افزایش سربازان خارجی جنگ را بیشتر می کند
با حضورهزاران سرباز خارجی با تمام سلاح و تجهیزات، بجای اینکه تروریزم از افغانستان ریشه کن شود، امروز هفتاد و پنج درصد خاک افغانستان در آتش جنگ می سوزد 
تاریخ انتشار:   ۰۵:۴۴    ۱۳۹۷/۱/۱۱ کد خبر: 149159 منبع: پرینت

هزار سرباز تازه نفس آمریکایی وارد افغانستان شدند. آمریکا و جنرال های آمریکایی از افزودن سربازان خود در افغانستان خبر دادند. آنها معقتدند که با افزودن سربازان خود به نیروهای امنیتی افغانستان کمک می کنند و نیروهای امنیتی افغانستان بدون کمک آنها نمی توانند از عهده جنگ افغانستان برآیند. آیا افزودن سی سرباز تازه نفس آمریکایی که تازه به افغانستان آورده شده اند تاثیری بر بهبود جنگ افغانستان خواهد داشت؟

به گزارش شبکه اطلاع رساني افغانستان(afghanpaper)، زلمی وردک، آگاه نظامی در برنامه «پس از خبر» گفت: تاریخ ثابت کرده است که حضور نیروهای خارجی، هیچ تاثیری در کم کردن جنگ و آوردن صلح افغانستان ندارد. ما در اینجا پنجاه هزار سرباز خارجی با تمام سلاح و تجهیزات داشتیم، اما به جای اینکه تروریزم از اینجا ریشه کن شود، امروز هفتاد و پنج درصد خاک افغانستان در آتش جنگ می سوزد. دلیل و علت آن چیست؟

وی، وجود سربازان خارجی را در افغانستان بی تاثیر می داند و می گوید: در واقع افغانستان هر لحظه به دنبال کشوری می دود، در واقع خود را فریب می دهد. حکومت افغانستان، ملت افغانستان، خونخواران افغانستان، زورمندان افغانستان، مافیای افغانستان، همه درصدد همین هستند که ملت را فریب دهند. تا زمانی که ما یک ملت واقعی، نداشته باشیم و به ملیت ها تقسیم باشیم، اگر تمام سربازهای خارجی جهان را هم بیاوریم اوضاع این مملکت درست نمی شود.

وردک، دلیل فرستادن نیروهای خارجی را چنین ذکر می کند: خارجی ها می گویند ما سربازان خود را برای این به افغانستان می آوریم که حکومتی درست در افغانستان وجود ندارد و اگر ما در کنار سربازان افغانستان نباشیم، در جنگ ناکام می شود و اوضاع بدتر می شود. در حالیکه اینگونه نیست و ما در تاریخ ثابت کرده ایم که قوی ترین کشورهای جهان را شکست داده ایم. آنها تا به دندان مسلح بوده اند و ما با دست های خالی آنها را شکست داده ایم. اما در آن زمان ما متحد بودیم. حالا نه اتحاد داریم و نه انگیزه داریم. ما اتحاد و وحدت داشتیم.امروز نه ما وحدت و نه انگیزه نداریم، هیچ چیز نداریم. نه گور داریم و نه کفن داریم. هر کسی به دنبال منافع شخصی خود است. هر کسی به دنبال نگاه داشتن قدرت خود است. در حال حاضر حاکمیت ها در میان خود، اختلاف ها دارند. آنها تاکی به دنبال چوکی و مقام و پول هستند؟ این ملت همف ملتی است که پنج هزار سال در آتش می سوزند، کسی غم آنها را نمی خورد. در اینجا قانون نیست، وحشت است، جنگل است که کار کشور را به پیش می برد.

این آگاه نظامی، در خصوص جنگ افغانستان می گوید: این جنگ جنگ افغانی نیست. جنگ اقتصاد و توسعه قدرت است. جنگ اقتصاد منطقه و فرامنطقه و قدرت ها هستند. این جنگ خود افغان ها نیست. این جنگی است که بر سر قدرت است و دیگران در بین ما انداخته است و قدرت خود را با ما آزمایش می کنند. در واقع ما ابزارهایی در دستان آمریکا، روس، چین و دیگر کشورها هستیم.

وی، در خصوص راه حل پایان جنگ افغانستان بیان داشت: گزینه نظامی در افغانستان راه حل نمی باشد. ما تا کی باید در اینجا جنگ داشته باشیم؟ تاکی ما خون دهیم؟ تا کی ما باید قربانی بدهیم؟ جنگ تا به کی؟ جنگ نابودی می آورد؟ جنگ ویرانی را می آورد. ما ابزار و چوب سوخت هستیم. چوب سوخت ارزان هستیم و هر کسی از ما استفاده می کند. اگر رهبران ما واقعا رهبر باشند، باید به این مسایل فکر کنند و اجازه دهند که ما ابزار باشیم اما متاسفانه خانه از پای بست ویران است. جنگ افغانستان فقط با اتحاد مردم آن می تواند تمام شود. راه دوم این است که قدرت ها به تفاهم برسند و دست از اینجا بردارند. اما گزینه دوم هیچگاه عملی نخواهد شد.

کد (30)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
سرزازان آمریکایی
وردک
نظرات بینندگان:

>>>   در افغانستان تنها گذينه نظامي موفق خواهد بود تا صلح عايد آيد.
يك مبارزه جدي عليه همه تروريستان داخلي دولتي و طالبي و داعشي ميتواند صلح دوامدار را تأمين كند. به عراق بنگريد و بياموزيد كه چگونه آرام شده است. اين كار يك اراده قوي ميخواهد و با مديريت ضعيف و متقلب دولت ممكن نيست.

>>>   دقیق افزایش سربازان باعث نا امنی کشور میگردد .
زره

>>>   اقای زلمی وردک چرا در زمان اشغال روس ها در کشور ما که خودت جز از افسران عالی رتبه نظامی بودی چنین حرف ها را نمیزدید که امروز در حالیکه امریکا نظامیان خود را با مشوره دهی و کمک بهنظامیان ما میارد تا در دفاعحملات دشمنان سوگند خورده غلامان اجیر شده پاکستان که در جمع طالبان ترورست نظامیان پاکستان وملیشای پاکستان موجود است خودت از امدن نظامیان امریکا انهم جهت مشورت دهی نظامیان ما در صحنه چنگ دست پاچه و سراسیمه دهن بازی کرده میگوید که امدن بیشتر نظامیان از امریکابکشور ما جنگ را شدت میبخشد وقتیکه امریکا نظامیان خود را در کشور به پیمانه وسیع کاهش داد ایا غلامان پاکستان و نظامیان پاکستان کدام چیزی از تحرکات نظامی شان کاسته بودند بلکه با بیرون شدننظامیان امریکا از کشور ما پاکستان با ترورستان شانبنام طالبان جنگ شانرا بخاطر خاک ما بیشتر از پیش کردند.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است