مقام عالی نظامی پاکستان در گفتگو با نماینده هزاره ها
 
تاریخ انتشار:   ۰۸:۲۵    ۱۳۹۷/۲/۱۲ کد خبر: 150545 منبع: پرینت

پرقدرت ترین مقام نظامی پاکستان حاضر گردید که با هزاره های متحصن به رهبری جلیله حیدر در مورد قتل عام هدف مند هزاره ها در شهر کویته به گفتگو بینشیند!

طبق گذارش سازمان های معتبر حقوق بشری در طی پنج سال آخر در شهر کویته پاکستان و حومه آن در حدود ۷۰۰ نفر هزاره از جانب گروه‌های متعصب مذهبی و تروریستی مورد قتل های هدفمند قرار گرفته و جان خود را از دست داده اند.

از آنجایی که با گذشت هر روز شرایط زندگی برای هزاره های کویته محدود می گردید و توان زندگی را تقریبا در تمام عرصه ها از دست داده بودند و به اصطلاح عامیانه ( کارد به استخوان رسیده بود ) ناچار شدند که دست به اعتراض و تحصن گسترده بزنند.

زمان نه چندان دور روابط حکومت پاکستان با هزاره ها خوب بود تا جایی که موسی خان به مقام وزارت دفاع رسیده بود ، اما وجود مدارس دینی در پاکستان که از جانب عربستان سعودی تمویل می گردد و مضمون مرگ و نفرت را در آن ها تدریس می کنند و هم دولت پاکستان به کمک های عربستان سعودی وابسته است. این دو عامل باعث گردیده است که هزاره های پاکستان بدون گناه در جنگ های نیابتی به خاطر این که پیروان مذهب شیعه هستند مورد قتل های هدفمند قرار بگیرند و حکومت پاکستان هم به خاطر رضایت سعودی ها از آن چشم پوشی نمایند.

اکنون که هزاره ها مجبور شده اند که دست به اعتراض و تحصن گسترده بزنند و جنرال قمر جاوید باجوه عالی ترین مقام نظامی پاکستان حاضر شده است با تحصن کنندگان به گفتگو بینشیند ، یک خبر خوب است. چون سازمان استخباراتی نظامی پاکستان بالای گروه های مذهبی و تروریستی اشراف دارد امید است که در نتیجه این مذاکرات برای هزاره های پاکستان یک راه حل عادلانه جستجو گردد.

نفس اینکه پاکستانی ها توسط تروریست ها تحصن کنندگان را هدف قرار نداده است قابل قدر است ، چون اگر چنین اعتراض و تحصن در افغانستان راه اندازی گردد بدون شک ستون پنجمی ها جواب آن را با فرستادن تروریست های فرمایشی می دهند.

حسن علی


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
پاکستان
هزاره ها
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است