آمریکا بزرگترین قاچاقچی افغانستان را آزاد کرد
 
تاریخ انتشار:   ۰۷:۲۳    ۱۳۹۷/۲/۱۶ کد خبر: 150701 منبع: پرینت

آمریکا بزرگترین قاچاقچی مواد مخدر افغانستان را به طور مخفیانه از زندان فدرال آزاد کرده است.
نشریه انترنتی انترسپت نوشت: حاجی جمعه خان، بزرگ ترین قاچاقچی مواد مخدر افغانستان پس از حدود 10 سال از زندان فدرال آمریکا به طور مخفیانه آزاد شد.

این بزرگ ترین قاچاقچی مواد مخدر افغانستان که پیش از دستگیری پیشینه همکاری با سازمان «سیا» و اداره مبارزه با مواد مخدر این کشور را داشت، ماه گذشته به طور مخفیانه از زندان فدرال امریکا آزاد شده است.

جمعه خان در اکتوبر سال 2008 در تله یک مقام ارشد اداره مبارزه با مواد مخدر آمریکا دستگیر شد.
از سال 2012 دسترسی پرونده جمعه خان مهر و موم شده بود، از این رو مشخص نیست که آیا وی در اتهامات علیه خود گناهکار شناخته شده، محکوم شده و یا مجبور به پرداخت غرامت به قربانیان شده و یا حتی اینکه از آمریکا اخراج شده یا اجازه ادامه حضور در این کشور را دارد.
تمام این ابهامات درباره پرونده جمعه خان حاکی از آن است که پیوندهای این شهروند افغانستان با دولت آمریکا پس از دستگیری‌اش نیز ادامه داشته است.

این در حالی است، که اتهامات وی دستکم 20 سال حبس اجباری را در پی دارد و آزادی جمعه خان حاکی از همکاری این قاچاقچی مواد مخدر با نهادهای آمریکایی است.
با این حال دادستان آمریکا در منطقه جنوبی نیویورک، اداره مبارزه با مواد مخدر آمریکا و وکیل جمعه خان حاضر به پاسخگویی درباره چگونگی آزادی وی نشدند.
گفتنی است که از همان ابتدای آغاز بررسی پرونده خان در دادگاه منهتن در اکتوبر سال 2008 حساسیت پیوندهای وی با دولت آمریکا مشکلات زیادی را بوجود آورد.

در جنوری سال 2009 وکیل جمعه خان با اشاره به مدارکی گفت، که چندین نهاد دولتی آمریکا به برخی مردم در افغانستان از جمله خان نزدیک شده، از آن‌ها درخواست کمک کرده و حتی در ازای کمک نیز مبلغی به آن‌ها پرداخت شده است.
در پی اظهارات وکیل مدافع جمعه خان دادستان هشدار داد: برای اجتناب از هرگونه افشای اطلاعات محرمانه فکر می‌کنم، اگر درباره سازمان‌هایی که دی.ای.ای نیستند صحبت می‌کنیم باید مراقب باشیم.
در یک دهه گذشته جمعه خان تنها سه بار دیگر در دادگاه علنی حضور پیدا کرد که در یکی از این جلسات بر بی‌گناهی خود از اتهامات وارده تاکید کرد.

پیش از این نیز روزنامه انگلیسی «گاردین» در گزارشی اعلام کرده بود که سازمان سیا با همکاری سازمان اطلاعات ارتش پاکستان (آی.اس.آی) در دهه 70 میلادی برای تامین منابع مالی برای مبارزه با اتحاد جماهیر شوروی پیشین مراکز تولید هیروئین را در مناطق مرزی افغانستان و پاکستان ایجاد کرد.

تسنیم نوشت: با این حال پس از شکست شوروی در افغانستان و بیرون شدن نظامیان آن از این کشور تولید مواد مخدر در افغانستان کاهش نیافت و در سال 1991 این مقدار از 100 تن به 2 هزار تن افزایش پیدا کرد به گونه‌ای که 60 درصد از هیرویین مورد نیاز امریکا و 80 درصد از هیرویین کل اتحادیه اروپا توسط افغانستان تولید می‌شد.

یادآوری می کنیم، که پس از حمله آمریکا به افغانستان نیز سیر صعودی تولید مواد مخدر در این کشور نه تنها متوقف نشد بلکه سرعت شگفت انگیزی به خود گرفت تا جایی که دفتر جرایم و مواد مخدر سازمان ملل در افغانستان آمار تخمینی تولید مواد مخدر در این کشور را بیش از 9 هزار تن اعلام کرده است.

کد (4)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
آمریکا
قاچاقچی
نظرات بینندگان:

>>>   فردا یک حزب درست میکنه میشه ریس جمهور افغانستان
امریکا زیادتر با قاچاقبر و آدم کش‌سر کار داره تا مجرمین را به قدرت رسانده سود ببره
احمد از کابل

>>>   کاندید ریاست جمهوری است درافغانستانً

>>>   تعقیب چنین پالیسی ها جزء لا یتجزای استراتژی امریکا در رابطه به کشور های مورد علاقه ای آن می‌باشد. بعد از شکست امریکا در ویتنام و مبارزه ای جانانه ای ویتکنگ ها علیه استعمار فرانسه ، انگلیس و امریکا ایلات متحده ، متوجه کشور های شرقمیانه ،امریکای لاتین و کشور های آفریقایی تازه آزاد شده از قید استعمار گردیده و جنگ‌های داخلی را CIA با تمویل نیرو های ضد رژیم های دموکراتیک براه انداخت که یکی مثال های بر جسته آن قضیه ای نیکاراگوا ، چیلی ، کیوبا آنگولا و کشور خود ما افغانستان است که بیش‌تر از سی سال است در آتش جنگ های داخلی و اکنون مضاعف بر آن ، تشدید اختلافات قومی و ملیتی میسو زد.، برای اثبات این ادعا ده ها اثر در رابطه به پالیسی های امریکا در جریان سال های جنگ سرد و بعد از آن توسط اسکالر های صادق امریکایی ها به چاپ رسیده است که دو اثر از آنها را به گونه ای مثال می‌توان نام برد:«جنگ سرد امریکا.» و «Red flag on afghanistan.»
کنشکا...

>>>   در أمريكا جهت حفظ جانش و تريننگ براي آينده برده شده بود، أمريكا به همچو أشخاص ضرورت دارد.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است