چرا دادگاه عالی والی غزنی را محاکمه نکرد؟
 
تاریخ انتشار:   ۱۴:۰۱    ۱۳۹۷/۳/۴ کد خبر: 151377 منبع: پرینت

کریم متین والی غزنی قضیه‌ی حقوقی اش را به طالبان واگذار کرده‌بود، او با این کار رسما به طالبان غزنی مشروعیت داده‌است. از سوی دیگر عدالت طالبانی را پذیرفته و بر نهادهایی عدلی و قضایی کشور که خودش والی برحال است توهین کرد و بر فساد گسترده‌ی در نهادهایی عدلی و قضایی مهر تایید گذاشت. بر دادستانی و دادگاه عالی بود/هست تا از کریم متین بازخواست ‌کند/می‌کرد.

والی غزنی در حالیکه مردمان بیچاره هر روز جان می‌دهند و نیروهایی امنیتی-دفاعی کشور مستقر در غزنی به شهادت می‌رسند. فرماندهان نامدار طالب کش به شهادت می‌رسند ولسوالی ها یکی پی دیگر دو دو بار سقوط می‌کنند، ترورها و قتل های زنجیره‌ای در داخل شهر ادامه دارد، دشمن در حومه های شهر یعنی مرکز غزنی مانور نظامی نشان می‌دهد، در کنار چندین ولسوالی در مرکز با نیروهایی امنیتی درگیرند، در کانکور که قرار است ده هزار نفر اشتراک نماید و به بگونه‌ی پرسش برانگیز هنوز سرنوشت‌اش معلوم نیست، هیچ‌کاری دیگر از دست اش ساخته نیست و در سکوت مرگبار و شرم‌آور نفس می‌کشد، می‌آید از شبیه هواپیما بدست دشمن به رسانه‌ها سخن می‌گوید؛ تنها حرفی برای گفتن یک آدم بی کفایت ایجاد ترس و نگرانی برای مردم چیزی دیگری نیست.

حال نهادهایی کشفی و استخباراتی نمی‌دانم از کریم متین وضاحت خواهند خواست یا چیزی شبیه هواپیمایی طالبان را رد یابی کنند؟! به نظر من اولتر از ردیابی و تحقیق شبیه‌سازی هواپیما و یا خود هواپیما از این مردک پرسیده شود. من به نیروهایی امنیتی-دفاعی باورمندم؛ آنان با دادن سر از مردم دفاع کرده/می‌کنند ولی به آدم های چون کریم متین باور ندارم.

به افسران و فرماندهان جنگ در غزنی اعتماد دارم؛ ولی به سران وکار گذاران جنگ مشکوکم. غزنی با تمام تهدیداتی که وجود دارد نخواهند شکست. ولی جان های زیادی را قربانی می‌گیرد/گرفته‌است. طالب دشمن انسانیت است، آدم هیچگاه دشمن خار و زبون اش را قوی جلوه نمی‌دهد. همین‌ چهره‌های و بی کفایت است که ما را وادار کرده است تا بگوییم دشمن دم در خانه‌های مان رسیده‌است.

صبور بیات


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
والی غزنی
دادستانی
نظرات بینندگان:

