انتقادها در آلمان از حمله موشکی به سوریه
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۱۵    ۱۳۹۷/۱/۲۷ کد خبر: 149864 منبع: پرینت

در حالی که دولت آلمان از حمله موشکی آمریکا، فرانسه و انگلیس به سوریه حمایت کرد، احزاب مخالف دولت در آلمان به شدت از آن انتقاد کردند.

به گزارش هفته نامه "اشپیگل"، مقامات و احزاب مختلف آلمانی واکنش های بعضا متفاوتی را به حمله موشکی آمریکا و متحدانش به سوریه داشتند.

آمریکا، انگلیس و فرانسه روز شنبه حمله های موشکی گسترده‌ای به تاسیسات دولتی سوریه که به عقیده آنها برای تولید تسلیحات شیمیایی از آنها استفاده شده را انجام دادند. طی حدود دو ساعت در ساعات اولیه بامداد صبح شنبه، بیش از 100 موشک به سمت خاک سوریه شلیک شد که بخش اعظم آنها توسط سامانه پدافند ضدهوایی سوریه، دفع شدند.

به گفته "هایکو ماس"، وزیر خارجه آلمان، برلین می خواهد برای آغاز مجدد و قدرتمندانه مذاکرات متوقف شده درباره اختلافات در سوریه تبلیغ کند. وی بر این عقیده است که تنها یک راه حل سیاسی صلح مداوم در این کشور را به همراه می آورد.

وزیر خارجه آلمان با این اظهارات خود به حمله موشکی آمریکا، انگلیس و فرانسه به سوریه واکنش نشان داده و تاکید کرد که دولت آلمان از همه ابزار دیپلماسی استفاده می کند تا مذاکرات متوقف شده صلح در سوریه را دوباره در پیش گیرد. آلمان برای این منظور همچنین از کانال های مذاکره با روسیه نیز استفاده می کند.

ماس همچنین تاکید کرد که آلمان می خواهد همراه با فرانسه برای خلق یک تشکل بین المللی از کشورهای بانفوذ که می توانند روند سیاسی در سوریه را در پیش گیرند تلاش کند.

وی در این راستا درخواست کرد که سلاح ها در سوریه خاموش شوند تا کمک های انسان دوستانه امکان پذیر شود. بعد از آن یک دولت موقت، یک اصلاح قانون اساسی و انتخابات ضروری است. بخصوص باید روند نابودی تسلیحات شیمیایی در سوریه توسط سازمان ملل نظارت شود.

صدر اعظم آلمان هم پیش از وزیر خارجه خود از حمله نظامی در سوریه دفاع کرده و حمایت خود از آن را اعلام و آن را اقدامی ضروری و مناسب نامید.

با وجود حمایت های دولت آلمان از حمله موشکی آمریکا، فرانسه و انگلیس به سوریه، اپوزیسیون آلمان شدیدا این حمله را مورد انتقاد قرار دادند.

رییس حزب افراطی "جایگزینی برای آلمان"، با اشاره به حمایت مرکل از این حمله نظامی با وجودی که قبلا مشارکت برلین در این اقدام نظامی را رد کرده بود، انتقاد شدیدی به این موضع مردد وی وارد کرد.

حزب لیبرال دمکرات آلمان هم درباره تبدیل شدن درگیری های سوریه به جنگی بین المللی ابراز نگرانی کرد.

حزب چپ آلمان هم انتقاد شدیدی به آنگلا مرکل وارد کرد مبنی بر اینکه به جای درخواست یک راه حل صلح از تشدید نظامی گری ها از طرف آمریکا، فرانسه و انگلیس حمایت می کند.

رییس سبزهای آلمان هم تشدید نظامی گری در سوریه را اقدامی غلط دانسته و خواستار یک ابتکار عمل از طرف اتحادیه اروپا برای پیشبرد راهکار دیپلماسی شد.

"سارا واگن کنشت"، رییس فراکسیون چپ ها در پارلمان آلمان هم این حمله موشکی را نقض قوانین بین المللی دانسته و از دولت آلمان خواست آشکارا موضع رد خود نسبت به این مساله را نشان دهد.

کد(6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
آلمان
سوریه
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است