پروسه ملی تذکره الکترونیک یا کمپاین انتخابات؟
 
تاریخ انتشار:   ۱۸:۵۹    ۱۳۹۷/۲/۱۳ کد خبر: 150628 منبع: پرینت

وقتی یک پروسۀ ملی ـ هویتی و به این مهمی طی مدت چهار سال مسکوت باقی می ماند، فقط در دقیقۀ ۹۰ آنهم در آستانۀ انتخابات و فصل آخر عمر سیاسی حکومت در قالب یک پروژۀ کمپاینی باز میگردد و با این کار اقوام را در مقابل یکدیگر قرار می دهند و به سرباز گیری و بهره برداری می پردازند، این یعنی افتضاح ملی.

در وضیعتی که از هرگوشه و کنار این سرزمین خون و آتش موج میزند، فریاد مردم به آسمان ها رسیده است، ۹ میلیون انسان زیر خط فقر زندگی میکند، ۱۱ درصد نیروهای امنیتی طی یک سال کاهش یافته است، چندین میلیون بیکار اند، در چنین شرایطی اعلام سیاست رهبری حکومت وحدت ملی در سیاسی ساختن تذکرۀ الکترونیکی، دشمنی ها، خصومت ها، کینه ها و عقده ها را در بین مردم گسترش و عمیق تر ساخت و این خود بگونۀ طبیعی باعث تباهی و ویرانی بیشتر کشور می گردد.

احمد ولی مسعود


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
مسعود
شناسنامه
نظرات بینندگان:

>>>   ... به او تاجیک آگاه از جرافیای و تاریخ نیکان خود وارث این سرزمین آفتابی « کابلستان ، زابلستان ، تخارستان و بلخ بامی » است که هویت شتروانی نقل اشرف غنی احمدزی کوچی آمده کوه های سلیمان پاکستان را به پذیرد.
فخر ملی میلت تاجیک هو یت مولاناجلاالدین بلخ ، ابوعلی ابن سینابلخی ، عبدالرحمن جامی ، ناصر خسروقبادیانی ، ابوریحان بیرونی ، رابعه بلخی , دقیقی بلحی ، عنصری بلخی ، عبدالحی گردیزی ، سنایی غنزنویی ، ابوعبدالله جعفر رودکی , صوفی عشقری ، وآصف باختری ، استاد خلیل الله خلیلی افتخار علم و تمدن فرهنگ خراسان را زیر نسب کم اصل کوچی شتروان برد؟
حقیقت همین است فاشیستان مزدور پاکستانی ها دشمن بشریت از هر طریق کوشش دارند که هویت تحمیلی تجعلی را بالای مردم مهربان ها هویت افغان آمده کوه های سلیمان را با هزران چال فریب بقبولاند اما هرگز فراموش نکنند که هرگز یک تاجک اصیل تاج دار آگاه از جغرافای و تاریخ نیکان در سرزمین آفتانبی خود هرگز هویت خویش را معامله نمی کند تاجیک های مهربان شجاع دلیر باید از خواب گران بیدار شوید و متحد حق ماست هویت پنجهزار پنجصد سال قدامت زبان در این سر زمین آفاتابی ما که جهان امروز بالای زبان ما افتخار دارند.

>>>   مسعود وقت ان رسیده که نفوس همه اقوام باید تثبیت شود شما که به نمایندگی تاجیکان حرف میزنید وهمیشه گلون پاره میکنید کجای این تذکره نواقص دارد قوم وملت هردو دران ذکر شده است معلوم شود که تاجیک چند فیصد نفوس کشور رااحتوا میکنند ۶۰٪ قدرت دولتی درا ختیار شما بوده ومیباشد منافع تان در خطر است که نه میخواهید سنګ اندازی کنید این پروسه به پییش میرود وغلامان انرا به چشم سر خواهد دید
ګیلانی

>>>   هدف اصلی حزب افغان ملت که اشرف غنی عضو ان است عبارت از این است که در تذکره اقوام نوشته میشود و قوم تاجک مثلا به سادات عرب ایماق و غیره تقسیم میشود همینطور ترکمن ها و ازبیک ها به نام های متعدد تقسیم میشوند و نتیجه این میشود که در امار گیری دولت فاشیست مینوسد تعداد تاجک 5 در صد ازبیک 2 در صد هزاره 3 در صد.
مغموم

>>>   یک قوم محترم ( پشتون) ها که حتی 25 فیصد جمعیت افغانستان را تشکیل نمی دهد برای آنها بسیار مهم است که خود را اکثریت به صورت تقلبی درست کند. بزرگترین قوم این کشور تاجیک ها هستند که بیش از 4 فیصد اقوام این کشور است.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است