تعداد کاندیدها از رای دهندگان بیشتر خواهد شد
 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۰۳    ۱۳۹۷/۳/۶ کد خبر: 151433 منبع: پرینت

در بسیاری از کشورهای جهان راه یافتن افراد فاسد و رشوت خور در پارلمان ها یک اتفاق به ندرت و تصادفی است ، اما در افغانستان راه یافتن افراد صادق در پارلمان یک امر تصادفی است!

فرهنگ بیمار و مبتذل رسیدن به ثروت از راه های غیر مشروع باعث آن گردیده است که مردم افغانستان گله وار به خاطر رسیدن به پارلمان ابراز علاقمندی به کاندیداتوری نمایند، تا جایی که بیم آن می‌رود که از تعداد رأی دهنده، تعداد کاندیدا ها اضافه گردد.

از آنجایی که پارلمان در افغانستان به فساد خانه ای امن برای اعضای خود تبدیل گردیده است که هم می توانند دزدی کنند و هم می توانند مصونیت داشته باشند از همین سبب است که اکثراً ذوق زده شده اند که بخت خود را برای رسیدن به ثروت به آزمایش بگیرند ، در دگر کشور های جهان ، مردم ، روزنامه ها ، جراید و مجلات و همچنان شبکه های اجتماعی بیوگرافی و زندگینامه هر کاندیدا تور را به دقت زیر نظر دارند و همه روزه برای مردم معلومات ارایه می دارند و مردم هم با شناخت کامل از کاندیداها در پروسه رأی گیری شرکت می کنند و به اشخاص مورد نظر خود رای می دهند.

در حالیکه در افغانستان مردم به پذیرش فساد تن داده‌اند و در پروسه ترویج فرهنگ فساد با فساد پیشگان همدست می شوند ، تذکره و رای خود را می فروشند و حتی در بدل یک شکم نان به خود و وجدان خود خیانت می کنند ، در تمام کشورهای جهان این مردم بوده اند که حکومت ها را وادار به پروسه شفاف سازی کرده اند و چه بسا که حکومت های فاسد را از میان برداشته اند.

اکنون که پروسه ثبت نام داوطلبان به کاندیداتوری آغاز گردیده است بازهم نقش اساسی را مردم افغانستان ایفا می کنند ، دیده شود که با فساد پیشگان هم دست می گردند و یا اینکه معجزه می آفرینند و راه خود را از راه فساد پیشگان جدا می سازند و از میان خود افراد صادق و ضد فساد و رشوت را تشخیص داده روانه پارلمان می کنند.

حسن علی


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
حسن علی
انتخابات
نظرات بینندگان:

>>>   پاکستانی ها حکومت افغانستان را بر ای خود مضمون ساخته وریشخند میسازند، هیئت عالیرتبه بیاید پاکستان تا مشوره کنیم !!!! ازهمین حالا معلوم است که یک فیصد هم برای افغانستان این سفردست آورد ومفادی ندارد،
صرف رئیس جمهور از بسکه شخص متعصب ومریض است از پاکستان دل کنده نمیتواند وپاکستانرا بیشتر از افغانستان دوست دارد ، هرچند پاکستانی ها برویش سیلی میزنند بازهم به آنها مراجعه میکند!

>>>   معلومدار نظر به قانونی که بی سواد ها برای شرایط کاندید شدن یک کاندید وضع کرده اند،تعدا کاندید ها از رای دهندگان بیشتر میشود.
یک کاندید فقط هزار تذکره برای کاندید شدن ضرورت دارد.
این هزار تذکره را میتواند یک نفر تنها در یک محفل عروسی جمع آوری کند.

>>>   حاجی الماس سادات سلیمانی
امشب افطاری مهمان کل .....، غلام اول مملکت شغال غنی بودم .
پاکت پنج هزاری در جیبم کد ، گفتم چه است رئیس صاحب .
گفت : بگی آغا صاحب کرایه موتر است .
ای هم یک نوع کمپاین قبل از وقت بود .....
انتخابات ۲۰۱۹
در جلسه یک نفر بنام سلیمان بسیار ....مالی کد .
از ارگ تا سرک وزارت دفاع ملامت اش کدم

>>>   محمد همایون صادقی
در شروع فرصت طلب و تسلیم طلب شد و از نام پرچم فاشیزم آرای مردم را به عنوان یکی از کاندیداتور ها خرید میکند آینده خوب ندارد .
هر کاندید تاجیکتبار نگاره ها و پرچم هایش از نام جمهوری فدرالی خراسان با رنگ آبی و نشان خورشید و گندم با چرخ فضای سیاسی انتخابات را رنگ بدهد نه با پرچم فاشیزم اوغانی

>>>   به قول معروف از عسکر کرده باجه خانه زیاد است.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است