاه در پاسگاۀ این فرمانده، با خشونت نگهداری کرده است.
در همین حال، رسانه ها تصاویری را منتشر کردند که نشان می دهند این صرافان، از یک چاه که حدود بیست متر عمق دارد، بیرون کشیده می شوند.
دیده شده که ربوده شدگان، به شیوه های گوناگون حتی با فشار دادن انگشتانشان توسط امبور شکنجه می شوند.
نمایندگان مردم در مجلس بر به کیفر رسانیدن این آدم ربایان تأکید می ورزند.
افراد ربوده شده، برادر و برادرزاده های حاجی امان الله اتمانزی، از مشاوران رییس جمهور غنی هستند

>>>   آن تعداد دزد راهزن قاتل که در تنظیم گلبیدین است در هیچ گروپ دیگر نیست

>>>   حسن علی!
بجای این عنوان ((پولهایی که حکمتیار و دیگر پشتونها از ایران گرفتند)) اصل عنوان باید این باشد ((پولهایی که حکمتیار و سایر دزدان مانند محقق، خلیلی، ربانی وسایر....از ایران گرفتند))!!!!!

>>>   بدبختي عمده افغانستان حضور اوغانهاست اگر اوغان در اين خاك نميبود يا اورده نميشدند ما شاهد اين همه بدبختي نبوديم همينها هستند يك روز غلام انگليس ميشوند ، يك روز از روس روز ديگر از پاكستان و ايران و سعودي ، نميدانم وقتي اينها دهن باز ميكنند خجالت چرا نميكشند؟

>>>   خدا با صابران ست.ای یمانی ها ما چشم انتظار شماییم.
انصارالله یمن رو نگاه کنید چندین سال با دست خالی جنگیدند و حالا هر روز قوی تر میشوند.
این جنبش انصار الله چقدر مرا به یاد سپاه پاسداران ایران می اندازد. همان روزی که سپاه پاسداران ایران هم در ضعف کامل بود و حالا هم موشک پیشرفته میسازد و هم بازوی قدرتمندی از اسلام ست.

>>>   وزارت خارجه غلط کرده. لعنت به وهابیهای بیدین

>>>   حملات راکتی پاکستان بالای کنر را عربستان گلاهی محکوم کرده ؟؟؟
وزارت خارجه نباید اینقدر محکوم کردن شدید را اسراف کند !!!
مقداری ازان را برای درمان درد مردمان السوالی های کنر وجلال آبادمصرف کند !!!

>>>   پادشاه عربستان از نظر کلامی امام اهل ُسنت است و اطاعن از امام حتی جایر در در نزد ابوحنیفه واجب است . نگاه کنید به فقه اکبر در بحث امامت.
مولوی جلیل

>>>   اين وهابي هاي بي دين نسل يزيد لعنتي كافر به طاهر مسلمان ولي در أصل نوكران انگليس وامريكاي شيطان وصهيونيستي هستند مدت دوسال واندي ميشود كه شب وروز بالاي مردم بيگناه أطفال زنان ومردن غريب وبيگناه شب روز بمب هاي أنشئ وانواع بمب وموشك هاي مدرن كه تازه خريده شده وصد ها نوع سلاح وتجهزات خريده شده را بالاي مردم بي گناه استفاده ميكنند.
كجاست عدالت جهان حقوق بشر ساخته خود انگليس وامريكا وقدرتمندان كه از حال روز مردم بيچاره يمني ها خبر باشند درحاليكه باخبراند ولي خودها را مثل كور ها كر ها كناره گرفتن اين وهابي هاي ال سعود لعنتي كافري نه از دين خبراند كه هيچ حطا از انسانيت بي خبر اند فقط اسم شان مرد است وبس از مردانه گي غيرت كه هيچ زره اي بوي نبردند فقط زور وغيرت شان بالاي مردم غريب ترين وبي چاره ترين مردم عرب هستند ولي شجاعت غيرت مردانه گي إيمان واقعي اسلامي را دارند مردم يمن با غيرت ترين مردم جهان اسلام هستند با انواع مشكلات بدون سلاح غذا دارو وانوع امراض از اهداف شان در مقابل زور وهابي هاي السعود نسل صهيونيست ويزيدي كافر سر تسليم نمياورند ...
حالا مردم جهان اسلام ومسلمانان جهان خوب فكر كنند كه در مقابل اين وهابي هاي تكفيري اين مردم چي كنند در حال كه اين وهابي هاي به ظاهر مسلمان پشت پرده خانه خدا مسجد پيامبر پنهان شده وهزاران جنايات را انجام ميدهند ايا اين عمل شان درست است حالا يك موشك كه از طرف أنصار الله يمني خوردن وفير شده همه مسلمان ها بيدارند ....
يك مهاجر از مشهد مقدس

