آماده‌ باش تلافی‌جویانه اروپا در برابر آمریکا
 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۳۱    ۱۳۹۷/۲/۱۰ کد خبر: 150464 منبع: پرینت

تنها دو روز مانده به تصمیم ترامپ درمورد موضوع جنجالی تعرفه گمرگی واردات فولاد و آلومینیوم، سران آلمان، فرانسه و انگلیس روز یکشنبه از دولت آمریکا خواستند از اعمال تمهیدات تجاری یک جانبه علیه اتحادیه اروپا خودداری کند.

به گزارش خبرگزاری رویترز از برلین، آنگلا مرکل صدراعظم آلمان، امانویل مکرون رییس جمهوری فرانسه و ترزا می نخست وزیر انگلیس در جریان گفتگوی تلفنی مشترک توافق کردند که بر اساس قوانین چند جانبه بین المللی، اتحادیه اروپا باید از 28 کشور عضو خود در برابر تعرفه های مجازاتی آمریکا دفاع کند.

سخنگوی دولت آلمان در این خصوص گفت: سران این سه کشور موافقت کردند که آمریکا نباید تمهیداتی تجاری علیه اتحادیه اروپا اتخاذ کند و این اتحادیه نیز باید برای دفاع از منافع خود در چارچوب نظم تجارت چند جانبه، آمادگی داشته باشد.

آمریکا چندی پیش تعرفه های 25 درصدی بر واردات فولاد و 10 درصدی بر واردات آلومینیوم وضع کرد، اما اتحادیه اروپا را تا اول ماه می (11 ثور) از اعمال تعرفه های جدید مسثتنی کرد.

حال، ترامپ قرار است تا دو روز آینده در مورد دایمی کردن یا لغو این معافیت، تصمیم گیری کند. اروپایی نگران هستند مبادا رییس جمهوری آمریکا بخواهد اتحادیه اروپا را مشمول تعرفه های سنگین واردات فولاد و آلومینیوم کند.

کد(6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
آمریکا
اروپا
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است