چرا رهبران ما تسلیم استعمار شدند؟
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۳۹    ۱۳۹۷/۱/۱۱ کد خبر: 149186 منبع: پرینت

گروهی از جوانان هندی به سربازان انگلیسی در هرجا حمله می کردند. روزی به دستیار فرمانده انگلیس در شهر حمله و وی را لت و کوب کردند. دستیار پیش فرمانده رفت و داستان را توصیح داد.

فرمانده گفت: فعلا بگذار بروند.
دستیارش عصبانی شد و گفت: من را در شهر پیش همه زده اند آنوقت می گویی بگذار بروند؟!
فرمانده گفت: دستور را اجرا کن.

مدتی بعد فرمانده جوانان را دعوت کرد و دفاتر تاکسی رانی شهر، اتوبوسرانی داخل شهری و برون شهری را به آنها واگذار کرد. دستیارش از فرمانده انتقاد شدید کرد... سال ها گذشت و جوانان آن روزگار قدیم امروز به ثروت هنگفت دست یافته و کارمندان زیادی را استخدام کرده بودند... فرمانده انگلیسی به دستیارش گفت: روز انتقام فرا رسیده است به دفاتر آنها برو و لت و کوب شان کن.

دستیارش رفت و همه آن جوانان را در پیش کارمندان شان لت و کوب کرد ولی هیچ یک از آنها حتی اعتراض نکردند که چرا می زندشان! وقتی پيش فرمانده برگشت فرمانده چنين گفت:
آن روز آنها چيزی از مال دنيا نداشتند که ترس داشته باشند آن را از دست بدهند صادقانه براي آزادی كشورشان می رزميدند و به سربازان ما هرجا حمله می كردند حالا همه چيز دارند و می ترسند آنها را از دست بدهند...

اين داستان كاملا در مورد رهبران ما بعد سقوط طالبان صدق می كند. غربی ها به آنها مقداری ثروت و امكانات رفاهی بخشيده اند؛ ديگر گوش به فرمان ارباب هستند زیرا می ترسند شركت ها و قصرها را از دست بدهند و اين فرماندهان مبارز كمرشكن استعمار ديروز چرا در برابر استعمار امروز سر تسليم فرو كرده اند؟

علت همان ساختمان های مجلل و ثروتی است که به آنها بخشيده اند ديگر مي ترسند آن مال و ثروت را از دست بدهند! تسليم خواست های شخصي شده اند و همه چيز را در برابر ناچيز تسليم كردند!

گل امیری


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
امیری
رهبران
استعمار
قدرت
ثروت
نظرات بینندگان:

>>>   گل امیری خوب شد که خودت هم بلاخره به عقل آمدی و بار دیگر به توصیف از افرادی مانند عطا نور قلم نزنی.

>>>   گل جان رهبران شما نه در آن زمان و نه در این زمان رهبر بودند ، رهبران شما چهارتا بسماچی بود که در هر زمان فقط آماده دزدی و غارت و خودفروشی بودند اگر شما قبول ندارید لطف کنید و به پروتوکل های آمر تان مراجعه کنید .

>>>   بسیار حکایت آموزنده بود، ولی در طرف مقابل آنها، گروه طالبان قرار دارند که سربازان شان هیچ مال وثروتی ندارند تا ازدست بدهند.

>>>   عجب!!!؟؟؟ هنوز هم کلمه رهبر را استفاده میکنید؟؟؟ اینها از بطن تولد نوکر شرق یا غرب بوده اند. و از بد بدتر اش توبه که حالا تن به نوکری پاکستان، ایران و عرب های بربر هم داده اند درحالی که اینها خود چشم به دنبال ابر قدرت ها اند. یعنی ما حالا نوکر نوکر هستیم.
آزاده

>>>   رهبران شما از قبل خودشان نماینده های دستگاه های استعماری بودند. کدام گپ نو نیست. اطفال قرن حاضر هم این را میدانند که در یک کشور کدام طبقه کدام گروه و کدام تشکیل برای کی ها کار میکنند و مردم را به کدام پیمانه فریب میدهند. بهتر است مضامین را نوشته کنید که یک چیزی جدید باشد.
وسلام

>>>   طالبان یا اشرار ضرورت بهد مافل ندارند آی اسآی همه مصارف شانرا میدهد ، ملیون ها دالر پول چرس وتریاک به جیب طالب میرود بر ای کسب پول اختطاف و گروگانگیری میکنند

>>>   گل گفتی جناب پل امیری !


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است