مصر گذرگاه رفح را به مدت 3 روز باز می کند
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۳۵    ۱۳۹۷/۲/۸ کد خبر: 150397 منبع: پرینت

مقام های مصری روز جمعه اعلام کردند، گذرگاه رفح به مدت سه روز (از روز شنبه تا دوشنبه آینده)، برای رفت و آمد ساکنان نوار غزه باز است.

به گزارش تارنمای خبری «وطن »، مقام های مصری اعلام کرده اند، این گذرگاه از روز شنبه تا دوشنبه برای عبور افراد از دو طرف مرزها باز خواهد بود.

گفته می شود هزاران دانشجو، بیمار و خارجی های مقیم نوار غزه منتظر بازگشایی این گذرگاه اند و معمولا مدت زمانی که مقام های مصری برای بازگشایی این گذرگاه اعلام می کنند، برای عبور این افراد کافی نیست.

سال 2017 در مقایسه با سال های اخیر بدترین سال فعالیت گذرگاه رفح بوده است چرا که این گذرگاه در این سال تنها 35 روز باز بود.

گذرگاه زمینی رفح، نوار غزه را به مصر متصل می کند و از جولای 2013 (سرطان/ اسد 92) بسته است و تنها در مواردی خاص و برای انتقال کمک های بشر دوستانه بازگشایی می شود.

محاصره همه جانبه غزه در سال 2007 میلادی از زمانی آغاز شد که جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) با پیروزی در انتخابات، حاکمیت غزه را به دست گرفت.

گذرگاه مرزی رفح تنها راه ارتباطی نوار غزه با جهان است زیرا اسراییل از همه سمت نوار غزه را به محاصره در آورده است و به همین دلیل بازگشایی این گذرگاه اهمیت زیادی برای ساکنان نوار غزه دارد.

کد(6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
غزه
مصر
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است