آلمان میلیون‌ها یورو صرف تبلیغات در فیسبوک می‌کن
 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۵۳    ۱۳۹۷/۱/۲۸ کد خبر: 149933 منبع: پرینت

دولت آلمان طی ۴ سال نزدیک به ۴ میلیون یورو برای تبلیغات در فیسبوک هزینه کرده است. بیشترین مبلغ را وزارت دفاع این کشور پرداخته است. سایر وزارتخانه‌ های آلمان به‌طور مستقیم حساب فیسبوکی ندارند.

اوتو فریکه، نماینده حزب لیبرال‌های آزاد در پارلمان آلمان از دولت این کشور خواسته بود، مخارج تبلیغات خود در شبکه اجتماعی فیسبوک را اعلام کند. دولت نیز به‌سرعت پاسخ داد که در این راستا از سال ۲۰۱۳ تا سپتامبر ۲۰۱۷ به‌طور غیرمستقیم نزدیک به ۴ میلیون یورو هزینه شده است.

سهم وزارت دفاع با ۳ میلیون و ۳۴۰ هزار یورو بیش از سایر ارگان‌های دولت بوده است. بخشی از این هزینه‌ها برای تبلیغ فیلم‌هایی بوده که با هدف جذب جوانان به ارتش ساخته شده‌اند.

دولت جدید نیز که از همان احزاب دولت ایتلافی قبلی، یعنی اتحادیه احزاب مسیحی و سوسیال دموکرات‌ تشکیل شده، از آغاز کار خود در ژانویه ۲۰۱۸ تا ۲۶ مارس برای تبلیغات ۲۲۳ هزار یورو به حساب غول دنیای دیجیتال واریز کرده است.

بر اساس داده‌های وبسایت "اشتاتیستا"، درآمد فیس‌بوک از راه تبلیغات در سال ۲۰۱۷ نزدیک به ۴۰ میلیارد دلار بوده که نسبت به سال ۲۰۱۰ (حدود ۲ میلیارد دالر) ۲۰ برابر شده است.

کد (6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
آلمان
فیس بوک
نظرات بینندگان:

>>>   تبلیغات در وب سایت ها کدام کار خلاف قانون نیست و همه ادارات دولتی و شرکت های دولتی و خصوصی،بخاطر پیشرفت در کارهایشان از آنها استفاده میکنند.
اما چیزی که به اعتبار فیس بوک صدمه زده است.عبارت از فروش و یا حک داده های شخصی کاربران فیس بوک توسط یک شرکت شخصی در لندن است که حتی ازین داده ها در انتخابات ریاست جمهوری امریکا نیز بطور غیر قانونی استفاده شده است.
از همین جهت مارک زوکر برگ(سوکربرگ)،رییس شرکت فیس بوک را در پارلمان امریکا خواستند و از او درین باره تحقیقات کردند.
یکی از سناتوران از او پرسید:
دیشب در کدام هوتل بودی؟
گفت:موضوع شخصی من است.
دیروز با کی تیلفون کردی؟
گفت :موضوع شخصی من است.
سناتور در مقابل اش گفت: در صورتی که توچیز های شخصی خویش را با ما در میان نمیگذاری،چطور داده های هشتاد میلیون کاربر را که مسایل شخصی آنها است،با دیگر شرکت ها در میان گذاشتی؟
او ار حک شدن و دزدی شدن داده های مشترکان فیس بوک معذرت خواست.
اما این معذرت وی،نمیتواند ضرری را که به مشترکین فیس بوک وارد شده است،جبران کند.
اگر قرار میبود که فیس بوک یک شرکت کدام کشور دیگر،غیر از امریکا میبود،عاجل هشتاد میلیون امریکایی به دولت امریکا مراجعه میکرد که غرامت ما را از شرکت فیس بوک بگیر.
دولت امریکا نیز ملیارد ها دالر از شرکت فیس بوک غرامت میگرفت،مثلی که از شرکت فولکس واگون آلمانی،بخاطر مسایل محیط زیستی،ده ها ملیارد دلار عرامت گرفتند.
اما چون شرکت فیس بوک یک شرکت امریکایی است،تا بحال هیچ کس دعوی غرامت ازین شرکت نکرده است.
ببینیم که آیا در آینده کسی درخواست غرامت خواهد کرد و یا نه؟


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است