روسیه بکارگیری زور در غزه را محکوم کرد
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۱۲    ۱۳۹۷/۱/۱۲ کد خبر: 149217 منبع: پرینت

وزارت خارجه روسیه علاوه بر اینکه از اسراییل و فلسطین خواست تا از تشدید وضعیت در نوار غزه خودداری کنند، بکارگیری زور علیه غیرنظامیان را محکوم کرد.

وزارت خارجه روسیه در بیانیه ای نسبت یه اتفاقات در نوار غزه واکنش نشان داد و اعلام کرد: از اسراییل و فلسطین می خواهیم تا از اقداماتی که ممکن است، باعث تشدید وضعیت شود، خودداری کنند.

فلسطینیان از سال 1976 تاکنون روز 30 مارس (روز جمعه) را به عنوان روز زمین فلسطینی نامگذاری کرده اند و آن را گرامی می دارند.

در راهپیمایی 'بازگشت بزرگ' در نوار غزه که دیروز به مناسب سالگرد 'روز زمین' برگزار و با حمله نظامیان اسراییل به خاک و خون کشیده شد، 16 فلسطینی به کشته رسیدند و شمار زیادی از تظاهر کنندگان زخمی شدند.

ارتش اسراییل نیز اعتراف کرد که نیروهایش علیه کسانی که به زعم آنان قصد تخریب دیوار امنیتی مرزی را داشتند، از گلوله های واقعی استفاده کرده است.

منابع پزشکی نوار غزه نیز اعلام کردند که نیروهای اسراییل در آیین روز زمین علیه تظاهر کنندگان از گلوله های واقعی، گاز اشک آور و گلوله های پلاستیکی استفاده کرده اند.

محمود عباس در سخنانی که (جمعه شب) از تلویزیون رسمی فلسطین پخش شد، مقام های رژیم اشغالگر اسراییل را مسوول کشته و مجروح شدن فلسطینیان خواند.

دولت فلسطین نیز تمامی نهادها، مدارس و دانشگاه های فلسطینی را با توجه به تصمیم محمود عباس رییس تشکیلات خودگردان فلسطین در اعلام عزامی ملی برای گرامیداشت قربانیان تظاهرات روز زمین تعطیل اعلام کرد.

کد(6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
روسیه
غزه
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است