قانون حمایت از کودکان تصویب نشد
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۰۹    ۱۳۹۷/۱/۲۳ کد خبر: 149723 منبع: پرینت

قانون حمایت از کودکان در مجلس نمایندگان به تصویب نرسید.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper)، اعضای مجلس نمایندگان روز چهارشنبه 22 حمل 97 برای چندمین درباره طرح قانون حمایت از کودکان بحث کردند و اختلاف نظرها درباره ماده سوم این قانون و تعریف سن کودک بالا گرفت.

تمامی قوانین کشور سن کودک را زیر 18 سال گفته اند اما شماری از اعضای این مجلس این سن را برای تصویب قانون حمایت از کودکان قبول ندارند.

این قانون 6 ماه است که در مجلس بحث بر انگیز و اختلاف نظرها درباره آن زیاد است اما در این نشست مجلس نیز بدلیل اختلاف نظرها و نیز تکمیل نبودن نصاب مجلس تصویب نشد و آجندا به روز دیگر موکول شد.

کد (26)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
مجلس
قانون حمایت از کودکان
نظرات بینندگان:

>>>   اما اگر موضوع بلندبردن معاش وکلا مطرح باشد، در ظرف دو روز تصویب می شود. خائینین ملت!

>>>   در تمام دنیا زیر سن هژده سال کودک است و دولت حق ندارد که مخالف قوانین بین المللی و کنوانسیون ها و قوانین ملل متحد عمل کند. در غیر آنصورت مورد تعزیرات مدنی ملل متحد قرار میگیرد.
شما نمیتوانید که طفل ده ساله و یا دوازده ساله را خاص به خاطر آن که سینه کشیده است و قاعده ماهانه پیدا کرده است، به شوهر بدهید.
زیرا میال بلوغ جسمی تا بلوغ فکری خیلی تفاوت است. یک طفل تا زمانی که به سن هژده سالگی نرسد، بلوغ فکری بدست نمی آورد.
حتی بعضی ها نیز در سن های بزرگتر بلوغ فکری بدست می آورند.
حد متوسط سن ازدواج در کشور های اروپایی میان مردان و زنان، سنین بین سی تا سی و پنج سال است.

>>>   مقصد اصلی بچه بازهای مجلس اینست که رقصاندن پسران کمتر از 18 ساله برای باشندگان طویله مشکل ایجاد نکند!!!!

>>>   در قانون طب کشور های دگر وقایه را بهتر از تداوی تعریف نموده اما در افغانستان برای تداوی آمادگی گرفته میشود این خود نشان میدهد که تصمیم برای وقایه وجود ندارد و این ها هم نمیخواهند که وقایه کنند. این پدیده شوم از کجا آمد ؟ برای اولین بار در کدام ولسوالی کشت شد؟ کیها این مواد را جمع آوری کرد ؟ و کیها فروخت ؟ و کیها خرید ؟ اولین وزیر مبارزه علیه مواد ومخدر در افغانستان که بود ؟ چه دست آورد دارد ؟ فرزند کیها به این پدیده کشنده دچار گردیده ؟ و کیها با این پدیده مرگبار دست و پنجه نرم میکند ؟ فعلا کیها مواد آماده میکنند ؟و پول این مواد به کجا و توسط کیها به مصرف میرسد ؟ بالاخره از که باید پرسیده شود ؟ فعلا در کجا این مواد کشت میشود؟ بیاید از همین مردم و از همین زمین داران بپرسیم که در کدام حدیث و در کدام قرآن کشت و حاصل این زرع نجس را اجازه داده و به کدام حق خود را مسلمان قلمداد میکنند اولین سوال را از کرزی میپرسیم که برادرت احمد ولی کرزی و دگرش محمود کرزی چه سروکار با مواد مخدر دارد ؟ کرزی مجبور است که جواب دهد باید روزانه هر انسان واقعی یک سوال دراین مورد از کرزی داشته باشد این سوال باید تا وقتی ادامه داشته باشد که کرزی مجبورا به یک کنفرانس بیاید و تمام جنایت خانواده اش را که درحق مردم افغانستان کرده جواب بگوید. همین سوال را از وزیر مبارزه علیه مواد مخدر میکنیم که وظیفه اش چه بوده چه کرده؟ به جوانان که در این پدیده خونبار دچارگردیده جواب بگوید بعد از جنرال باز مخمد احمدی معین مبارزه با مواد مخدر میپرسیم که بزرگ ترین قاچاقبر و فروشنده مواد مخدر افغانستان را به کدام حق از زندان پل چرخی به قندهار انتقال داده و بعد از گرفتن ده ملیون دالربه پاکستان فرستادی ؟ و امروز دست به دامن عطا محمد نور انداخته ای تا از حساب دادن در امان باشی. اگر این مبارزه را از همین دقیقه آغاز نکنیم برای یک ساعت بعد دیر خواهد بود؟ از مردم هلمند بپرسید که برای این جوانان و خانوداده های شان چه جواب دارد ؟چرا مردم هلمند به این اندازه بی عزت شده اند که تاریخ افغانستان را در جهان روسیاه کرده است کشت تریاک در هلمند با خون فرزندان افغانستان آبیاری میگردد ؟ از نمایندگان هلمند بپرسیم که در پارلما ن چه میکنند ؟ از کشت ؛قاچاق مواد مخدر حمایت میکنند ؟ یا بر علیه این پدیده مهلک و ننگبار مبارزه میکند ؟ اگر مبارزه میکند تا بحال چرا زمین های هلمند از این مزرعه شرم آور پاک نگردیده ؟ اگر حمایت میکند پس چرا در پارلمان رسمی به کشیدن این دود حرام شهوت ران آغاز نمیکنند تا دگر جوانان هم نیرو گرفته و با جرآت از زیر پول بر آمده و در پار لمان اشتراک کنند ؟ و دگر احساس حقارت نداشته باشند. در اخیر پیام به وزیر مبارزه علیه مواد مخدر میگویم یا استعفا کن یا تمام موضوعات را دریک کنفرانس مطبوعاتی برای مردم افغانستان بیان کو که چرا امادگی برای وقایه این پدیده مرگبار را نداری ؟ یا باید خودت با تمام خانواده ات به اغوش گرم این پدیده را پذیرفته و امادگی بگیری تا از حالت فرزندان این سرزمین با خبر شوید مردم دست به کار شوید ورنه تباه خواهید شد.
از کابل


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است