>>>   اگر وزارت خارجه افغانستان از یک کشور اسلامی نماینده گی میکند چرا جنایات وهابی های سعودی را که شب وروز مردم بیگناه یمن را بمباران میکنند وراه رسیدن به آب و نان رامانند یزید برای زن و مرد و اطفال بی گناه یمن مسدود کرده تقبیح نمیکند. در جنایات ضد بشری وهابی ها امریکا و انگلیس شریک است و این کشتار ها توسط سلاح این دو کشور حامی داعش صورت میگیرد. و جهان نظاره می کند.

>>>   حکومت افغانستان در بدل حمایت طفلانه ار عربستان تروریسم داعش، وهابیت ضد مذهب حنفی و تاریک فکری بدست میآورد.

>>>   آل یهود(آل سعود) مایه ننگ جهان اسلام است. رژیم وحشی سعودی در سال سوم به صورت یک طرفه و با حمایت لوجیستگی و انسانی آمریکا، انگلیس و برخی از دولت های مزدور به مردم بیگناه یمن حمله می کند. من در تعجب هستم که دولت افغانستان باچه منطقی از این رژیم وحشی وهابی حمایت میکند. چرا دولت افغانستان رژیم سعودی را به خاطر بمباران زیر ساختهای یمن و منازل مسکونی غیر نظامیان محکوم نمی کند؟ شما که خود درگیر یک جنگ نا خواسته درافغنستان هستیدف بایستی مفهوم جنگ و خونریزی را بهتر از سایر دولت ها درک بکنید.
به شما پیشنهاد میکنم که به جای حمایت از دولت شرور و خائن الحرمین روابط را با آنها قطع کنید و کلیه عوامل وهابی آنها را از افغانستان اخراج کنید، در این صورت آرامش نسبی و صلح به افغانستان باز خواهد گشت.
به امید صلح و آبادانی در افغانستان

>>>   وزترت خارجه غلط کرده که به نمایندگی از مردم افغانستان از وهابی های ال یهود حمایت کرده.

>>>   این وزیر خارجه گپ زدن خودش را هم نمیفامه یکی دیگه براش دیکته کده!

>>>   سلام . مایک بام و دو هوا شنیده بودیم ولی یک بام و چهل هوانشنیده بویدم این چطوری هست که این همه عربستان یمن را بمب باران میکندو این همه زن و کودک بی گناه کشته می شود کسی نمی بیند و کسی محکوم نمی کند ولی همین که یمنی ها یک مو شک به طرف عربستان روان می کند همه می بیند و یمنی هارا محکوم می کند وهمه به فکر دفاع از حرمین شریفین می شوداین که نمی شود که عربستان خودش هر کاری که بکند آزاد هست ولی اگر دیگران از خودش دفاع کند آن وقت حرمین شریفین را سپر قرار دهد اگر راست می گویید که خُب این چی حرمین شریفین است که این همه مردم بی گناه می کشد ؟؟؟؟
یک نظاره گر

>>>   این حرکت دولت افغانستان به دور از شان انسانی یک حکومت میباشد که طرفدار قاتل و دوشمن مظلوم است
باید خون گریست از این شرایط اگر عربستان با جنایاتش قابل ستایش است پس طالبان و داعش هم باید ستایش شوند

>>>   درودبرمردمان آزاده درودبرانصارالله

>>>   آل سعود= آل یهود
عربستان = غلام اسرائیل
بن سلمان= غلام و جیره خور اسرائیل
عادل الجبیر = دم جنبان یهود و اسرائیل
خدایا ریشه این کفار وهابی را از سرزمین وحی بکش.

