وکلای قدیم، سرمشق وکالت نامزدان در پارلمان جدید
 
تاریخ انتشار:   ۰۷:۴۰    ۱۳۹۷/۲/۲۳ کد خبر: 150934 منبع: پرینت

بعضیها از حالا خیال پلو وکالت آینده را می زنند ؟
پول، قدرت و شهرت عوامل بسیار فریب دهنده است که می تواند انسان را بزودی فریفته خود سازد وقتیکه مردم عادی می بینند وکلا در پارلمان کشور از اینهمه امتیاز برخوردارند، ماهانه چندین هزار دالر بعنوان حقوق ماهوار امتیاز مالی دارند (چون اولین کار پارلمانی های ما بلند بردن امتیازات وکلا در مجلسین بود) چند تن سرباز مسلح بعنوان بادیگارد، حق استفاده از موتر های شیشه سیاه و مدل بالا، معصوم و مصون بودن از هر نوع برخورد قضایی بنام (مصیونیت پارلمانی)، پوز دادن های آنچنانی که به تعبیر خود شان ما از رپیس جمهور چه کمتر هستیم؟ و برخورد شان با مجریان قانون بخصوص پولیس ترافیک و بمراتب ضرب وشتم ایشان، احساس عدم مسوولیت بخصوص بعد از راه یافتن شان در پارلمان و غیابت اکثر شان در جلسات کاری مجلس و صاحب شدن دنیای دیگر و... همه اینها انسان را به فکر آن حکایتی می اندازد که:

گویند شخصی در راهی روان بود ناگهان درحال راه رفتن نعل اسپی یافت و به این فکر و خیال شد که در آینده اگر پولدار شود اسپی نیز خواهد خرید و بهمین فکر و خیال غرق بود که فرزند کوچکش نزدش آمد و صدا زد و از پدرش پرسید که این چی هست که او یافته است؟ پدرش در جواب گفت که این نعل اسپی است که در آینده اسپی را نیز خواهد خرید و این نعل را بپایش نعل خواهد کرد و او را می تازاند. پسرش گفت که من هم بعد از شما سوار این اسپ خواهم شد؟ و از آن استفاده خواهم کرد و آن را خواهم تاخت؟ (چون در افغانستان همه چیز ارثی است از اربابی گرفته تا رهبری و رهبر شدن و کسب مقامات دولتی و غیره)
پدرش عصبانی شده یک سیلی محکمی به رخساره فرزندش نواخت (ماننده پوز دادن بعضی از وکلای ملت در مقابل موکلین وزیر دستان شان؟) و گفت: آن حیوان خسته و مانده است تو او را مریض و خسته تر میکنی؟ و چند نصیحت پدرانه دیگر.

حالا قصه خیال پردازی آن مرد به (قصه خیال پلو کسانیکه از حالا بفکر جمع آوری ثروت، قدرت و شهرت در نماینده شدن در پارلمان اند شباهت زیادی دارد که هنوز کاندید نشده همان اکت های وکالت را از قبل مشق و تمرین می کنند که روزی اگر به این منصب و مقام باالفرض رسیدند باز کم نیاورند؟ و مثل وکلای موجود در خدمت ملت خود باشند؟
فاعتبروا یا اولی الابصار

سید محمد خیرخواه


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
مجلس
نامزدان
نظرات بینندگان:

>>>   تجربه پارلمان دور 15 و 16 نشان داد که یوم البدتر است. یک از اعضای ولسی جرگه که در دور 15 عضو سنا بود روزی به من و یکی از دوستانم گفت که دور 15 پارلمان 1000 مرتبه از دور شانزدهم بهتر بود!!! با استفاده از همین تجربه به همه مردم افغانستان اطمینان میدهم که پارلمان جدید محل استفراق آوری خواهد بود که جز یکی دو تا عضو آن، ریخ متباقی همه بر روی لنگهای شان روان خواهد بود و بوی گندگی شان نه تنها افغانستان بلکه ممالک همسایه را هم فرا خواهد گرفت!!!
آخر خشکسالی است و علوفه کافی هم وجود ندارد!!!!!!!

>>>   نوشته ايى از جناب استاد عبدالحی خراسانی:

هشدار
احیاء نهضت خراسان برگشت ناپذیراست
بعضی از معامله گران فاسد و جبون سیاسی تاجیک و برخی از به اصطلاح حواریون رهبران بازماندهٔ نسل پیشاور در پشت روایات و تفاسیر و آیات پنهان شده اند، تا مردم ما را به تمکین در برابر تسلط فاشیسم وادارند.
آنها به جای اینکه با تذکر ؛ عدالت، اذهان خداوند به تکثر هویت، ایمان فردی و تقوا سیاسی فاشیسم ارگ را به تمکین در برابر میثاق سیاسی دعوت نمایند، هر روز با ذکر روایات من درآوردی و رویکرد منافقانه و شیطانی جوانان و مردم ما را از پیوستن به نهضت مقدس و تمدن اسلامی خراسان باز می دارند.
من نمی خواهم در ابن شرایط ایکه فاشیسم کشور را به طرف بحران هدایت می کند، بحث را به انحراف ببرم و تاریخ صدر اسلام را به این منافقان و حواریون پنهان و پیدا تذکر بدهم.
مگر شما ها جریان بحث های گسترده را از سقیفه بنی ساعده مطالعه نکرده اید؟
تمام دلایل اصلی و محوری قریش در مجلس سقیفه چه بود؟
فقط یک جمله بود: که قریش به غیر از خود به کسی به عنوان جانشین حضرت محمد(ص) تمکین نمی کند و آن جانشین هم باید از میان نزدیک ترینها به پیامبر اسلام باشد، یعنی تأکید بر هویت .
کسانیکه حمایت خود را از اشرف غنی فاشیست در پناء احادیث و روایات
جلوه شرعی می دهند باید متوجه باشند که جامعه و مردم ما چهره واقعی آنها را شناخته است.
من از تمام این به اصطلاح بازماندگان کهنسال نسل پیشاور سوال می کنم ؟
آیا در تاریخ اسلام تمدنی درخشان‌تر از تمدن خراسان سراغ دارید؟
کاخ های بلند تاریخ اسلام در تمدن خراسان قابل دسترسی و تعریف است.
تمام فلسفه، علم کلام ، حدیث، ریاضیات، هندسه،نجوم ، عرفان، شعر، ادب، سیاست ، مدیریت، نهضت ترجمه و اخلاق دستاورد همین تمدن است.
با کدام عقل و خرد «افغانستان» را که یک واژه قومی و قبیله ای و دستاورد استعمار امپراطوری روسیه تزاری و بریتانیای کبیر است بر خراسان که تمام عصاره ای فضایل تاریخ اسلام در آن جمع شده ترجیح می دهید؟
مخالفت افغان‌ها (پشتونها) قابل درک است اما مخالفت تاجیک ها با احیاء نهضت مقدس خراسان ننگ تمدن و شرم تاریخ است .
اگر به هر دلیلی همراهی نمی کنید حداقل سکوت کنید و بدانید که
احیاء نهضت خراسان برگشت ناپذیراست .

>>>   مقصد شما از وکیل همین کگمیشن کاران است ؟؟


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است