گپی در بارۀ انتخابات مجلس نمایندگان
 
تاریخ انتشار:   ۱۶:۴۶    ۱۳۹۷/۲/۹ کد خبر: 150452 منبع: پرینت

یکی از گوشه‌های گرم فضای نامزدی برای انتخابات پیش رو، اختصاص دارد به نامزدی اعضای شورای ولایتی هرات، برای به دست‌آوردن چوکی مجلس نمایندگان؛ کاری که از دید نگارندۀ این سطور نه درست است و نه لازم، آن هم به دو دلیل ساده:

1) این دوستان که هم اکنون یکی از چوکی‌های خدمتگذاری برای مردم را در اختیار دارند، بهتر است، اجازه دهند که کسان دیگری هم فرصت مشابه را به دست آورند و هم از پراکنده شدن آرا جلوگیری شود. باید توجه داشته باشیم که اگر منظور از راه‌یابی به شوراها، خدمتگذاری به مردم و جامعه باشد که عضویت شورای ولایتی، کم‌تر از عضویت در مجلس نمایندگان نیست. اگرچه بنا بر جهاتی اهمّیت شوراهای ولایتی نسبت به مجلس نمایندگان برجسته‌تر هم هست و تفاوت کار ممکن است بیشتر در به‌دست آوردن امتیازهای شخصی باشد و بس. از طرفی اگر این دوستان، در جایگاه کنونی، گل چیده‌اند، که خوب است گلاب را هم همینجا بگیرند؛ اما اگر آنان در این‌ جایگاه گل نچیده‌اند، بهتر است که هوس گلاب گرفتن را در جای دیگر نداشته باشند!

2) افزون بر این، مردم انتظار داشتند که جوانان تحصیل‌کرده، روشن‌فکر، خوش‌تیپ و خوش‌لباس شان در شورای ولایتی هرات، زعامت و رهبری این شورا را در دست بگیرند؛ اما این انتظار هرگز برآورده نشد؛ چون این جوانان خوش‌تیپ، به هر دلیلی که بود از عهدۀ این کار بر نیامدند. این گروه که امید فراوانی به حضور شان در شورای ولایتی دوخته شده بود، حتی در ساختن یک فراکسیون ساده در داخل شورا، که بتواند در برابر بازی‌های افراد بی‌سواد، کارآمد باشد، هم مؤفق نبودند. اینان که اکثریت مطلق شورا را در دست داشتند و دارند، چنان دست‌خوش بازی‌های گروه اقلیت شدند که افتضاح آن، بارها در میدان انتخابات ریاست شورای ولایتی هرات، به‌نمایش گذاشته شد و باعث شگفت‌زدگی مردم این دیار گردید. در چنین وضعی بعید به نظر می‌رسد که افرادی که در میدان ولایتی و بازی‌های کوچک مؤفق نبوده‌اند، در میدان کشوری و بازی‌های کلان مؤفق باشند.

سید مسعود حسینی


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
انتخابات
مسعود حسینی
نظرات بینندگان:

>>>   پول عدالت را شکست میدهد

>>>   هرات را به هراتیان باز گردانید و به ناکامان عرصه خدمت به مردم فرصت تبارز مدهید.

>>>   کاملا درست فرمودید اگر شما خدمت گذار مردم هستید فعلا توانایی خدمت را دارید
پس نمی خواهید که خدمت کنید
.....
راضیه از هرات


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است