عربستان پرواز پهپاد‌ها را محدود کرد
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۳۲    ۱۳۹۷/۲/۳ کد خبر: 150215 منبع: پرینت

وزارت داخله عربستان سعودی در پی تیراندازی‌ های در نزدیکی کاخ پادشاهی ملک سلمان در ریاض پرواز پهپاد‌ها را محدود کرد.

یک روز پس از اینکه نیرو‌های امنیتی سعودی یک پهپاد را که در نزدیکی کاخ پادشاهی ملک سلمان در ریاض پرواز می‌کرد، سرنگون کردند وزارت داخله عربستان از علاقمندان به پهپاد‌ها خواست تا زمانیکه قوانین محدودیت پرواز پهپاد‌ها نهایی نشده برای فعالیت‌ های خود مجوز دریافت کنند.

یک مقام ارشد سعودی در مصاحبه با رویترز گفت: سرنگونی این پهپاد هیچ تلفاتی نداشت و ملک سلمان در آن زمان در کاخ حضور نداشت.

سخنگوی وزارت خارجه عربستان نیز اعلام کرد: قانون محدودیت پرواز پهپاد‌ها در مراحل اولیه است. وی از مردم خواست مجوز‌های ضروری پولیس برای استفاده از این پهپاد‌ها در مناطق مشخص را دریافت کنند.

گزارش‌ هایی درباره انفجار و تیراندازی در نزدیکی کاخ محل اقامت ملک سلمان، پادشاه سعودی در ریاض، پایتخت عربستان منتشر شد. چند منبع در شبکه اجتماعی توییتر تصاویر و فیلم‌ هایی از این تیراندازی‌ ها را منتشر و اعلام کردند این تیراندازی‌ ها، تلاش برای کودتا بوده‌ اند.

عربستان در سال گذشته تغییرات سیاسی زیادی را تجربه کرده است. «محمد بن سلمان» ولیعهد عربستان قصد دارد اصلاحاتی در اقتصاد و فرهنگ این کشور انجام دهد. محمد بن سلمان 32 ساله تابستان گذشته طی کودتای، پسرعموی بزرگش را برکنار کرد و خودش به عنوان ولیعهد به جای او نشست. سپس اعضای ارشد خانواده سلطنتی را به اتهام فساد زندانی کرد. محمد بن سلمان حتی روحانیون برجسته را نیز برای اینکه مخالفتشان را ابراز نکنند، بازداشت کرد.

کد(6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
عربستان
پهپاد‌ها
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است