رد صلاحیت استانکزی از نظر قانونی پذیرفتنی نیست
 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۴۷    ۱۳۹۷/۲/۵ کد خبر: 150323 منبع: پرینت

معصوم استانکزی رییس امنیت ملی که امروز چهارشنبه برای استیضاح به مجلس نمایندگان فراخوانده شده بود، با رای اکثریت نمایندگان سلب صلاحیت شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper)، بر بنیاد نصاب مجلس از میان 232 عضو مجلس باید 117 تن به استانکزی رای منفی می داد تا سلب صلاحیت می شد اما در نشست امروز فقط 66 عضو مجلس حضور داشتند.

وی با 44 رای رد و یک رای سفید و یک رای باطل و 19 رای تایید از جانب نمایندگان مجلس رد صلاحیت شد اما این رد صلاحیت از نظر قانونی پذیرفتنی نیست.

کد (4)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
استانکزی
مجلس
نظرات بینندگان:

>>>   بخاطرپذيرفتني نيست اول او اوغان است و دوم لوگري يعني شخص واجد شرايط اشرفك غني

>>>   هموطنان گرامی بیاید بیطرفانه قضاوت نمایم.آقای ستانکزی منحیث یک موی سفید،شخص تجربه دار در مجال های سیاسی قابل درک است، اما وضعیت فزیکی و صحی و عدم تجربه وی به موضوعات بغرنج امنیتی،و از طرف دیگر افغانستان در یک جنگ نااعلام شده با چندین جهت که تروریزم بین المللی آنرا حمایت میکند و کشورهای همسایه تا دندان مسلح و باداشتن بمبهای اتومی توسط مزدوران خود مردم را به قتل میرساند، چگونه همچو یک شخص توانایی پیشبرد امنیتی موضوعات افغانستان را خواهد داشت.مغز متفکر از امریکا و تجارب اکادمیک خود نه آموخته است که هر مهره در جای خود تناسب دارد و این مغز متفکر شخص مریض و مظلوم مانند استانکزی را به همچو سمت گذاشته است انهم از ولایت لوگر. بنده به استانکزی نیز تعجب میکنم که چطور و چگونه همچو مسولیت را که ضعف و ناتوانی مدیریتی آن منجربه قتل صدها انسان بیگناه در افغانستان میگردد، که گردیده است عهده دار شود.بنده کاملا تعجب میکنم که برادران پشتون ما در طول تاریخ همینگونه بالای این سرزمین مظلوم حکومت کرده اند ، یعنی این مردم هیچگونه منطق و فلسفه وجودی زندگی بشر و انسان را درک نمیکنند یعنی معیار اسلامی،انسانی،اخلاقی،وجدانی و غیره را فراموش کرده اند فقط و فقط به معیارهای قوم و زبان به بربادی و نابودی این ملت کمر بسته اند.
الله تعالی میفرمایند:(ان الله لایحب الظالمین).
باعرض حرمت
قادری از شارجه

>>>   این مملکت جای مردمان صادق وطندوست نیست استانکزی پاکترین انسان است تنها جرمش به نظر دزدان اینست که او از جمله فرزندان واقعی این کشور حزب دخموکراتیک است ،وکلای کمیشن کار ومفسد این گونه افراد را ضرورت ندارند
ممکن رئیس صاحب جمهور الی ختم دوره ریاست جمهوری اش استانکزی صاحب را بحیثسرپرست به دوام وظیفه فرمان دهند
ر

>>>   چرا و به چه دلیلی رد صلاحیت معصوم استانکزی قانونی نیست وقتیکه وکلای خاین به موکلان شان در جلسه حاضر نمیشوند و بکدام کار رسمی دولتی هم موظف نبودند عمدن و قصدن در جلسه استیضاح ان روبای مکار معامله گر شخص بیکاره حاضر نمیشوند و از پول های اوپراتیفی ریاست امنیت که مصرف این چنین پول ها نه سندی بکار دارد و نه کسی حق تفتیش انرا دارد به جیب های وکلای خاین واریز میگردد و انها در روز استیضاح حاضر نمیشوند این خیانت خود انها است ۲۳۲ تن از وکلا که این تعداد حاضر در روز استیضاح حاضر بودند اکثریت وکلا را تشکیل میدهد رای گیری انجام شده صد در صد از هر حیث قانونی و اصولی و خواست اکثریت از موکلین است اینکه تعدادی از وکلا خلاف نظر موکلین اش با جیب پری و معامله گری خود شان حاضر جلسه استیضاح عمدن و قصدن حاضر نشده اندیک خیانت بزرگ دیگر را مرتکب شده این عمل ننگین شان برای اکثریت مردم پذیرفتنی نیست .

>>>   ای کاش انسان ها بر مبنای دین ومذهب و نژاد و قوم قضاوت نشوند؟ ؟؟؟
ما قبل از اینکه مسلمان باشیم.
قبل از اینکه پشتون وهزاره وازبک وتاجیک باشیم،
انسان هستیم. .

>>>   گپ از كدام قانون ميزنيم ما و شما همين قانون جنگل كه در كشور حكم فرما است و از رئيس جمهور گرفته تا كوچكترين كارمند اين دولت از قانون حمايت نمي كند و قانون شكن هستند.
اگر نظر به قانون باشد بايد اين دولت از نو تأسيس شود بارحكومترجديد.
يما حيدري

>>>   این پارلمان بعد از هشت سال تا هنوز کار خود را یاد نگرفته است. اگر نصاب مجلس تکمیل نبوده اصلاً نباید رای گیری برگذار می شد.

>>>   مهمتر از ستانکزی شناخته شدن چهره وکلای دولت و کلای ملت بود
وکلای دولت به دستور غنی و ستانکزی در جلسه شرکت نکردند و چهره شان به ملت افشا شد و در انتخابات آینده مردم نباید به این معامله گران خاین رای بدهند.

>>>   بایددروازه معامله خانه یعنی پارلمان بسته شودواین بیت المال مردم مظلوم به این خاینها داده نشودواین وکلابجای این معاش وحقوق که بدون کارو فعالیت میگرند ....
ضمیر

>>>   گمش کو!! غنی و گلمرجان "گدودی ای" را درین مملکت آورده که "سگ صاحب خود را نمی یابد"


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است