دولت روسیه استعفا کرد
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۰۷    ۱۳۹۷/۲/۱۸ کد خبر: 150793 منبع: پرینت

رییس‌جمهوری روسیه در آستانه مراسم تحلیف خود، از خدمات شش‌ ساله کابینه وزرا، به‌ خصوص نخست‌وزیر قدردانی کرده اهداف جدید دولت را برشمرد.

به گزارش خبرگزاری «اینترفکس»، دولت فدراسیون روسیه به‌ریاست "دیمیتری مدویدیف" روز، دوشنبه استعفاء داد و انتظار می‌ رود که (سه‌شنبه) نخست وزیر جدید منصوب شود.

به‌گفته منابع خبری در دومای دولتی روسیه، به‌ احتمال زیاد، "ولادیمیر پوتین"، 7 ماه مه (17 ثور) بلافاصله بعد از مراسم تحلیف و ادای سوگند ریاست جمهوری، نام نخست وزیر جدید روسیه را اعلام کند و سه‌شنبه، 8 ماه مه، دومای دولتی انتصاب وی را بررسی خواهد کرد. در حزب حاکم «روسیه واحد» تاکید شده که نمایندگان دوما بدون تردید از نامزد معرفی‌ شده از سوی رییس جمهور پوتین، حمایت خواهند کرد.

رییس جمهوری روسیه عصر روز یکشنبه اعضای کابینه وزرای دولت را در کاخ کرملین جمع و از فعالیت شش‌ ساله آنها قدردانی کرد.

به‌گفته "دیمیتری پسکوف" سخنگوی دفتر ریاست جمهوری روسیه، ولادیمیر پوتین در این نشست تاکید کرد که طی این شش سال، کشور با چالش‌ های جدید و رویدادهای غیرمعمولی چه در داخل و چه در جهان مواجه بود و همه اعضای کابینه وزرا و به‌ خصوص شخص دیمیتری مدویدیف، نخست وزیر، سهم زیادی در عملکرد راسخ و پیگیرانه دولت در راستای تامین منافع ملی کشور داشتند. البته مشکلاتی در راستای تحقق «احکام ماه مه» وجود داشت و همه اهداف تعیین‌ شده در این راستا حاصل نشده است.

رییس جمهوری روسیه همچنین اصلی‌ترین وظیفه دولت را افزایش در آمد واقعی شهروندان نامیده تاکید کرد، کابینه وزرای جدید باید در این جهت‌گیری فعالیت موثرتری داشته باشند.

لازم به یادآوری است که دولت روسیه به‌ ریاست دیمیتری مدویدیف، از سال 2012 فعالیت خود را آغاز کرد. این کابینه تا تشکیل دولت جدید به‌ عنوان مسوول اجرایی موقت مسوولیت‌ های خود را ادامه خواهد داد.

کد(6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
روسیه
استعفا
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است