>>>   حساب وکتاب دولتی ها.مدیران وارگ نشینان تعدادی در مجالس ملی وسنا وتعدادی از قوماندانان اردوی ملی وپولیس وتعدادی از نیروهای امنیت ملی بطور شفاف وراست وبی پیرایه تکلیفشان را با طالبان وداعشیان روشن نکرده اند عده ای سکوت کرده اند وهیچ موضعی در برابر جنایات طالب وداعش نگرفته اند که می تواند از خاطر ترس باشد یا از خاطر دالرهایی که رشوت گرفته اند ویا اازخاطراینکه بالای 90 فیصد طالبان پشتون هستند وا از پاکستان وisiحمایه میشوند وسعودی به انها دالر میرساند.به هر حال پشت تمام این قضایا عمق استراتجیک امریکا است که طالبان را پرورش داده وهر از گاهی به انان نهیب میزند ولی هرچه باشد طالب فرزند نامشروع امریکا در افغانستان وبرادر کلان داعش است پدر طالبان رونالد ریگان بود ومادر داعش هیلاری کلینتون که طفل نامشروع اش یعنی داعش را زاییده کرد بناء دلیل دیگرش اینست که مهره های دست نشانده امریکا بمثل کرزی واشرف غنی چون دراصل امریکایی هستند طالب را باهمه جنایاتش نوازش میکنندمی خواهند وچون دولتیان وارگ نشینان برای استفاده بیشتر وبرد پول ودالر خودرا به کوری وکری زدن چون منافعشان با بودن زی ها تامین میشود .وگرنه از این وضعیت وحال وروز کشور بدتر می خواهد بشود؟؟؟یک عزم واراده جدی با استفاده وکمک نیروهای مردم براحتی میتوان ریشه این فساد طالبانی را از خاک دراورد وبرای همیشه این جنایات را خاتمه داد.
داکتر عبدالرب آچکزی

>>>   Allahyar
شما را به الله ج قسم کمی غیرت پیدا کنید
شما را به حضرت محمد ص قسم که کمی مرد شوید
شما را به شیر آن مادر قسم که شب ها بخاطر تو رنج زحمت و‌تکلیف کشید ‌پتو را بزرگ کرد
تو‌را به آن پدری قسم که دست هایش ابله نمود و تو را بزرگ کرد و فکر می‌کرد مرد هستی و شاید غیرت داشته باشی
تو را به خون آن شهیدان قسم که بخاطر عزت آزادی و‌سربلندی من و‌تو جان داد که امروز زن اش بیوه و‌طفل اش یتیم و‌گدا شده هست
تو را به آن خاک پاک قسم که خون هزاران جوان در وجب وجب اش بخاطر
الله ج ناموس هویت و سربلندی ریخته هست
توره به خدا قسم بی ننگی بی غیرتی دول قدرت ثروت دوستی را بس کن که
یک .....میاید تو را مهاجر کارت می‌دهد دزد راه زن ووو خطاب میکند
شرم ات باد اگر بعد از این خاموش بنشینی

>>>   ﻭاﻟﻲ ﻏﺰﻧﻲ ﺑﺎ اﻳﻦ ﻛﺎﺭﺵ ﻋﻤﻼ ﭘﺸﺘﻴﺒﺎﻧﻲ اﺯ ﻃﺎﻟﺒﺎﻥ ....اﻋﻼﻥ ﻛﺮﺩ ﻛﺴﺎﻧﻴﻜﻪ ﻧﻪ اﺣﺘﺮاﻡ ﺑﻪ اﺳﻼﻡ و ﻧﻪ ﺑﻪ ﻣﺎﻩ ﺭﻭﺯﻩ و ﻧﻪ ﺑﻪ ﻣﻘﺪﺳﺎﺕ اﺳﻼﻡ ﺩاﺭﺩ ﭼﮕﻮﻧﻪ ﺑﺮاﻱ ﻭاﻟﻲ ﻏﺰﻧﻲ ﻣﻬﺮﺑﺎﻥ ﺗﺮ اﺯ ﻣﺎﺩﺭ ﺑﺎﺷﺪ. ﻭاﻟﻲ ﺩﻟﻘﻚ ﻏﺰﻧﻲ ﻣﻌﻠﻮﻡ ﺳﺎﺧﺖ ﻛﻪ ﻳﻚ ﻣﻘﺪاﺭ ﺩاﻟﺮ اﺯ ﻃﺎﻟﺒﺎﻥ ﺭﺷﻮﺕ ﮔﺮﻓﺘﻪ و ﻳﺎ ﺧﺸﺘﻚ ﺧﻮﺩﺭا ﺗﺮ ﻛﺮﺩﻩ ﺩﺭ ﻏﻴﺮ ﺁﻥ ﺧﻮﺩﺭا ﺑﻪ ﻃﺎﻟﺒﺎﻥ ﺗﻤﻴﻔﺮﻭﺧﺖ.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است