پنجشيرخاستگاه و پايگاه آزادگان و عدالتخواهان
 
تاریخ انتشار:   ۱۳:۱۶    ۱۳۹۷/۲/۲۰ کد خبر: 150888 منبع: پرینت

بنام خداوند آزادی و عدالت گستر
قطعنامه راهپیمایی اقشار مختلف مردم اعم از شورای علما، مجاهدین، شورای ولایتی، دانشجویان عدالتخوا و نهادهای مدنی ولایت پنجشیر در پیوند به توزیع غیرقانونی شناسنامه های برقی.

هموطنان شرافتمند! طوریکه همه ما در جریان هستیم حکومت وحدت ملی بخصوص جناح ارگ باعملکردهای غیرقانونی، بحران آفرین، یکجانبه و تنش آفرینش هر روز دامنه بحران را در کشور وسیع تر ساخته اینبار خلاف خواست اکثریت شهروندان کشور قانون توشیح شده ثبت احوال نفوس را دور زده با دیکته و اشاره مشت از حلقات متحجر، متعصب و خودفروخته و با نادیده گرفتن مطالبات برحق سایر اقوام ساکن کشور دست به کودتای هویتی زده و با درج واژه افغان که یک واژه قومی است نه ملی در شناسنامه های برقی اقدام به توزیع یکجانبه آن نموده است. این مساله موجی از نفرت، انزجار و اعتراض های مردمی را برانگیخته و با گذشت هر روز این اعتراض ها گسترده ترشده موجب تجزیه و از همپاشی کشور را فراهم می سازد.

این مساله پیامدهای نهایت خطرناک و غیر قابل جبران داشته و اگر جلوی این تکروی، خودکامگی و انحصارگرایی حلقه ارگ توسط مردم گرفته نشود کشور بطرف پرتگاه و نابودی خواهد رفت. بنابر این ما مردم آزاده، سلحشور و مجاهدپرور پنجشیر که در طول تاریخ در برابر تجاوز، استبداد و زورگویی مبارزه و مقاومت نموده و بخاطر حفظ هویت خود و بخاطر ارزش های اسلامی، تاریخی و فرهنگی خویش تا پای جان ایستاده ایم در صورتیکه خواست برحق مردم نادیده گرفته شود و ارگ ریاست جمهوری به لجاجت، خودکامگی، تبعیض و استبداد قومی هویت اقوام غیر افغان را به تمسخر بگیرد ما مردم تاپای جان در برابر زور گویی و استبداد مبارزه می کنیم و دیگر وحدت ملی برای ما ارزش نخواهد داشت، دیگر نمادهای به اصطلاح ملی برای ما اهمیت ندارد، بنابر این خواست ها و مواضع خویش را ذیلاً اعلان می کنیم:

1. ما به برابری، برادری و همزیستی ساکنان کشور باورمند و به آن احترام داریم.
2. ما از موضعگیری ریاست اجرایی در راس داکتر عبدالله رییس اجرایی حکومت وحدت ملی و سایر نهادهای مدنی، احزاب سیاسی و شخصیت های مستقل در قبال شناسنامه های برقی جداً حمایت می کنیم.
3. ما خواهان تغییر نماد قومی به نمادهای ملی هستیم تا هرشهروند کشور به آن بالیده احساس فخر نماید.
4. ما خواهان تغییر نام کشور که یک واژه قومی است نه ملی و نمی تواند بازتاب دهنده و آیینه تمام نمای هویت همه اقوام در کشور باشد به افغانستان خراسان هستیم تا همه باشندگان این سرزمین احساس رضایت نمایند.
5. ما خواهان تغییر پول افغانی که بار قومی و تباری دارد به پیسه که هیچگونه بار قومی ندارد هستیم.
6. ما خواهان تغییر سرود قومی به سرود ملی هستیم که به زبانهای مختلف اقوام کشور سروده شود. چرا که این سرود به زبان یک قوم خاص است و هیچگونه احساس غرور و انگیزه را در وجود انسان برنمی تاباند.
7. ریاست اجرایی باید توزیع شناسنامه های برقی را به اساس مصوبه سال 1393 شورای ملی در قصر سپیدار برای شهروندان آغاز نماید.
8. ما بر خواست ها و مواضع خود مصررانه تاکید ورزیده در صورتیکه مواضع و خواست های ما از سوی ارگ پذیرفته نشود ما با هماهنگی سایر اقوام غیر افغان در تمام ولایات کشور از گزینه های مختلف استفاده خواهیم کرد که پیامد های بعدی آن متوجه ارگ ریاست جمهوری خواهد بود.

