درفشانی های بی وقت محمد یونس قانونی...
 
تاریخ انتشار:   ۱۳:۴۷    ۱۳۹۷/۲/۱ کد خبر: 150133 منبع: پرینت

آقای قانونی با اینکه مرحوم استاد برهان الدین ربانی؛ مرحوم احمد شاه مسعود و مارشال فهیم در قید حیات نیستند چنین می فرمایند: "كنفرانس بن دست آورد مقاومت است"، ولی علاوه می کند که امریکا جبهه متحد شمال را بدیل دولت بعدی بعد از سقوط طالبان نمی دانست.

جالب اینکه وی از یک طرف جلسه بن را محصول مقاومت جبهه شمال می داند و از طرفی هم خود را تحقیر شده و فرمانبردار دستور بیگانه ها حساب می کند.

گرچه همه به سخنان شیرین و جملات قالبی ایشان آشنا است، ولی آنچه برای اولین مراتبه ایشان بعد از 17 سال اعتراف می کند این است که جبهه مقاومت را عملآ بازیچه اشغالگران معرفی نمود که در حقیقت خود به این سند تجاوز و اشغالگری (بن...) مهر تایید گذاشت. تا باور داشته باشد که این سند ننگین در جمله دیکر معایدات خاک فروشی از شاه شجاع گرفته تا عبدالرحمن خان ثبت تاریخ خواهد گردید.

یادداشت: ملاقات ولادیمیر پوتین با برهان الدین ربانی؛ فهیم و عبدالله در شهر دوشنبه به تاریخ 22 اکتوبر 2001 ساعت نزدیک سه بجه شب قریب یکماه بعد از شهادت احمد شاه مسعود حکایت از چیز دیگری دارد، زیرا نظر به صحبت طرفین (پوتین و ربانی) که من سال های قبل یک قسمت آنرا ترجمه کرده بودم قطعآ با گلو پاره کردن آقای قانونی همخوانی ندارد و من نمی خواهم در مورد تماس اضافی بگیرم، بگذار دوستان و یاران مسعود؛ ربانی و فهیم که در آنزمان حضور داشتند و این جلسات را تعقیب می کردند در مورد اظهار نظر و موضعگیری نمایند.

بقول حافظ بزرگوار:
خوش بود گر محک تجربه آید به میان
تا سیه روی شود هر که در او غش باشد

عطا صفوی


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
قانونی
صفوی
نظرات بینندگان:

>>>   شما فکر میکنید حرفای این جنگ سالاران نزد کسی ارزش دارد ومردم اینان را تازه دیده اند؟؟؟

>>>   قانونی همیشه درپی منافع شخصی وموقف طلبی بوده وهست ازمنافع ملی ومنافع تباری خود فاصله گرفته بود درسیاست چیزی را نمیداند.صداقت ندارد همیشه فیب کار بوده هیچگاه منافع تبار خودرا ندانسته است.
بااحترام داکتر عبید.

>>>   صفوی!
جزای دزدیهای کابل،....فروشی ربانی(اردو فروشی به پاکستان) شمارا به سرنوشت ګرګین ګرفتار کرد!!!!!!!
هوتکی


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است