>>>   آقای مولوی جلیل
پادشاه عربستان شرابخوار است پادشاه عربستان با یهود صلح کرده و فلسطین را به یهود سپرد پادشاه عربستان کودکان یمنی را قتل عام میکند. ایا حکم خدا بالا است یا پادشاه عربستان؟ ؟؟
تو بنده خدا هستی یا بنده عربستان ؟
لغمانی

>>>   همه جهان میدانند به جز از حکومت های مرتجع جهان که عربستان مرکز خیزش القاعده ، داعش و سایر گروه های تروریست و ضد انسانیت است از ۱۹ تن تروریست عضو القاعده که مر کز تجارت جهانی را در نیویارک و مرکز پینتاگون را با طیارات پر از مسافرین بیگناه منفجر و ۳۰۰۰ انسان بیگناه دیگر به قتل رسانید ۱۷ تن آن اتباع عربستان بودند اما همین امریکا تا امروز از این عمل ضد بشری سعودی ها و از آل سعود که بر عربستان حکومت میکند حرفی را پرسان نکرد اما به این بهانه ۱۶ سال است که افغانستان به آتش میسوزد و افغانها کشته می شود. دنیا می بیند که سعودی ها به پیشتبانی امریکا و انگلیس چه جنایاتی را در یمن انجام می دهند اما چشم همه کور و گوش همه کر اند اینست آزادای و دموکراسی و حقوق بشر! شاهزاده های گاومیش صفت سعودی هر روز برای دوشیدن به امریکاو انگلیس دعوت می شوند و سلاح برای شان علرغم عدم ضرورت آن به قیمت های بسیار گزاف به فروش میرسد. ننگ اسلام و اسلامیت است اینها.

>>>   امان از دست دولتمردان بی لیاقت افغانستان که ملت افغان را به مشتی سعودی جاهل می فروشند که کارشان فقط کشتن زنان و کودکان و افراد ضعیف در یمن می باشد .
عایشه از ایران

>>>   پادشاه عربستان از نظر کلامی امام اهل ُسنت است و اطاعن از امام حتی جایر در در نزد ابوحنیفه واجب است . نگاه کنید به فقه اکبر در بحث امامت.
مولوی جلیل

پس تویی که داری از یک شیطان صفت طرفداری میکنی که دستش به خون هزاران هزار یمنی اغشته ست سهیمی و خدا تو را با او محشور کند.چون داری از باطل حمایت میکنی.

زمانی که لشگر بزرگی امدند به جنگ امام حسین انها هم حرف تو را میزدند که یزید امام امت ست و حرفش حرف اخر ست و کسی نباید اعتراضی کند و حسین باید حرف یزید ملعون را گوش دهد و با او بیعت کند این شد که هزارن نفر تاختند بر حسین با 72 تن از یارانش.
اما نهایت کار چه شد؟؟؟؟حسین را کشتند اما شور حسینی که هزار و 300 سال ست هنوز هم که هنوزست خاموش نشده و نخواهد شد.

حسین برای اسلام ناب محمدی جنگید کشته شد اما یادش از بین نرفت و حالا گروهی از شیعیان حسینی برای دفاع از حق و اسلام در برابر عربستان وهابی به پا خواستند و این جریان ادامه خواهد داشت و قطعا با پیروزی تمام خواهد شد چرا که این وعده خداست که حتی اگر در برابر دشمن هم احساس ضعف میکنید به خواست خدا به پا خیزید خدا خودش شما را یاری خواهد کرد.

از خودت بپرس چه شد که عربستانی که تا دندان به اسلحه های پیشرفته و گران قیمت مجهز هست بعد از چند سال هنوز هم نتوانسته انصارلله را شکست دهد و این شکست و عجز عربستانست.

عربستان قاتل دیر یا زود حساب سختی پس خواهد داد.

>>>   الم یعلم بان الله یری

>>>   سپاه پاسداران را مجبور نکنید که بیاید و
به حساب مزدوران امریکا در افغانستان برسد
لشگر فاطمیون در اینده افغانستان را امن و مستقل
خواهند کرد

>>>   از اعراب ترورست همیشه باید دوری شود

>>>   ایران یکی از بزرگترین قدرت منطقوی است.
نزدیکی افغانستان به عربستان باعش خشم ایران خواهد شد. و بدون شک ایرانیها برای مقابله با عربستان در خاک افغانستان ارام نخواهد نشست. و نتجیه اش ادامه ای نا امنی در افغانستان و کاملا به ضرر مردم افغانستان تمام خواهد شد.

