تلاش در لفافه ابراهیمی برای عدم استیضاح استانکزی
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۰۲    ۱۳۹۷/۱/۱۴ کد خبر: 149247 منبع: پرینت

احتمال می رود رییس مجلس نمایندگان درخواست استیضاح رییس امنیت ملی را به استجواب تبدیل کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper)، عبدالرووف ابراهیمی رییس مجلس نمایندگان در نشست روز دوشنبه 13 حمل 97 مجلس نمایندگان در واکنش به جنجالی شدن غیبت رییس امنیت ملی در نشست استجوابیه مجلس و تلاش شماری از نمایندگان برای استیضاح وی گفت: نمایندگانی که پرسش دارند، می‌توانند آن را با هیات اداری شریک کنند تا وقتی که رییس عمومی امنیت ملی به کمیسیون امور داخلی مجلس حاضر شد به پرسش‌ها پاسخ دهد.

بگفته ابراهیمی، استیضاح وزیران جزو صلاحیت‌های قانونی مجلس است و نمایندگان نباید یکی به طرفداری از حکومت و دیگری در مخالفت با حکومت قرار گیرند.

وی افزوده است که استانکزی با حضور در کمیسیون امنیت داخلی مجلس گفته که حاضر است در مورد نگرانی‌های امنیتی به نمایندگان پاسخ‌بگوید و قرار است در نشست روز شنبه هفته آینده به مجلس دعوت شود.

گفتنی است که شماری از نمایندگان با جمع آوری امضا خواهان استیضاح رییس امنیت ملی شده اند اما اینکار واکنش شماری دیگر از نمایندگان را برانگیخته است.

اقبال صافی رییس کمیسیون امنیت داخلی مجلس در اینباره در این نشست مجلس گفته است که برخی نمایندگان با سو استفاده از صلاحیت‌هایشان می‌خواهند استانکزی را به نفع استخبارات خارجی استیضاح کنند.

برانگیخته شدن شماری از نمایندگان از بحث استیضاح استانکزی در حالی است که اگر وی بتواند نمایندگان را درخصوص اوضاع کشور و فعالیت هایش قناعت بدهد، نمایندگان دوباره به او رای اعتماد خواهند داد.

کد (26)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
مجلس
استانکزی
نظرات بینندگان:

>>>   این چورلمان (طویله) غیر مشروع است

>>>   اقای ابراهمی ریس مجلس خبره گان شناختی که از معصوم استانکزی روباه مکار دارد میداند که اگر موضوع تنها به سوال و جواب وکلا باشد مارموسک به اسانی خودرا با چند دروغ پراگنی و عوام فریبانه قناعت وکلا را فراهم میسازد معصوم استانکزی یکی از تربیه شده های کاجی بی شوروی سابق و شاگرد حفیظ الله لعین (امین) است ضرورت به این نیست که درمورد اقبال صافی از طرفداران خوشه چین ارگ چیزی گفته شود چون همه مردم عملکرد خاینانه انرا که بر ضد مردم و بنفع ارگ نشینان است بچشم و سر و کوش باز میبینند و میشنوند .


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است