اسراییل بنادر صیادی غزه را بمباران کرد
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۰۶    ۱۳۹۷/۳/۲ کد خبر: 151311 منبع: پرینت

خبرگزاری «معا» فلسطین گزارش داد، جنگنده های اسراییل بامداد چهارشنبه دو بندرصیادی در غرب شهر غزه را بمباران کردند.


جنگنده های ارتش اشغالگر قدس، در همین حال، یک مرکز متعلق به گردان های «شهدای القسام» در نزدیکی قبرستان شرقی در شمال نوار غزه نیز هدف حمله های هوایی قرار گرفت.

خبرگزاری معا اعلام کرد، پس از حمله جنگنده ای اسراییلی به نوار غزه و بمباران بنادر صیادی آن، صدای سه انفجار مهیب در سراسر این شهر به گوش رسید.

شاهدان عینی در اینباره اعلام کردند، حمله های هوایی اسراییل به بنادر غرب غزه موجب شعله ورشدن آتش در این بنادر شد و نیروهای امداد و نجات فلسطین را برای مهار شعله حریق به محل حادثه کشاند.

وزارت صحت تشکیلات خودگردان فلسطین هرگونه خسارت جانی در پی حمله های هوایی رژیم تل آویو به غزه را رد کرد.

نوار غزه از دوشنبه (24 ثور) و انتقال سفارت آمریکا از تل آویو به قدس که بر خلاف تمامی موازین و قوانین بین المللی و قطعنامه های شورای امنیت ملل متحد است، نا آرام است.

با وجود مخالفت و تحریم بسیاری از کشورهای جهان مانند اتحادیه اروپا، 14 می (24 ثور) در اقدامی تحریک آمیز طی مراسمی، سفارت آمریکا از تل آویو به قدس اشغالی انتقال یافت.

نظامیان اسراییل در این روز، راهپیمایی مردم غزه را در هفتادمین سالگرد «روز نکبت» (اشغال فلسطین توسط اسراییل ها) و اعتراض به انتقال سفارت آمریکا به قدس به خاک و خون کشیدند و در جریان حمله ارتش اشغالگر به تظاهر کنندگان مسالمت آمیز، 64 فلسطینی کشته و سه هزار و 188 تن دیگر زخمی شدند.

شمار شهدای فلسطینی از آغاز راهپیمایی بزرگ بازگشت (10 حمل) تاکنون به 116 فلسطینی رسید و در این مدت، 12 هزار و 520 تن دیگر نیز زخمی شدند.

کد(6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
اسراییل
غزه
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است