>>>   افغانستان باید بخواطر منافع مردم خود و جلوگیری از ادامه نا امنی در کشور مواضع بیطرفی را اتخاذ کند. ما نمیخواهیم که افغانستان میدان جنگ و تصفیه حساب کشورهای خارجی باشد.

>>>   ترسیم نقشه راه برای اینده سیاسی اقتصادی وفرهنگی افغانستان از یک نظر وسیل اجمالی به شرایط امروز میدل ایست یاخاورمیانه ویاتعدادی از کشورها که دم خود را به امریکا ونوکر شیرده اش وهابیزم عربستان بمثل لیبیا وعراق دوره صدام گره زدند بدست میاید یعنی محترم حنیف اتمر بداند که وی ودیگر دولتمردان که بنوعی می خواهند وابسته وهم نوا با عربستان واربابش امریکا باشند سرنوشت معمر قذافی وصدام را مد نظر داشته باشند.سعودی باخرج میلیونها دالر برای گسترش وهابیزم از طریق راه اندازی مکاتب وهابیزم وتربیه طالبان درپاکستان وگسیل ان به افغانستان هیچ طرفی نبست ونتیجه وخروجی این سیاست گسترش جنایت وچور وچپاول واختطاف طالبان وافزایش نا امنی وکشتار مردم وباشندگان مظلوم وطن بود ومحترم حنیف اتمر اگر سودای افزایش این بدبختیها وفلاکت را برای کشور می خواهد بداند که هم تفکرات قوم برتری وهم گسترش طالبانیزم ودرحال هم داعش را درتمام افغانستان نهادینه خواهد کرد .پرهیز از قدرت طلبیهای شاهزاده جوان وبی تجربه وخام سعودی اتشی سخت سوزاننده برای کشوری که چهل سالست درچاله قتل وخونریزی بوده وحال در چاه توافق امنیتی با امریکا افتاده خواهد بود رامدنظر قرار دهد.
داکتر عبدالرب آچکزی

>>>   دو سال پیش علمای اهل سنت کشورهای های اسلام در گروزنی چچن کنفرانسی برپا کردند و در قطعنامه اهل سنت در سه مذهب فقهی و دو مذهب کلامی و یک مذهب طریقتی منحر کردند. مذهب فقهی عبارت اند از مذهب ابوحنیفه، مذهب شافعی، مذهب، مالکی و مذهب حنبلی. دو مذهب کلامی عبارت اند از مذهی اشعری و مذهب ماتریدی. یک مذهب طریقتی عبارت است از تصوف. در قطعنامه وهابیت به صراحت از مذهب اهل سنت خارج شده و بیان شده است که وهابیت از جمله مذهب اهل سنت نیست. حالا تعجب اینجا است که چرا حنفی های به دنبال وهابیت روان است که وهابی ها ابوحنیفه را به عنوان یک عالم هم قبول ندارند بلکه او را حتی تکفیر هم می کنند. ابن تیمیه حتی گفته که ابوحنیفه به اندازه .... من ارزش ندارد. بر پیروان ابوحنیف است که کمی اطلاعات خود را هم در باره امام ابوحنیفه کامل کنند و هم در مورد وهابیت و سران این گروه انحرافی که از کشتن مسلمانان اصلا سیر نمی شوند.

>>>   به دولتمردان افغانستان هشدار میدهیم که بر روی چیزی که نتیجه آن مشخص هست قمار نکنند وگرنه بازنده این میدان خواهند شد
اگر هر حمله ای به ایران از خاک افغانستان توسط دشمنان ما شود افغانستان را تا صدسال به آشوب مداوم و حملات سنگین میکشیم که بیست میلیون آواره داشته باشد

>>>   ولیعهد عربستان سعودی در مصاحبه که با واشنگتن پست اظهار کرد که تمرکز ریاض روی گسترش وهابیت در جهان به درخواست امریکا

