سیا برای جاسوسی به هوش مصنوعی متوسل شد
 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۳۱    ۱۳۹۷/۲/۱۲ کد خبر: 150551 منبع: پرینت

آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا موسوم به سازمان سیا (CIA) اعلام کرده که قصد دارد در آینده نه چندان دور، ربات‌ های مبتنی بر هوش مصنوعی را جایگزین جاسوس‌ های انسانی خود کند.

دون مایریکس - معاون توسعه فناوری هوش مصنوعی در سازمان سیای آمریکا - به تازگی در یک همایش اطلاعاتی در فلوریدای آمریکا در اینباره اعلام کرد که این آژانس اطلاعاتی در نظر دارد در آینده‌ ای نه چندان دور، تمامی جاسوس‌ های انسانی و مامورهای خارجی خود را بازنشسته کرده و بجای آن از روبات و ماشین‌ های مبتنی بر هوش مصنوعی پیشرفته استفاده کند.

وی بر این باور است که نهادهای اطلاعاتی و امنیتی برخی دیگر از کشورها از سال‌ ها پیش برای شناسایی و تشخیص دشمنان و افراد مدنظر خود، از هوش مصنوعی استفاده می‌ کنند.

او در ادامه افزود: جهان امروزه جای نامساعدی برای جاسوسان و ماموران اطلاعاتی است بنابراین بهتر است از هوش مصنوعی بدین منظور استفاده شود.

به نظر می‌ رسد که سازمان سیا به منظور توسعه فناوری هوش مصنوعی و جایگزینی ماموران ویژه و جاسوس‌ های انسانی با ربات‌ ها، عزم خود را جزم کرده است. این در حالی است که بسیاری از افراد معتقدند بکارگیری هوش مصنوعی بجای جاسوسان اطلاعاتی و امنیتی همچنان افسانه‌ ای بیش نیست.

کد(6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
آمریکا
هوش مصنوعی
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است