جنگ تجاری چین و آمریکا به هند صدمه می زند
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۲۸    ۱۳۹۷/۲/۶ کد خبر: 150346 منبع: پرینت

جنگ تجاری که دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا علیه شماری از کشورهای جهان از جمله هند به راه انداخته است، این کشور را وادار کرد جهت جبران مازاد تجاری خود به ارزش 28 میلیارد دالر به واردات بیشتر نفت، پهپاد و هواپیما از آمریکا روی آورد.

به گزارش پایگاه خبری 'ورلد اویل' آمریکا، یک مقام هندی گفته است که کشورش می تواند تنها از طریق افزایش واردات نفت خود از آمریکا مازاد تجاری خود با این کشور را تا 4 میلیارد دالر کاهش دهد.

هند درمیان متحدان آمریکا قرار دارد که قصد دارند از طریق افزایش واردات کالاهای آمریکایی مازاد تجاری خود با این کشور را جبران کنند.

در اوایل ماه جاری آمریکا، هند را در میان کشورهایی قرار داد که از طریق سوء استفاده از نرخ معامله ارز قصد دارند صادرات خود را افزایش دهند.

هند و کوریای جنوبی تنها کشورهایی هستند که پس از آغاز به کار دولت ترامپ سعی کرده اند مازاد تجاری (خدمات و کالا) خود با آمریکا را کاهش دهند.

با توجه به آمار دولت آمریکا، مازاد تجاری هند با این کشور در سال 2016 به ارزش 30.8 میلیارد دالر بوده است که این مقدار در سال گذشته به 28 میلیارد دالر کاهش یافته است.

مقام های هندی معتقدند این مازاد تجاری پس از آغاز صادرات نفت آمریکا به جهان کاهش خواهد یافت. هند اولین محموله نفتی خود از آمریکا را در ماه آگوست سال 2017 وارد کرد.

ریک پری وزیر انرژی آمریکا گفت: خرید 37 میلیارد فوت مکعب گاز طبیعی هند از آمریکا در دو سال گذشته به کاهش مازاد تجاری این کشور با آمریکا کمک خواهد کرد.

جوشوا پی ملتزر تحلیلگر آمریکایی در موسسه بروکینگز در واشنگتن در اینباره به این پایگاه خبری گفت: اگر افزایش واردات هند از آمریکا در راستای منافع این کشور باشد، این یک اتفاق خوب است اما رویکرد ترامپ در مقابل تجارت غالبا منفی و معکوس است. این رویکرد کشورها را مجبور می کند تا به فکر کاهش کسری تجاری خود باشند.

وی افزود: هنوز برای نتیجه گیری در مورد تاثیر اقدامات ترامپ بر سازمان تجارت جهانی زود است اما هرچه ترامپ در کاخ سفید اقدامات محدود کننده بیشتری اتخاذ کند، کشورها به صورت فزاینده ای خود را در یک مسیر دایمی قرار خواهند داد.

در همین حال، اختلافات درخصوص تعرفه های تجاری باقی مانده است. هند خواهان لغو تعرفه های وضع شده از سوی آمریکا برای صادرات فولاد و آلومینیوم به این کشور است. هند هفته گذشته خواهان پیوستن به مذاکرات سازمان تجارت جهانی جهت حل اختلاف تجاری چین و آمریکا شد.

مقام های هندی اعلام کرده اند که اقدامات دونالد ترامپ، قوانین سازمان تجارت جهانی را نقض می کند.

هند قصد دارد در طول نشست سیاست تجاری هند و آمریکا که قرار است در ماه اکتبر در دهلی نو برگزار شود در خصوص دسترسی به بازار آمریکا، نگرانی ها در خصوص روادید کار (H1B) و تغییر قوانین جهت استفاده کارمندان هندی شرکت های فناوری اطلاعات آمریکا از امتیازات امنیت اجتماعی این کشور گفتگو کند.

کد(6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
آمریکا
هند
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است