افغانستان بی رقیب در ناامنی و تروریسم پذیری
تروریستان فرانسوی، الجزایزی تاجیکستانی، ازبکستانی و چچنی گروه داعش که پیش از این در سوریه می‌جنگیدند با شاخه این گروه در افغانستان یکجا شده اند 
تاریخ انتشار:   ۲۰:۲۵    ۱۳۹۷/۱/۹ کد خبر: 149144 منبع: پرینت

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper)، اگرچه پیش از این بارها و به طرق مختلف درخصوص جابجایی تروریست ها یا به عبارت بهتر مخالفان مسلح غیر افغانستانی و بیگانه و مهاجر در نقاط مرکزی و شمالی کشور تذکر و اخطار داده بودیم اما بی توجهی یا سرسپردگی حکومت مرکزی کار را به آنجا رساند که...

که آژانس های خبری غربی از جمله EFP فرانسه نیز بدین موضوع مهم و حیاتی پرداختند که همزمان با امنیت و ثبات نسبی دیگر کشورهای منطقه از جمله عراق و سوریه، تروریستان بین المللی و افراط گرایان بنیادی داخل افغانستان روز بروز و بیش از پیش جابجا می شوند و تحرک دارند.

رسانه های خبری فرانسه چنین گزارش داده اند که: تروریستان فرانسوی و الجزایزی گروه داعش با شاخه این گروه در افغانستان یکجا شده اند. همچنین تروریستان وابسته به داعش شامل اتباع کشورهای تاجیکستان، ازبکستان و چچن که پیش از این در سوریه می‌جنگیدند در ماه نوامبر سال 2017 به افغانستان آمده اند.

نکته ی قابل تاسف و تامل دیگر این گزارش این است که بخش قابل توجهی از استخدام ها و به عوضیت گرفتن های داعش و دیگر مخالفان مسلح افغانستان را زنان و کودکان تشکیل می دهند که می بایست حکومت و ارگان های ذی ربط با تمام قوا و بلافاصله به آن رسیدگی کنند.

این درحالی است که بلاتکلیفی، بی تفاوتی، بی اعتنایی و انفعال محض حکومت را می توان ناشی از سرسپردگی آن به عوامل پشت پرده ی داعش نسبت داد یا حتی اینکه تحرکات و جابجایی های مخالفان مسلح مهاجر از ولایات مرزی به ولایات مرکزی و شمالی با اطلاع قبلی و حتی رضایت و میل باطنی ارگ بوده است!

از این رو می توان به جرات مدعی شد ولایات شمالی درگیر جنگ خاموش با تروریست های مهاجر و غیر افغانستانی هستند که نه تنها حمایت و مقابله ی نیروهای امنیتی حکومتی را با خود ندارند بلکه حتی در سکوت خبری و غفلت نهادهای ذی ربط ادامه یافته است.

داغ بودن این مساله برای امنیت منطقه از یکسو و نیز انفعال و اهمال کاری حکومت نسبت به گزارش های داخلی از سوی دیگر، سبب شدند تا پای گزارشگران EFP فرانسه به ولایات رسما درحال تصرف و اشغال شده از جمله جوزجان و ولایات همجوار آن باز شود.

با این تفاسیر باید منتظر ماند و دید حکومت برای بی توجهی و تداوم اهمال کاری خود نسبت به وضعیت بحرانی ولایات مرکزی و شمالی چه توجیهی به کار خواهد بست؟

کد (8)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
تروریسم
افغانستان
نظرات بینندگان:

>>>   دولت خائن تنها به پاکسازی قومیتی خواهد زد و مردم رو به دست قصاب صفتان (مانند گلبدین چتلیار و...) خواهد سپرد

>>>   خیر است انشالله

>>>   دونالد ترامپ در بیانیه اخیرش گفت که ما داعش را از سوریه خارج و به جهنم فرستادیم.
وزارت خارجه افغانستان اعتراض نامه خود را به سفیر امریکا در کابل فرستاده است که چرا رییس جمهور امریکا کشور ما را جهنم مینامد؟

>>>   افغانستان میدان رقابت قدرت های جهانی و فارسی زبان و پشتون ها میباشد .
زره


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است