جنگنده های اسراییل غزه را بمباران کردند
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۱۳    ۱۳۹۷/۲/۲۷ کد خبر: 151097 منبع: پرینت

منابع محلی فلسطینی بامداد پنجشنبه گزارش دادند، جنگنده های ارتش اشغالگر قدس، منطقه «السفینه» در غرب شهر غزه را بمباران کردند.

به گزارش پایگاه خبری «فلسطین الیوم»، جنگنده های اسراییل همچنین پایگاه «عسقلان» وابسته به گروه های فلسطینی را در شمال نوار غزه، هدف حمله های هوایی قرار دادند.
تاکنون از تلفات احتمالی این حمله های خبری منتشر نشده است.

همچنین تانک های ارتش اسراییل چهارشنبه شب به شمال نوار غزه حمله کردند.
در همین حال، «یحیی السنوار» رییس دفتر جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) چهارشنبه شب گفت که دفاع نظامی علیه ارتش اشغالگر در صورت ادامه محاصره غزه حق ملت فلسطین است.

وی افزود: حق داریم، برای دفاع از خود از انواع تجهیزات استفاده کنیم، اما تمایل داریم، اقدامات به صورت مسالمت آمیز ادامه پیدا کند.

نوار غزه از دوشنبه گذشته و انتقال سفارت آمریکا از تل آویو به قدس که بر خلاف تمامی موازین و قوانین بین المللی و قطعنامه های شورای امنیت ملل متحد است، نا آرام است.

با وجود مخالفت و تحریم بسیاری از کشورهای جهان مانند اتحادیه اروپا، روز دوشنبه 14 می مصادف با 24 ثور در اقدامی تحریک آمیز طی مراسمی، سفارت آمریکا از تل آویو به قدس اشغالی انتقال یافت.

نظامیان اسراییل در این روز، راهپیمایی مردم غزه را در هفتادمین سالگرد «روز نکبت» (اشغال فلسطین توسط اسراییل ها) و اعتراض به انتقال سفارت آمریکا به قدس به خاک و خون کشیدند که در جریان حمله ارتش اشغالگر به جوانان فلسطینی، 62 فلسطینی کشته و سه هزار و 188 تن دیگر زخمی شدند.

با احتساب کشته شدگان روز دوشنبه، شمار قربانیان فلسطینی از از آغاز راهپیمایی بزرگ بازگشت (10 حمل) تاکنون به 116 فلسطینی به رسید که در این میان، 12 هزار 520 تن دیگر نیز زخمی شدند.

کد_(6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
اسراییل
غزه
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است