سقوط پی در پی ولسوالی‌ها صدای سناتوران را درآورد
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۲۸    ۱۳۹۷/۲/۲۵ کد خبر: 151027 منبع: پرینت

اخیرا سقوط ولسوالی ها و ناامنی ها در کشور افزایش یافته که این موضوع، شهروندان کشور و سناتوران را نگران ساخته است.
این سناتوران تأکید دارند که سقوط پی در پی ولسوالی ها بدست طالبان، پرسش برانگیز است.

کلالی اکبری، نیز تصریح کرد: وزارت دفاع بعضی از طیاره ها را بجای این که در جنگ بفرستند و جنگ را مهار بکنند در ولایت ها به کاندیدا می‌دهند که برای سه روز و چهار روز ببرند.

شماری از سناتواران، می‌گویند که ناامنی‌ها سبب فرار سرمایه ها و فرار جوانان از کشور شده است.

عبدالطیف نهضت یار، عضو مجلس سنا در اینباره گفت: جوانان بسیار به سر رسیدۀ مان به کشورهای بیرونی می‌روند، افراد مسلکی و کدرهای مان نیز به بیرون فرار می‌کنند.

میربهادر واصفی، عضو دیگر مجلس سنا نیز افزود: وقتی که یک ولسوالی سقوط می کند بعد از ان بیدار می شوند در آنجا حمله می کنند ومردم را می کشند.

شماری از سناتوران می‎گویند که طالبان در شماری از ولایت ها حتا در شهرها از سرمایه گذاران مالیه گرد آوری می کنند.

فیصل سمیع، دبیر دوم مجلس سنا اظهار داشت: به تمام تاجران آن‌ها (طالبان) نامه روان می کنند که شما مالیه یا محصول کاروبار تان را بدهید.

پیش از این، مسؤولان نیروهای نظامی کشور گفته اند که با تمامی امکانات در برابر مخالفان مسلح دولت می رزمند، اما تهدیدهای هراس افگنان و پشتیبانیی که آنان از سوی کشورهای منطقه و جهان می‌شوند، نبردها را افزایش داده است.

فرید نعیمی


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
سناتوران
مجلس
نظرات بینندگان:

>>>   همه به اشرف غنی سرقومانذان اعلی قوای مسلح و ریس جمهور خود خواه و هم به امریکا که داد از حامی دولت میزند خیلی خیلی شرم اور است که ترورستان طالبان در موجودیت قوای ناتو و نظامیان امریکا ولسوالی ها را سقوط میدهد و اکنون در داخل شهر مرکز ولایت فراه داخل جنگ با قوای دولتی است وزیر دفاع بی کفایت و ریس امنیت خواب برده بی کفایت و وزیر داخله پرگوی بیکاره باید که استعفا از کار شانرا بدهند نسبت ناتوانایی هایشان و اینکهاکنون طالبان در داخل شهر فراه با نیرو هایدولتی داخل جنگاست و ولایت فراه نظر به گفته ریس شوامی ولایتی در حال سقوط است شرم باد به مسولین کشفی و نظامی .

>>>   ناصر مهری، سخنگوی والی فراه گفته است که تروریستان طالب، بامداد امروز سه‌شنبه (25 ثور) از چند استقامت به شهر فراه حمله کرده‌اند و با نیروهای امنیتی درگیری شده‌اند.
این درگیری ساعت 2:30 بامداد امروز آغاز شد و هم اکنون درگیری در پوسته‌ی ریگی شهر فراه ادامه دارد.
آقای مهری گفت که طالبان در حال پیشروی هستند و به یک کیلومتری مقام ولایت فراه رسیده‌اند.
این در حالیست که چند هفته پیش طالبان عملیات بهاری‌شان موسوم به "خندق" را اعلام کردند و پس از آن حمله‌های خود را شدت بخشیدن

>>>   اگر غنی و تیمش با طالبان همدست نباشند ولسوالیها سقوط نمیکند غنی و تیم غنی و حکمتیار با طالبان همکار و در یک پروژه اند حکمتیار بطور علنی میگوید

>>>   مهسا خراسانی‎
کسانی که در حمام خون ( افغانستان ) به قربانیان جنایات فاشیزم اوغانی میگویند که طالب و داعش و گلبدینی و افغان ملتی و غیره برادران شمایند، پلید ترین دشمنان مردم ما می باشند. همچنان کسانی که با تمام این جنایت ها و کشتارها میخواهند اشرف غنی و دستگاه آدمکشان ارگ را یک پدیده بیخی جدا و مخالف طالب و داعش و دیگر تروریستان جلوه دهند، یا مطلق خود فروخته استند و یا مغز و کله ای شان از کاه پر است. ای خود فروشان و اجیران و معامله گران سیاهروی! اشرف غنی و دستگاه فاسد و فاشیست دولت اش، خود طالب و داعش و گلبدینی و افغان ملتی و دهشت افگن و تروریست اند. همین ها همه چیز را برنامه ریزی میکنند، همین ها قاتل مردمند. لطفن دهان کثیف تان را ببندید و مردمفریبی را بس کنید.

>>>   Raheel
جوانان تاجیک هیزم دیگدان و گوشت دهن توپ!
بزرگان قصر نشین تاجیک، مرگ تان باد که تماشاگر قصابی شدن فرزندان تان در صفوف قوای مسلح رژیم سفاک و غدار فاشیستی استید!
چگونه ممکن است که در هفده سال حاکمیت این رژیم هیچگاهی و در هیچ جنگی طالب و داعش به کمبود مهمات دچار شده و اسیر نمی شود اما دهها بار است قطعات اردو از اثر کمبود مهمات در دام دشمن می افتند و سرباران از روی تذکره و تثبیت هویت کشته می شوند؟
تبعیض و دشمنی تا تاجیک و فارسی زبان در هردو سوی خط به خط آخر رسیده است و بیداد می کند. اما بزرگان تاجیک و نامداران تاجیک همه به فکر حفظ و نگهداری پولها و مقامهای ذلتبار، بی صلاحیت و مزدورانه خود استند.

تاجیکان پرغرور قوای مسلح!
تفنگ ات را به سوی افسرانی بگردان که رفقای تان را به دهن طالب رها می کنند و مسوولیت نمی گیرند. دیگر بس است در دام غدر و خیانت کشته شدن!

>>>   این سناتوران مفت خوار و بی هرزه ریشه همه بدبختی هایند.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است