ومن الله توفیق
19/2/1397 خورشیدی
ولایت پنجشیر


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
قطعنامه
پنجشیر
نظرات بینندگان:

>>>   کاش شما مردمی می بودید که کسی بشما اعتماد میکرد درین سی شسال شما کاملا شناخته شده اید
نه با خود میسازید نه با دیگران ،همه نفوس پنشیر دوصد هزار نیست بیست حزب دارد هرکدامش یک حـزب دارد ،
اگر باکسی ائتلاف کردن تازمانی با او هستن که بهدف برسند وقتی رسیدند اورا به چاه می اندازند ،ووقتی دوباره محتاج شدند باز به او مراجعه میکنند ، با اسمعیل خان نساختند ، با دوستم جنگیدند ،با مزاری ظلم کردند، حتی همان استادربانی راهم قبول نداشتند ، استادسیاف سالها صادقانه با ایشان همراهی کرد امازمانیکه خودراکاندید ریاست پارلمان ساخت قانونی دربرابرش ایستاده شد ،
همین فردا به هریکی ازین عدالت طلبان حکومت یک چوکی ریاست بدهد فورا ازینهابریده با حکومت یکجا میشود
ر

>>>   چی فکر میکنید به طور تخمینی چی تعداد یخچال ، کولر ، جنراتور، کاماز ، وغیره وسایل دولتی در بین سال های 71 تا 75 به پنجشیر زیبا انتقال شده باشد ؟

>>>   به پهلوي ديگر شو كه صباشده!!!!
اگر نام افعانستان پنجشيرستان شود موافقيد؟؟؟؟؟

>>>   ما مردم هزاره از حركت عدالت خواهانه شما حمايت ميكنيم تا پاي و جان.!
لياقت هزاره اهل خراسان

>>>   پنجشیریان اشتهاه صاف دارند. برایشان اشتهاه صاف تر می خواهم

>>>   متاسفانه پنجشيري ها عدالت ارامي ، چوكي و مقام را تنها به پنجشيري خود ميخواهد اين همه گفتار به قلم است من پنچشيري ها را خوب ميشناسم تنها خود را دوست دارند ولايت پنچشير شخصي از خود شان است كابل محل زندگي شان است در كابل هم حق زياد دارند %20 پنجشيري طرفدار اقوام ديگر است و دگران بدون خود به كسي ارزش قايل نيستند در مقام ميخواهند از خود شان باشد از خود دفاع ميكنند به خود زندگي ميكنند و بس

>>>   هفت انجنیر برق هندی توسط والی وقوماندان امنیه بغلان به طالبان وپاکستان فروخته شدند

>>>   می خواهید اشرف غنی وگلبیدین همین السوالی شمارا به چراگاه کوچیان تبدیل کند ؟؟؟

>>>   دو چوکی مدیریت عمومی برای شمابدهد کافیست ؟
چوکی آشپز درسفارت صربستان راهم برای شما بخشش گنند قانع میشوید یانه ؟؟

>>>   زنده باشید، همه ملت مجاهد و عدالت خواه همراه شما هست. این متعصبین قومی و افراد باد آورده را در یک دم به خاک یکسان می کنیم

>>>   من ازدل وجان باشما هستم.

>>>   آموخته ام ز پنجشیر ایستادگی و همت

>>>   خیلی عالی تایید مینماییم.

>>>   افرین پنچشیریها. تمام اقوام غیر افغان از شما حمایت میکند. لعنت به فاشیست

>>>   اگرکاندید شدن به وزارت سفارت جنرالی بود تنها پنشیری تاجک است اگر قربانی وسربازی رای دادن ضرورت باشد بدخشی وتخاری هرات مزار همه تاجک هستند

>>>   صدای بغاوت و یاغی گری که نه مردی است و نه هم عدالت ، دزدان سرگردنه هیچ صفت ندارند و خوش بختانه اکثریت مردم دره زیبای پنجشیر بادزدان را خودرا جدا ساخته و میسازند و به ارمان های ملی مثل هر افغان وطندوست میاندیشند که خیرهمه در این خواهد بود

>>>   پنجشیر جای ماجرا جوی وبد بختی مردم افغانستان است ازسال 1371 که دریک سازش با جناح پرچم حزب دموکراتیک خلق قدرت را تصاحب کرد ونتوانستن که تماکشورراکنترول کند باعث بد بختی مردم گردیده ودرنتیجه زمینه برای حضور امریکایی ها ومتحدین شان گردیده وجنگ ادامه داشته ومردم افغانستان همه روزه کشته زخمی وبی خانه وکهشانه میگردد این نتیجه ازاد گران که تمامی درای حکمتی راچور چپاول واکنون هم به ماجرای جویی خود ادامه میدهد.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است