>>>   اگر جنگ از سوی افغانستان با تحریک آمریکا و عربستان بر ایران تحمیل شود من که یک افغانستانی هستم یقین دارم که افغانستان نابود خواهد شد. آمریکا و عربستان خود شان از ترس نمی توانند بر ایران حمله کنند انگهی افغانستان بیچاره را که زور چند تا طالب را هم ندارد می خواهند به جنگ ایران بفرستند. این برادران اهل سنت چرا کمی تأمل نمی کنند و در باره ماهیت وهابیت چرا خود شان را به نافهمی می زنند. به خدا تاریخ وهابیت را اگر مطالعه کنید برای تان رون خواهد شد که وهابیت پیش از اینکه دشمن شیعه باشد دشمن اهل سنت است. آنان اهل سنت را در حجاز و شهرهای مختلف عربستان قتل عام کردند حافظان قرآن و علمای اهل سنت را در مکه و مدینه کشتند و بر زنان شان تجاوز نمودند. اشرف غنی خودش یهودی است که با وهابیت رابطه دوستانه دارد همانگونه که بین اسرائیل و دولت آل سعود رابطه دوستانه دیرینه وجود دارد. ناصر السعید نویسنده عربستانی در تاریخ آل سعود خود نوشته است اگر وهابیت نبود اسرائیل موجودیت پیدا نمی کرد و برعکس اگر اسرائیل نبود وهابیت نیر در عربستان دوام پیدا نمی کرد. بر برادران اهل سنت است که کمی با تاریخ وهابیت و آل سعود خود شان را آشنا کنند. باید بدانند که دولت سوم آل سعود با انگلیس همدست شد و در سرنگونی حکومت عثمانیان نقش اساسی را بازی کرد. اصلا عبدلعزیز پسر عبدالرحمن در دوره سوم وهابیت توسط انگلیس بر عربستان مسلط شد.

>>>   عربستان رو سیاهان تاریخ که دختران شان را زنده به گور میکردند ال سعود شرابخوار عیاش ...
بجز نوکری امریکا چیزی دیگری وضیفه ندارد.

>>>   مولوی جلیل..
پادشاه عربستان یگ شرابخوار عیاش سگ باز نو کر امریکا مزدور امریکا خو فروخته امریکا
ایا همچنین کسی امام تو است.؟:؟

>>>   برادر كه هشداربراي دولت مردان افغانستان دادي درست ولي متوجه حرف وكلامت كمي باشي برادر كه حرف ات متوجه ملت ومردم افغانستان نباشد زيرا ازمن به شما نصيحتي باشد همين مردم وملت افغان بودن كه بدون دولت مردان يك ابرقدرت وقت را به زانو در اوردن وشكست فاحشي دادن ان ابرقدرت وقت شوروي يار فعلي شماست خيلي داشت ومينازيد به انواع بمب ها وموشك هايش ايتكاداشت حالا چند موشكي الحمدالله درست كرديد لطفاً براي ملت ها اخطار وهشداروتحديد إرسال نكنيد مخصوصاً ملت افغانستان
والسلام يك افغان

>>>   ریاض به یک کشوری وهابی مبدل گشته و دمباله روی زورمندان شده است .
زره

>>>   به یک افغان این تذکر داده شود که جنگی که آمریکا بر علیه ایران اگر بخواهد راه اندازی کند جنگ ملت شریف افغانستان با ایران نیست بلکه جنگ دولت مزدور افغانستان با ایران است و در این جنگ این احتمال قوی وجود دارد که اکثر مردم افغانستان بر علیه دولت افغانستان و آمریکا قیام کنند نه بر علیه ایران. از این جا است که مردم افغانستان در معرض هلاکت و نابودی قرار داده می شود. آمریکا دلش به مردم افغانستان نمی سوزد بلکه به دنبال فتنه انگیزی است که ملتهل مسلمان را به جان هم بیاندازند و آنان را با دست خود شان از بیت ببرند. چنانکه داعش هم برای نابودی مسلمانان از سوی آمریکا و اسرائیل و وهابیت ساخته و پرداخته شده است.آمریکا و اسرائیل از هر وسیله ای برای تضعیف ملتهای مسلمان استفاده می کنند. از زامانی که وهابیت در کشورهای اسلامی نفوذ کرده خواری و بیچارگی مسلمانان را با خود آورده است.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است